Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra f C16NZ. Na zimnym silniku nie pali na 4 cylinder

grze21 11 Lut 2013 16:40 4740 28
  • #1 11 Lut 2013 16:40
    grze21
    Poziom 13  

    Witam.
    Ostatnio moja Astra zaczęła grymasić.
    Tak jak w temacie, na zimnym nie chce chodzić na 4 cylindrze zaś na ciepłym wraca wszystko do normy.
    Wcześniej miała wymienianą uszczelkę pod głowicą i myślałem wtedy, że usterka zniknie ale nadal to samo.
    Proszę o pomoc.

    0 28
  • #2 11 Lut 2013 18:33
    mar-kom
    Poziom 11  

    A iskra jest? zmierz ciśnienia

    0
  • #3 11 Lut 2013 18:52
    grze21
    Poziom 13  

    Iskra jest , ciśnienie było sprawdzane na zimnym silniku ale nie pamiętam dokładnie jakie było, na pewno było słabsze niż w pozostałych trzech

    0
  • #4 11 Lut 2013 19:11
    mar-kom
    Poziom 11  

    To zrób próbę z olejem, nalej trochę do cylindra oleju i wtedy zmierz ciśnienie

    0
  • #5 11 Lut 2013 19:23
    grze21
    Poziom 13  

    jutro sprawdzę! Co jeszcze można sprawdzić ? :D

    0
  • #6 11 Lut 2013 19:34
    cezars65
    Poziom 24  

    Może winę ponosi któryś z popychaczy hydraulicznych od tego cylindra.... .

    0
  • #7 11 Lut 2013 19:48
    mar-kom
    Poziom 11  

    cezars65 napisał:
    Może winę ponosi któryś z popychaczy hydraulicznych od tego cylindra.... .

    no ale na ciepłym silniku wszystko wraca do normy i jest ok tak pisze ''grze21''

    0
  • #8 11 Lut 2013 20:02
    grze21
    Poziom 13  

    Kolego cezars65 jak odpalę astrę rano to słychać stukanie jakby zawory.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Dokładnie jak napisałem wyżej na ciepłym wraca wszystko do normy. Zaślepiłem też rurkę od serwa ale dalej to samo.

    0
  • #9 11 Lut 2013 20:54
    mar-kom
    Poziom 11  

    grze21 napisał:
    jak odpalę astrę rano to słychać stukanie jakby zawory

    Stukają popychacze,ale jak dojdzie do nich olej to powinny ucichnąć zobaczysz jak zmierzysz ciśnienie jakie będzie, a masz Lpg?ile masz przejechane tą asterką?i który to rok.

    0
  • #10 11 Lut 2013 21:19
    grze21
    Poziom 13  

    Astra ma przejechane 260 tyś, gaz mam już 6 lat, trochę bierze olej :D

    0
  • #11 11 Lut 2013 21:29
    mar-kom
    Poziom 11  

    grze21 napisał:
    trochę bierze olej

    To może się mylę, ale to co napisałeś świadczy już o kiepskiej kondycji tego silnika i może to oznaczać zapieczone pierścienie

    0
  • #12 11 Lut 2013 23:01
    grze21
    Poziom 13  

    Misa olejowa jest nie szczelna może dlatego trochę ubywa oleju, ogólnie nie zauważyłem żadnego spadku mocy. Gdy silnik osiągnie ok 50 stopni pracuje cicho i równiutko .

    0
  • #13 12 Lut 2013 16:47
    grze21
    Poziom 13  

    Kolego mar-kom co mogło by być jeszcze przyczyna ? Nie mierzyłem tego ciśnienia bo mam chyba uwalony manometr źle wskazuje , będę musiał chyba podjechać na jakiś warsztat niech to zrobią.

    0
  • #14 12 Lut 2013 19:51
    mar-kom
    Poziom 11  

    A jaka jest iskra na 4-tym cyl niebieska?może świece i przewody proszą się o wymiane,może wilgoć gdzieś się dostaje i jak osiągnie jakąś temp.odparuje i jest już lepiej odpal auto jak jest ciemno ( garaż )i spójrz na przewody czy gdzieś nie błyska

    0
  • #15 12 Lut 2013 20:27
    grze21
    Poziom 13  

    Przewody i kopułka były dawno nie wymieniane aby świece , iskra jest czerwona! :|

    0
  • #16 12 Lut 2013 20:47
    mar-kom
    Poziom 11  

    grze21 napisał:
    Przewody i kopułka były dawno nie wymieniane

    A jak z kopułką? Nie wielka, ale jest szansa że iskra sobie znajduje tam krótszą drogę.

