Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Primera P11.144 SR20DE CVT - Brak napięcia na pompie, silnik nie odpala

lacher 11 Lut 2013 18:42 5424 22
  • #1 11 Lut 2013 18:42
    lacher
    Poziom 9  

    Witam
    Mam problem ze swoją Primerką P11.144 2.0 SR20DE + CVT, 1999r. Mianowicie brak napięcia na pompie paliwa. Sprawdzałem dzisiaj bezpieczniki, przekaźniki oraz połączenia. Wszystko jest OK. Wygląda tak jakby komputer nie podawał masy na przekaźnik od pompy. Wyczytałem, że może tak być z powodu złego funkcjonowania czujników wskazujących pracę silnika. Teraz moje pytanie: Odpowiada za to czujnik położenia wału korbowego, czy czujnik położenia wałka rozrządu?
    Sprawdziłem rezystancyjnie czujnik położenia wału i ma około 285 Ohm, tak jak piszą w manualu. Czujnika wałka rozrządu bez oscyloskopu nie sprawdzę, a nie mam. Nie chcę kupować w ciemno, bo jedno i drugie kosztuje koło 300 PLN. Wątpię też czy byłaby to wina immobilisera, bo iskra na świecach jest.
    Z góry dziękuję za odpowiedź

    0 22
  • Relpol
  • #2 16 Lut 2013 15:32
    damian8719
    Poziom 9  

    A jeśli kolega poda masę na przekaźnik od pompki to silnik pracuje?

    0
  • #3 17 Lut 2013 20:59
    lacher
    Poziom 9  

    Niestety nie. W każdym razie wysłałem aparat zapłonowy do regeneracji, teraz czekam, aż wróci i montuje. Jak sprawdzę, dam znać czy podziałało.

    0
  • Relpol
  • #4 19 Lut 2013 22:44
    cardiag
    Poziom 30  

    skoro daje iskre to czujniki walu/walka sa ok.
    Wtryski pracują?

    0
  • #5 20 Lut 2013 00:32
    lacher
    Poziom 9  

    Nie mogę teraz tego sprawdzić, bo jak napisałem wcześniej wysłałem aparat zapłonowy do regeneracji. Mam nadzieje, że wróci do końca tygodnia, to zweryfikuje ( lub też rozwiąże to moje kłopoty).

    0
  • #6 20 Lut 2013 00:54
    josephmike
    Poziom 15  

    Podać + i - bezpośrednio z akumulatora i sprawdzić, czy pompka działa.

    0
  • #7 20 Lut 2013 14:27
    lacher
    Poziom 9  

    Sprawdzałem. Pompka sama w sobie działa. Wyczyściłem i wsadziłem z powrotem do baku. Na wtyczce od pompy brak zasilania. Rozmawiałem przed chwilą z gościem co mi regeneruje czujnik położenia wałka rozrządu i mi powiedział, że układ odpowiadający za iskrę na świecach działa w porządku, ale ten sterujący wtryskami generuje zbyt małą amplitudę sygnału stąd komputer może tego nie odczytywać. Wymieni fotoelementy i odsyła. W piątek powinno być.

    0
  • #8 25 Lut 2013 16:41
    lacher
    Poziom 9  

    Aparat wrócił z regeneracji. Założyłem i niestety dalej nic. Sprawdziłem wszystkie obwody dochodzące i wychodzące z/do przekaźnika pompy i są dobre. Na jednym ze styków pojawia się masa z komputera na 2s po przekręceniu stacyjki na ON i na stałe przy kręceniu rozrusznikiem. Plus ze stacyjki też jest. Przekaźnik sprawdziłem multimetrem i też jest sprawny. Niestety po włożeniu w gniazdo nie przełącza się i na pompie dalej nie ma napięcia. Nie wiem czym to może być spowodowane, bo niby wszystko sprawdzane oddzielnie działa, a jak się złoży to już nie. Czy jest możliwe, że komputer podaje "za słabą" masę ( o ile coś takiego w ogóle istnieje) i przekaźnik się nie przełącza? Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Jakie napięcie powinno być na wtryskach?

