Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

DDR2 - Układ chipów na płytce DDR2/DDR3

MarcinViper 11 Feb 2013 20:14 1713 15
  • #1
    MarcinViper
    Level 16  
    witam,
    czy układy na płytce pamięci DDR2/3 działają w jakiejś konkretnej kolejności?? Czy każdy chip działa w jakimś % ??
    Jaka jest kolejność działania układów w ddr2/3 ?? Podejrzewam że najpierw działają te na stronie gdzie jest układ sterujący, ale jaka jest dokładna kolejności ich działania??
    Czasem jest błąd na np 100mb czasem na 1500mb skąd wiedzieć który to chip??
  • #2
    Bródka

    Level 42  
    Testujesz każdą kość z osobna, a w który obszar pamięci jest uszkodzony nie ma to znaczenia bo tak czy siak podlega wymianie
  • #3
    MarcinViper
    Level 16  
    hm.. a tak konkretniej jakbym jednak chciał wiedzieć który układ jest uszkodzony??
  • #4
    Bródka

    Level 42  
    Konkretnie to ciężko bo mało komu chciało by sie szukać która kość jest uszkodzona, trochę info poniżej
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2470739.html

    Jak widać w temacie który ci podrzuciłem teoretycznie można dojść po tym w memtest ale jak, nie wiem
  • #5
    MarcinViper
    Level 16  
    hm..no właśnie też nie wiem jak można po tym adresie dojść która to kość??
    ja myślę tak pamięć 1gb ma 8sztuk układów po obu stronach czyli każda kość ma 128mb. więc jeżeli memtest wyrzuca błąd na 220mb to wiadomo że to druga kość tylko nie wiadomo jaka kolejność?? w serwisach naprawiają ( wymieniają) zepsutą kość tak więc muszą to w jakiś sposób lokalizować.
  • #6
    Bródka

    Level 42  
    MarcinViper wrote:
    w serwisach naprawiają ( wymieniają) zepsutą kość tak więc muszą to w jakiś sposób lokalizować.

    Wskaz mi taki serwis, bo znalezienie kości która będzie pasować tzn stricte taka sama graniczy z cudem, nie mówiąc już o opłacalności takiej naprawy, koszt naprawy przewyższy koszt nowej kości...
    Prawie ze wszystkie kości ram mają gwarancje wieczyste i można je reklamować u producenta nie jedno krotnie nawet bez dowodu zakupu
  • #7
    MarcinViper
    Level 16  
    hm...wiem że robią bo sam dawałem kiedyś do naprawy. pewnie specjalista od razu by wiedział o co chodzi.
    hm...jestem ciekaw jak zrealizujesz gwarancje bez dowodu zakupu na starą pamięć ddr2 ??
  • #8
    Bródka

    Level 42  
    MarcinViper wrote:
    hm...wiem że robią bo sam dawałem kiedyś do naprawy. pewnie specjalista od razu by wiedział o co chodzi.

    Podaj proszę nazwę tego serwisu sam chętnie do nich zadzwonię i zapytam jaki producent daje im gołe układy pamięci...
    Sam prowadzę serwis i mówie ci że nie naprawia się kości ram, przecie nowe to wydatek około 50zł, wiec ile miała by kosztować naprawa 5zł ?
    Przecie to nawet nie opłaca sie drukować zlecenia naprawy
    MarcinViper wrote:
    hm...jestem ciekaw jak zrealizujesz gwarancje bez dowodu zakupu na starą pamięć ddr2 ??

    DDR2 są produkowane cały czas, a wiec gwarancja działa, napisałem ci wysyłasz bezpośrednio do producenta lub dystrybutora, a nawet jak sie uprą to sorry ale wystawienie rachunku tylko po to aby go okazać to żaden problem...
  • #9
    MarcinViper
    Level 16  
    ja nie napisałem że teraz naprawiają bo teraz to nie opłacalne, kilka lat temu jak miałem ddr3 4gb to się opłacało naprawiać. Nie wiem jak oni to robili, prawdopodobnie wlutowywali na nowo kulki pod układem. Ale fakt faktem że musieli wiedzieć który układ wymontować. Naprawili mi tak sporo pamięci i było widać które układy były naprawiane, wymieniane. Może z jednej pamięci wykorzystywali układy do naprawy kilku pozostałych?? Nie wiem??