    0
  • #17 12 Lut 2013 21:01
    grze21
    Poziom 13  

    Przebić żadnych nie widać , kopułkę czyściłem bo na tych blaszkach zebrał się taki osad , w środku wygląda jakby dostawał się olej jest tłusta.

    0
  • #18 12 Lut 2013 21:27
    mar-kom
    Poziom 11  

    To aparat zapł.przydałoby się uszczelnić aby olej nie dostawał się do środka bo to ma też wpływ na jakość iskry,a co do kopułki to ją dokładnie oczyść ( umyj benz ) i osusz lub wymień bo może jest już mocno ponadpalana palec rozdzielacza przetrzyj delikatnie drobnym papierkiem spójrz na te gniazda co zakładasz przewody czy tam nie ma śniedzi.
    a jak wyglądają świece?

    0
  • #19 12 Lut 2013 22:19
    grze21
    Poziom 13  

    Kupię jutro przewody , kopułkę i zobaczymy czy będzie jakaś zmiana. Świeca na na 4-cylindrze jest czarna pozostałe jaśniejsze , śniedzi na bolcach nie ma bo czyściłem. Mam nadzieje ze to się skończy na aparacie zapłonowym :|

    Dodano po 10 [minuty]:

    Chciałem jeszcze dodać że jak zdejmuję przewód z czwartej świecy to silnik nawet nie reaguję dopiero po rozgrzaniu gdy wszystko wróci do normy zaczyna reagować na odłączenie przewodu

    0
  • #20 12 Lut 2013 22:28
    zibi581
    Poziom 21  

    Witam, a jak zdejmujesz przewód z 4 swiecy na zimnym silniku słychac przeskok iskry?

    0
  • #21 12 Lut 2013 23:02
    grze21
    Poziom 13  

    Witam, właśnie słychać jak gdzieś tam w środku skacze w kopułce.

    0
  • #22 13 Lut 2013 19:28
    mar-kom
    Poziom 11  

    Witam.Wymieniłeś przewody,kopułkę i świece?

    0
  • #23 13 Lut 2013 19:47
    grze21
    Poziom 13  

    Wymieniłem i nadal to samo :|

    0
  • #24 13 Lut 2013 20:05
    mar-kom
    Poziom 11  

    A pokazuję ci awarie silnika świeci się Check?
    sprawdź jeszcze to ciśnienie na tym cylindrze

    0
  • #25 13 Lut 2013 20:23
    grze21
    Poziom 13  

    Check się nie świeci , sprawdzę ciśnienie to będę wiedział na czym stoję. Po wymianie uszczelki mechanik mówił że mierzył na zimnym i było trochę słabe potem mierzył ma ciepłym było już lepiej.

    0
  • #26 14 Lut 2013 20:01
    mar-kom
    Poziom 11  

    grze21 napisał:
    Check się nie świeci , sprawdzę ciśnienie to będę wiedział na czym stoję. Po wymianie uszczelki mechanik mówił że mierzył na zimnym i było trochę słabe potem mierzył ma ciepłym było już lepiej.

    Witam.Czy coś się wyjaśniło z twoim autkiem?

    0
  • #27 15 Lut 2013 11:32
    grze21
    Poziom 13  

    Byłem u mechanika zmierzył te ciśnienia i stwierdził że prawdopodobnie pierścionki mogą być zapieczone :cry: , jakie mogą być koszty takiego remontu? Bo nie wiem czy to się opłaci robić.

    0
  • #28 15 Lut 2013 20:02
    mar-kom
    Poziom 11  

    Witam.Ja jak robiłem swój silnik w astrze też 1,6 to kupiłem uszczelki pod miske olejową,pod głowice,pod kolektor ssący i wydechowy, śruby do głowicy i pierścienie na 4-ry cylindry to zapłaciłem 300 zł do tego jeszcze doszło nowe uszczelniacze na zawory planowanie głowicy i tarcza sprzęgła,łącznie wyniósł mnie ten remont około 700zł i nie liczę robocizny bo to robiłem sobie sam,zastanawiałem się też nad kupnem drugiego silnika którego można też kupić za ok.1000 ale pytanie też na co się trafi niby jest gwarancja rozruchowa ale pewności nie masz co kupisz i jak długo nim pojeździsz i dlatego zdecydowałem się na remont silnika,powiem tak jeżeli masz trochę pojęcia i miejsce na pewno też dasz radę ja teraz jestem zadowolony bo autko ożyło i skończyło się dolewanie co chwila oleju.Powodzenia

    0
  • #29 16 Lut 2013 13:36
    grze21
    Poziom 13  

    Dzięki mar-kom za wszystkie wskazówki :D . Pozdrawiam.

    0