    0
  • #9 25 Lut 2013 19:38
    janwinnicki
    Poziom 15  

    lacher napisał:
    Przekaźnik sprawdziłem multimetrem i też jest sprawny


    Zasil cewkę przekaźnika z akumulatora i będziesz wiedział czy się załącza, jeśli przekaźnik dobry to doprowadź masę bezpośrednio od klemy i słuchaj pompy.

    0
  • #10 26 Lut 2013 19:40
    lacher
    Poziom 9  

    Przekaźnik jest dobry. Podłączam, go tak jak mówisz i zamyka obwód. Doprowadziłem masę z karoserii, bo bliżej i dalej nie działa. Jak wepnę żarówkę 12V 21W do styków cewki przekaźnika to świeci, a przekaźnik dalej się nie przełącza. Zaobserwowałem dzisiaj jeszcze kilka innych rzeczy, mianowicie:
    - przy kręceniu rozrusznikiem napięcie po stacyjce spada do 8V,
    - kontrolka od LPG zawsze świeciła się przy włączonym zapłonie, teraz się nie pali,
    - blokuje mi się kluczyk przy wyciąganiu. Kręcić stacyjką normalnie można, tylko ciężko go wyciągnąć.
    Ten spadek napięcia jest dość niepokojący, ma ktoś może pomysł co może być przyczyną?

    0
  • #11 26 Lut 2013 20:45
    janwinnicki
    Poziom 15  

    Zewrzyj przewodem styki prądowe w podstawie przekaźnika i sprawdź czy się pompa załączy.

    0
  • #12 26 Lut 2013 23:06
    lacher
    Poziom 9  

    Załącza się na 2s po przekręceniu stacyjki na zapłon, ale nie działa przy kręceniu rozrusznikiem, przez ten spadek napięcia.

    0
  • #13 26 Lut 2013 23:16
    cybkryst
    Poziom 19  

    Ja bym jeszcze popatrzył na instalację od LPG

    0
  • #14 27 Lut 2013 12:48
    lacher
    Poziom 9  

    Dokładniej na co? Też mi to chodzi po głowie, ale nie wiem zbytnio od czego zacząć.

    0
  • #15 27 Lut 2013 13:44
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    lacher napisał:
    Jak wepnę żarówkę 12V 21W do styków cewki przekaźnika to świeci, a przekaźnik dalej się nie przełącza.

    Jeżeli jest prawdą to co napisałeś to masz uszkodzony przekaźnik skoro napięcie na jego cewce się pojawia.
    Skoro żarówka 21W świeci to przekaźnik który bierze 50mA powinien się bez problemu załączyć.
    Instalacja LPG może być podpięta pod ten przekaźnik więc przez to mogą nie działać lampki na przełączniku.
    Zobacz czy po zwarciu styków palcem na przekaźniku zacznie pracować pompa paliwa oraz zaczną świecić kontrolki na przełączniku LPG.

    0
  • #16 27 Lut 2013 15:10
    lacher
    Poziom 9  

    Uruchomiłem pompę. Gniazdo przekaźnika było "wyrobione", ocynowałem styki przekaźnika, wsadziłem i zaczął się przełączać. Pompa się załącza na 2s po przekręceniu zapłonu na ON, niestety przy kręceniu rozrusznikiem pompa nie działa - napięcie po stacyjce spada do 10V (chyba to jest przyczyną).
    Lampki na przełączniku LPG dalej się nie świecą. Błędów na kompie brak. Silnik w dalszym ciągu nie chce zapalić.
    Znalazłem jedną wtyczkę w okolicy puszki z bezpiecznikami, która do niczego nie jest podłączona i nie mam pomysłu od czego może być, załączam zdjęcie.
    Primera P11.144 SR20DE CVT - Brak napięcia na pompie, silnik nie odpala

    0
  • #17 27 Lut 2013 15:46
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    lacher napisał:
    Pompa się załącza na 2s po przekręceniu zapłonu na ON, niestety przy kręceniu rozrusznikiem pompa nie działa - napięcie po stacyjce spada do 10V (chyba to jest przyczyną).

    Jest to normalny objaw podczas poboru dużego prądu przez rozrusznik.