    Hm... co mi odpowie np. Kingston jak mu wyśle do serwisu w UK 50sztuk pamięci w jednej paczce?? Każą pokazać dowód zakupu od dystrybutora i lipa....
    Wiem rachunek to nie problem ale jak powiedzą że ten sprzedawca nie jest autoryzowanym przedstawicielem etc to nic mi to nie da:(
  • #10
    Bródka

    Level 42  
    MarcinViper wrote:
    ja nie napisałem że teraz naprawiają bo teraz to nie opłacalne, kilka lat temu jak miałem ddr3 4gb to się opłacało naprawiać.

    I ile takich kości naprawiłeś ?
    Ja cie nie rozumiem, przecież gwarancja jest wieczysta, każda kość ją posiada wiec wytłumacz mi po co to naprawiać ?
    Nie mówiąc juz o tym że im nowsze kości pamięci tym tańsze wiec gdzie tu opłacalność ?
    MarcinViper wrote:
    Hm... co mi odpowie np. Kingston jak mu wyśle do serwisu w UK 50sztuk pamięci w jednej paczce?? Każą pokazać dowód zakupu od dystrybutora i lipa....

    Ty chyba nie masz pojęcia o czym piszesz, przecie skoro kupujesz w polskiej dystrybucji to po co wysyłać do UK ?
    Dystrybutorem w Polsce Kingstona jest m.in. Tech Data, a żeby nie skłamać również polski wilk elektronik i żaden dystrybutor nie może żądać od ciebie faktury zakupu od nich, bo to co oni sprzedają idzie do dalszej odsprzedaży
    MarcinViper wrote:
    Wiem rachunek to nie problem ale jak powiedzą że ten sprzedawca nie jest autoryzowanym przedstawicielem etc to nic mi to nie da:(

    Ze jak ?
    Przecież każdy sklep kupujący od dystrybucji czy innej hurtowni wcale nie musie i często nie może być autoryzowanym przedstawicielem, a nawet jak jest i jak sie nie zareklamuje nikt go nie sprawdzi bo to tajemnica handlowa
  • #11
    MarcinViper
    Level 16  
    firma z Wrocławia naprawiła mi ok 50sztuk z ok 80uszkodzonych.
    Ja nie pisze że kupiłem z polskiej dystrybucji, a nawet jeżeli bym kupił to jak chce zareklamować sprzęt w ABC data, tech data itp, to muszę mieć dowód zakupu na konkretną pamięć od ABC data czy tech data, która będzie wystawiona na mnie albo na inną firmę komputerową znajomego.
    Podstawą reklamacji jest dowód zakupu i jak chce to zareklamować w sklepie jako klient detalista to muszę mieć paragon z tego sklepu, jak chcesz w abc data to muszę mieć fa vat od abc data.
    Kingston daje dożywotnią gwarancje z możliwością reklamacji bezpośrednio u nich:
    "In Europe, Middle East and Africa, if you are unable to return the product to your original point of purchase or to the authorized Kingston dealer or distributor from whom you purchased the product, you may return the product directly to the Kingston service centre after first obtaining a Return Material Authorization (“RMA”) number from Kingston"
    Dlatego zastanawiam sie jak wyśle więcej pamięci do nich z fakturą Vat małej firmy znajomego to czy mi to uznają?? Dopisze że firma ta nie chciała mi zrealizować gwarancji itp..
  • #12
    Bródka

    Level 42  
    MarcinViper wrote:
    Ja nie pisze że kupiłem z polskiej dystrybucji, a nawet jeżeli bym kupił to jak chce zareklamować sprzęt w ABC data, tech data itp, to muszę mieć dowód zakupu na konkretną pamięć od ABC data czy tech data, która będzie wystawiona na mnie albo na inną firmę komputerową znajomego.

    Guzik prawda, nie musisz mieć żadnej faktury od sklepu, przyjmą ci warunkowo i rozpatrzą gwarancje
    MarcinViper wrote:
    Podstawą reklamacji jest dowód zakupu i jak chce to zareklamować w sklepie jako klient detalista to muszę mieć paragon z tego sklepu, jak chcesz w abc data to muszę mieć fa vat od abc data.

