Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Bora - szarpie brak mocy 1.6 akl

10 Feb 2013 23:21 26253 29
  • Level 12  
    Witam
    Mam problem z Borą 99r 1.6sr akl, a mianowicie szarpie podczas jazdy nie ma znaczenia jakie obroty , toważyszy temu spadek mocy . Czasami zdarzają się momenty, że samochód jedzie (jak trzeba ).Podmieniłem czujnik prędkości obrotowej wałka rozrządu . 2 tygodnie temu wymieniłem czujnik położenia wału . Problem na benzynie i na gazie . Komputer pokazuje błędy załączone w obrazku .
    Pozdrawiam
    VW Bora - szarpie brak mocy 1.6 akl
  • User removed account  
  • Level 12  
    Błędy się kasują ale wiadome szybko wracają , gdy sie zatrzymam obroty falują ,ale po chwili wrócą wmiarę do normy .
  • User removed account  
  • Level 12  
    ok jutro posprawdzam to co mówicie ,dis troszkę tym pojeździłem i dodam że na zimnym lepiej chodzi niż na ciepłym . Podczas tego szarpania odzywa się czujnik detonacji . Tak jak by nie było iskry cały czas albo za późno lub za wcześnie .
  • Level 11  
    Witam. Nie wiem czy dobrze rozumiem brak mocy...ale np u mojej znajomej w vectrze bylo tak samo brak mocy, szarpanie na każdym biegu...aż pewnego dnia podjechał mechanik, zdjął pokrywę na silniku(tylko nie wiem którą, bo nie było mnie przy tym a znajoma nie potrafi określić) poruszał jednym kabelkiem i samochód zaczął normalnie chodzić na normalnych obrotach i komputer przestał wariować;)
  • Level 15  
    Zawór filtra, ogrzewanie sondy, przepływomierz mają wspólnego stałego plusa po jednym bezpieczniku. Wepnij się np w plusowy przewód grzałki sondy i sprawdzaj jak napięcie. Pasowałoby sprawdzić wszystkie plusy i mase do sterownika. No i parametry rzeczywiste koniecznie! Z tych elementów co wywala błąd.
  • Level 12  
    A jeszcze takie pytanie, jeśli rzeczywiście padł sterownik czy objawy mogą być podobne ?
    Pozdrawiam
  • Level 12  
    Witam sprawdziłem wszystkie plusy jak radziliście według tolerance napięcie na wyżej wymienionych podzespołach ma mieć 5V jedynie na zawór filtra na 3,8V na plusie i 0,3V na masie
  • Level 10  
    Cewka, kable wn, świece sprawdzone ?
  • Level 26  
    Miałem podobny problem w a3 akl , winny był Sterownik i sonda lambda.
  • Level 12  
    cewka byla podmieniana kable nowe i swiece ok 5tys. temu .
  • VAG group specialist
    Jakie masz napięcie na przepływomierzu (pin 3), grzałce sondy lambda, zaworze filtra z węglem?
    Sprawdź bezpiecznik 43 w skrzynce przy lewych drzwiach i zobacz jakie na nim jest napięcie.
    Te elementy są zasilane z jednego bezpieczniki i wygląda na to że jest uszkodzony bezpiecznik bądź przerwany przewód.
    Jeżeli po usunięciu tej usterki będzie jeszcze szarpał to zainteresuj się czujnikiem halla na wałku rozrządu - jest on zamontowany pod kołem wałka rozrządu.
    enginegarage wrote:
    Witam sprawdziłem wszystkie plusy jak radziliście według tolerance napięcie na wyżej wymienionych podzespołach ma mieć 5V jedynie na zawór filtra na 3,8V na plusie i 0,3V na masie