    0
  • #18 27 Lut 2013 18:15
    lacher
    Poziom 9  

    grala1 napisał:
    Jest to normalny objaw podczas poboru dużego prądu przez rozrusznik.

    Brałem pod uwagę taką możliwość.
    Poszedłem za radą kolegi cybkryst i prześledziłem elektrykę instalacji LPG. Przy wtyczce od wtrysków była wlutowana spora ilość przewodów, poruszałem tą plątaniną i na chwilę zapaliły się kontrolki przełącznika LPG oraz silnik na moment "zagadał", ale zaraz zgasł. Podczas odplątywania wiązki zauważyłem, że jeden przewód wychodzący od instalacji samochodu nie jest podłączony do niczego. Resztę połączeń poprawiłem, ale został mi ten jeden przewód...
    Od strony instalacji samochodu mam 5 przewodów dochodzących do wtyczki, co po ucięciu daje 10 przewodów, które powinny być podłączone do elektryki LPG.
    Od strony LPG wychodzi 9 przewodów: 5 pomarańczowych podłączonych do wtyczki i 4 fioletowe podłączone do ogólnej instalacji.
    Biorąc pod uwagę, że na przewodzie, który został niepodłączony jest plus po stacyjce, a instalacja LPG nie dostaje takiego sygnału podejrzewam, że gdzieś go trzeba dolutować. Boje się jednak, że jak dolutuje go do losowego przewodu to mogę spalić kompa od gazu... Patrząc po sposobie łączenia tych przewodów myślę, że fioletowe są wejściami kompa LPG i do któregoś z nich trzeba ten wiszący kabel dołączyć. Muszę znaleźć schemat elektryczny mojej instalacji i się nad tym zastanowić. Jakby, ktoś miał schemat do BRC sequent 24 to z chęcią bym przyjął:) Będę wdzięczny za wszelkie porady.

    0
  • #20 27 Lut 2013 20:50
    lacher
    Poziom 9  

    Patrząc na schemat wygląda to tak, jakby komp LPG nie dostawał sygnału sterującego wtryskami od ECU. Jutro się z tym pobawię i napiszę co wyszło.

    0
  • #21 28 Lut 2013 20:37
    lacher
    Poziom 9  

    Niestety schemat z linku jaki podałeś, jak i wszystkie inne jakie znalazłem są do BRC sequent 24 I gen, ja mam II gen (okrągły przełącznik, komputer MY07)...

    Jeśli ktoś mógłby mi powiedzieć na którym pinie we wtyczce do centralki gazu powinien się znaleźć plus po stacyjce byłbym bardzo wdzięczny, kolor przewodu też by się przydał.

    0
  • Pomocny post
    #22 01 Mar 2013 09:18
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Najpierw napisałeś że sterownik LPG nie ma zasilania po stacyjce, teraz twierdzisz że brak mu sygnałów z wtrysków.
    Skoro nie palą się diody na włączniku to brak zasilania sterownika - albo po stacyjce albo brak stałego plusa.
    Wtryski nie mają tu nic do tego.

    0
  • #23 01 Mar 2013 15:08
    lacher
    Poziom 9  

    Okazało się, że mają, bo plus po stacyjce do centralki LPG wzięty był z przewodu zasilającego wtryski. Przewód, o którym mówiłem, że wisi w powietrzu ułamał się po prostu i nie było plusa po stacyjce ani na wtryskach, ani na centralce od gazu. Dzisiaj go przylutowałem tak jak powinno być i silnik działa, auto jeździ. Jak już pisałem schemat z linku podanego przez janwinnicki nie pokrywał się z moją instalacją i to zbiło mnie z tropu. W załączniku daje schemat do BRC sequent 24 (z centralką MY10 oraz okrągłym przełącznikiem) niestety po włosku, ale to co trzeba da się zrozumieć. W drugim załączniku jest instrukcja instalacji do samochodu Chevrolet Cruz. Mam nadzieje, że się komuś przyda.

    Problem rozwiązany, temat jak dla mnie do zamknięcia.

    Dziękuję wszystkim za pomoc :)

    0
    Załączniki:
  Szukaj w 5mln produktów