    Następna bzdura, dystrybutor wie ze to jego sprzęt w końcu sam go sprzedaje, żadna faktura ci nie jest potrzebna, a tym bardziej od pierwszej firmy który zakupiła ten sprzęt
    Gwarancja jest producenta,a nie dystrybutora on ma tylko przyjąć i sprzedać, nawet jak kupie po cenie producenta produkt dystrybucja ma obowiązek mi wysłać ten towar nawet jak maja zupełnie inna cene
    MarcinViper wrote:
    Kingston daje dożywotnią gwarancje z możliwością reklamacji bezpośrednio u nich:
    "In Europe, Middle East and Africa, if you are unable to return the product to your original point of purchase or to the authorized Kingston dealer or distributor from whom you purchased the product, you may return the product directly to the Kingston service centre after first obtaining a Return Material Authorization (“RMA”) number from Kingston"
    Dlatego zastanawiam sie jak wyśle więcej pamięci do nich z fakturą Vat małej firmy znajomego to czy mi to uznają?? Dopisze że firma ta nie chciała mi zrealizować gwarancji itp..

    Co znaczy firma nie chciała zrealizować gwarancji ?
    Faktura to faktura, z reszta po co producentowi własnego sprzętu dowód ze to jego sprzęt ?
  • #13
    MarcinViper
    Level 16  
    hm...myślisz ze jak pójdę do sklepu komputerowego i dam im 50sztuk pamięci hynixa to rozpatrzą mi reklamacje?? mimo że nie mam dowodu zakupu albo upłyną termin 1roku czy nawet 2lat w przypadku starszych pamięci??
    na stronie hynixa jest napisane że reklamacje trzeba załatwiać przez dystrybutora gdzie kupiło sie pamięci.
    do firmy kingston napisałem, i dostałem pozytywną odpowiedz ze mam odesłać do nich bezpośrednio do UK.
  • #14
    Bródka

    Level 42  
    MarcinViper wrote:
    myślisz ze jak pójdę do sklepu komputerowego i dam im 50sztuk pamięci hynixa to rozpatrzą mi reklamacje?? mimo że nie mam dowodu zakupu albo upłyną termin 1roku czy nawet 2lat w przypadku starszych pamięci??

    Sklep sprzedał te kości ale detalista powinien mu pokazać paragon jesli sklep o to prosi bo sklep nie musi prowadzić ewidencji na podstawie numeru seryjnego czy danej serii, dystrybucja jest na cała polske i nie ważne u kogo to kupiłeś przyjmą to bo gwarancja jest PRODUCENTA, a nie sklepu, widzisz różnice ?
    MarcinViper wrote:
    na stronie hynixa jest napisane że reklamacje trzeba załatwiać przez dystrybutora gdzie kupiło sie pamięci.

    Sklep nie jest dystrybucją danej marki, co najwyżej partnerem, on tylko kupuje produkty i odsprzedaje dalej, jak sklepu nie ma albo gwarancja jest producenta zgłasza się do dystrybucji ile razy można ci to tłumaczyć ?
  • #15
    MarcinViper
    Level 16  
    ok gwarancja PRODUCENTA ale jeżeli nie mam dowodu zakupu w danym sklepie czy hurtowni, to nikt nie będzie sobie robił problemu i krótko mówiąc wypnie się żeby nie mieć dodatkowego kłopotu bez żadnych korzyści. >> jedynie załatwienie reklamacji przez znajomy sklep czy hurtownie która nie zażąda dowodu zakupu, i odeśle te kości dalej do producenta czy tam innego pośrednika.

    ja wiem że się zgłasza do dystrybucji ale jeżeli nie mam paragonu czy fa vat a od zakupu upłyną dość długi czas to nikt niema w tym interesu żeby mi taką reklamacje przyjąć...
  • #16
    Bródka

    Level 42  
    MarcinViper wrote:
    to nikt nie będzie sobie robił problemu i krótko mówiąc wypnie się żeby nie mieć dodatkowego kłopotu bez żadnych korzyści.

    Żadna gwarancja nie jest korzyścią od strony sprzedawcy/dystrybutora czy producenta ale ich obowiązkiem jest przyjąć sprzęt jak nie sklep to dystrybucja, jak nie dystrybutor to producent
    MarcinViper wrote:
    wiem że się zgłasza do dystrybucji ale jeżeli nie mam paragonu czy fa vat a od zakupu upłyną dość długi czas to nikt niema w tym interesu żeby mi taką reklamacje przyjąć...

    Jak już tak musisz mieć ten dowód zakupu to każdy dowód czy to rachunek, paragon czy vat jest podstawa do gwarancji i nie ważne czy to dokument od pana stasia ze sklepu czy od dużej sieci sklepów - jest ważny tak samo i wcale nie musi pochodzi od dystrybutora
    Tak jak pisałem nawet jak byś wydrukował fakturę na fikcyjna firmę czy osobę prywatną nikt tego nie sprawdzi...