    Ma być 12V a nie 5.
  • Level 12  
    czujnik halla został podmieniony jak i czujnik położenia wału i nic sie nie zmieniło .
    Sonda pół roku temu była wymieniona na nowa bosch .
    Uszkodzenie sterownika zawsze wyskakuje po włączeniu zaplonu jesli go skaksuje jak zaplon jest wlaczony i zapale to nie pojawi sie juz .
  • Level 12  
    Sprawdziłem bezpiecznik był spalony po wymianie zaraz go ponownie spaliło 10A założyłem 15A i to samo .Sprawdziłem napięcie na przepływomierzu pin I 5V filtr węgla 3,8V sonda pin IV 1,2-1,3V . wszystko sprawdzane przy włączony zapłonie ,ale silnik nie pracował.
  • Level 12  
    Odizolowałem całą wiązkę silnika sprawdziłem przewody , nie ma nigdzie uszkodzenia odłączyłem wtyczkę od węgla i nadal było zwarcie odłączyłem sondę i problem się rozwiązał
    ale szarpanie nadal jest i wyskakuje błąd czujnika wałka rozrządu , i pozycjonowania przepustnicy . Z tego co zdążyłem się zapoznać z schematem to te dwa podzespoły również są połączone ze sobą . I teraz pytanie jak mogę sprawdzić sondę ,cy ma zwarcie ?
    Czy przez ten spalony bezpiecznik może być problem z tym szarpanie i błędami wałka rozrządu i potencjometru ?
    Dodam ze jak silnik jest na ssaniu to jeszcze jakoś lepiej idzie , ale jeździłem ostatnio leonem z tym silnikiem i samochód znacznie lepiej przyspiesza i nawet spali laczka :)
  • Level 27  
    generalnie w tych silnikach osprzęt i instalacja byla wporządku ,do sterownika silnika dostawała się woda
  • Level 12  
    sterownik otworzyłem nie widziałem tam ,żeby było coś zalane albo jakieś objawy przegrzania spalenia . Aa i takie pytanie czy lepiej szukać innego sterownika czy reanimować ten? orientacyjny koszt naprawy ? wiem ze jak kupie inny będę musiał kodować imo ale to nie problem .
  • VAG group specialist
    W sondzie jest grzałka więc wystarczy miernikiem zmierzyć rezystancję by sprawdzić czy jest sprawna.
    Nie ma sensu naprawiać ECU bo wyjdzie drożej niż zakup używki.
    Używka to koszt 100-150zł.

    Sprawdź miernikiem jakie masz napięcie na czujniku halla G40.
    Wtyczkę od tego czujnika masz przy obudowie rozrządu od strony chłodnicy.
    Jeżeli będzie jakaś anomalia z tym napięciem to może być uszkodzona wiązka, zaśniedziałe styki na ECU lub uszkodzone ECU.
    Może się też okazać że wystarczy wymienić czujnik halla G40 i Twoje problemy się skończą.
    Najpierw zacznij od pomiaru tego napięcia.
  • Level 12  
    A więc kolego tak czujnik został podmieniony od samochodu który dobrze pracuje wiązkę rozwinołem od sterownika do wszystkich czujników i nigdzie nie jest uszkodzona styki czyszczone preparatem do lepszego przewodzenia masy wszystkie również .jutro zmieże jeszcze to napięcie .A jeszcze w kwestii sterownika mój numer sterownika to 06A906019BT z tego co przejrzałem internet z tym numerem jest ich niewiele i dość drogie i pytanie czy od tego samego silnik (AKL) komputer podejdzie np od vw zinnym numewrem sterownika ale tym samym oznaczeniem silnika (AKL)?
  • VAG group specialist
    Z innym sterownikiem może być kłopot bo były tam wkładane sterowniki z CANem i bez CANa.
    Silnik na sterowniku z inną końcówką literową powinien odpalić ale może później krzyczeć jakimiś błędami i może np nie działać obrotomierz.
  • Level 12  
    ok postaram się zrobić po swietach .
    Dziś zauważyłem że przewód na 3 cylindrze miał przebicie ,ale vag nic nie pokazywał wypadania zapłonu . zmieniłem przewód i jest lepiej jak na razie . Ale jak sprawdzałem jeszcze raz przewody na tym samym do węża od gazu jak go przybliżyłem jeszcze jest niewielki przeskok iskry do blaszki , śrubokręta też nie przeskakuje .Ale po odczycie błędów dalej jest problem z czujnikiem g40 nieprawidłowy sygnał . Aa jeszcze jedno kiedyś w podobnym silniku wymieniałem świece i prze nieuwagę nie wpiołemtego czujnika i samochód nieodpalił a dziś przy pomiarze silnik pracował a ja wypiąłem wtyczkę i silnik nadal pracował .
    A tak w ogóle Wesołych Świąt !!:)