Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra f C16NZ. Na zimnym silniku nie pali na 4 cylinder

11 Lut 2013 16:40 5187 28
  • Poziom 13  
    Witam.
    Ostatnio moja Astra zaczęła grymasić.
    Tak jak w temacie, na zimnym nie chce chodzić na 4 cylindrze zaś na ciepłym wraca wszystko do normy.
    Wcześniej miała wymienianą uszczelkę pod głowicą i myślałem wtedy, że usterka zniknie ale nadal to samo.
    Proszę o pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 11  
    A iskra jest? zmierz ciśnienia
  • Poziom 13  
    Iskra jest , ciśnienie było sprawdzane na zimnym silniku ale nie pamiętam dokładnie jakie było, na pewno było słabsze niż w pozostałych trzech
  • Poziom 11  
    To zrób próbę z olejem, nalej trochę do cylindra oleju i wtedy zmierz ciśnienie
  • Poziom 13  
    jutro sprawdzę! Co jeszcze można sprawdzić ? :D
  • Poziom 24  
    Może winę ponosi któryś z popychaczy hydraulicznych od tego cylindra.... .
  • Poziom 11  
    cezars65 napisał:
    Może winę ponosi któryś z popychaczy hydraulicznych od tego cylindra.... .

    no ale na ciepłym silniku wszystko wraca do normy i jest ok tak pisze ''grze21''
  • Poziom 13  
    Kolego cezars65 jak odpalę astrę rano to słychać stukanie jakby zawory.

    Dodano po 9 [minuty]:

    Dokładnie jak napisałem wyżej na ciepłym wraca wszystko do normy. Zaślepiłem też rurkę od serwa ale dalej to samo.
  • Poziom 11  
    grze21 napisał:
    jak odpalę astrę rano to słychać stukanie jakby zawory

    Stukają popychacze,ale jak dojdzie do nich olej to powinny ucichnąć zobaczysz jak zmierzysz ciśnienie jakie będzie, a masz Lpg?ile masz przejechane tą asterką?i który to rok.
  • Poziom 13  
    Astra ma przejechane 260 tyś, gaz mam już 6 lat, trochę bierze olej :D
  • Poziom 11  
    grze21 napisał:
    trochę bierze olej

    To może się mylę, ale to co napisałeś świadczy już o kiepskiej kondycji tego silnika i może to oznaczać zapieczone pierścienie
  • Poziom 13  
    Misa olejowa jest nie szczelna może dlatego trochę ubywa oleju, ogólnie nie zauważyłem żadnego spadku mocy. Gdy silnik osiągnie ok 50 stopni pracuje cicho i równiutko .
  • Poziom 13  
    Kolego mar-kom co mogło by być jeszcze przyczyna ? Nie mierzyłem tego ciśnienia bo mam chyba uwalony manometr źle wskazuje , będę musiał chyba podjechać na jakiś warsztat niech to zrobią.
  • Poziom 11  
    A jaka jest iskra na 4-tym cyl niebieska?może świece i przewody proszą się o wymiane,może wilgoć gdzieś się dostaje i jak osiągnie jakąś temp.odparuje i jest już lepiej odpal auto jak jest ciemno ( garaż )i spójrz na przewody czy gdzieś nie błyska
  • Poziom 13  
    Przewody i kopułka były dawno nie wymieniane aby świece , iskra jest czerwona! :|
  • Poziom 11  
    grze21 napisał:
    Przewody i kopułka były dawno nie wymieniane

    A jak z kopułką? Nie wielka, ale jest szansa że iskra sobie znajduje tam krótszą drogę.
  • Poziom 13  
    Przebić żadnych nie widać , kopułkę czyściłem bo na tych blaszkach zebrał się taki osad , w środku wygląda jakby dostawał się olej jest tłusta.
  • Poziom 11  
    To aparat zapł.przydałoby się uszczelnić aby olej nie dostawał się do środka bo to ma też wpływ na jakość iskry,a co do kopułki to ją dokładnie oczyść ( umyj benz ) i osusz lub wymień bo może jest już mocno ponadpalana palec rozdzielacza przetrzyj delikatnie drobnym papierkiem spójrz na te gniazda co zakładasz przewody czy tam nie ma śniedzi.
    a jak wyglądają świece?
  • Poziom 13  
    Kupię jutro przewody , kopułkę i zobaczymy czy będzie jakaś zmiana. Świeca na na 4-cylindrze jest czarna pozostałe jaśniejsze , śniedzi na bolcach nie ma bo czyściłem. Mam nadzieje ze to się skończy na aparacie zapłonowym :|

    Dodano po 10 [minuty]:

    Chciałem jeszcze dodać że jak zdejmuję przewód z czwartej świecy to silnik nawet nie reaguję dopiero po rozgrzaniu gdy wszystko wróci do normy zaczyna reagować na odłączenie przewodu
  • Poziom 21  
    Witam, a jak zdejmujesz przewód z 4 swiecy na zimnym silniku słychac przeskok iskry?
  • Poziom 13  
    Witam, właśnie słychać jak gdzieś tam w środku skacze w kopułce.
  • Poziom 11  
    Witam.Wymieniłeś przewody,kopułkę i świece?
  • Poziom 13  
    Wymieniłem i nadal to samo :|
  • Poziom 11  
    A pokazuję ci awarie silnika świeci się Check?
    sprawdź jeszcze to ciśnienie na tym cylindrze
  • Poziom 13  
    Check się nie świeci , sprawdzę ciśnienie to będę wiedział na czym stoję. Po wymianie uszczelki mechanik mówił że mierzył na zimnym i było trochę słabe potem mierzył ma ciepłym było już lepiej.
  • Poziom 11  
    grze21 napisał:
    Check się nie świeci , sprawdzę ciśnienie to będę wiedział na czym stoję. Po wymianie uszczelki mechanik mówił że mierzył na zimnym i było trochę słabe potem mierzył ma ciepłym było już lepiej.

    Witam.Czy coś się wyjaśniło z twoim autkiem?
  • Poziom 13  
    Byłem u mechanika zmierzył te ciśnienia i stwierdził że prawdopodobnie pierścionki mogą być zapieczone :cry: , jakie mogą być koszty takiego remontu? Bo nie wiem czy to się opłaci robić.
  • Poziom 11  
    Witam.Ja jak robiłem swój silnik w astrze też 1,6 to kupiłem uszczelki pod miske olejową,pod głowice,pod kolektor ssący i wydechowy, śruby do głowicy i pierścienie na 4-ry cylindry to zapłaciłem 300 zł do tego jeszcze doszło nowe uszczelniacze na zawory planowanie głowicy i tarcza sprzęgła,łącznie wyniósł mnie ten remont około 700zł i nie liczę robocizny bo to robiłem sobie sam,zastanawiałem się też nad kupnem drugiego silnika którego można też kupić za ok.1000 ale pytanie też na co się trafi niby jest gwarancja rozruchowa ale pewności nie masz co kupisz i jak długo nim pojeździsz i dlatego zdecydowałem się na remont silnika,powiem tak jeżeli masz trochę pojęcia i miejsce na pewno też dasz radę ja teraz jestem zadowolony bo autko ożyło i skończyło się dolewanie co chwila oleju.Powodzenia
  • Poziom 13  
    Dzięki mar-kom za wszystkie wskazówki :D . Pozdrawiam.