Witam,
czy są jakieś dokładne metody pomiaru energii elektronicznej cewki zapłonowej DIS czyli jak silna iskra wychodzi z cewki elektronicznej DIS na świece ?
Czy są jakieś dedykowane przyrządy pomiarowe do tego celu ?
Chciałbym określić czy obecna cewka zapłonowa DIS ma wystarczającą energię aby wytwarzać wystarczająco silną, mocną iskrę.
Znalazłem w sieci artykuł na ten temat o pomiarze długości iskry za pomocą iskiernika ostrzowego. Zwiększa się odległość pomiędzy ostrzami dzięki czemu wiadomo przy jakiej odległości występują jeszcze ciągłe przeskoki iskry.
Oto ten układ:
A wyniki pomiaru należy następująco ocenić, cytuje:
"Zmierzoną odległość, nazywaną długością iskry, należy porówna z danymi
fabrycznymi. W przypadku braku takich danych można uznać cewkę za sprawną, jeśli długość iskry wyniesie przynajmniej:
9 mm dla cewek zapłonowych standardowych,
12 mm dla cewek zapłonowych dużej mocy,
14 mm dla cewek elektronicznych układów zapłonowych.
W przypadku powstania wątpliwości co do uzyskanego wyniku, zaleca się
powtórzenie pomiaru po podgrzaniu cewki do temperatury 80°C. Długo iskry nie powinna być mniejsza o więcej niż 2 mm w porównaniu z podanymi wyżej wartościami."
Mnie interesuje to czy ktoś spotkał się np. w warsztatach samochodowych z elektronicznymi przyrządami pomiarowymi specjalnie do tego celu aby wynik był jeszcze bardziej dokładny (np. pomiar energii cewki) ?
czy są jakieś dokładne metody pomiaru energii elektronicznej cewki zapłonowej DIS czyli jak silna iskra wychodzi z cewki elektronicznej DIS na świece ?
Czy są jakieś dedykowane przyrządy pomiarowe do tego celu ?
Chciałbym określić czy obecna cewka zapłonowa DIS ma wystarczającą energię aby wytwarzać wystarczająco silną, mocną iskrę.
Znalazłem w sieci artykuł na ten temat o pomiarze długości iskry za pomocą iskiernika ostrzowego. Zwiększa się odległość pomiędzy ostrzami dzięki czemu wiadomo przy jakiej odległości występują jeszcze ciągłe przeskoki iskry.
Oto ten układ:

A wyniki pomiaru należy następująco ocenić, cytuje:
"Zmierzoną odległość, nazywaną długością iskry, należy porówna z danymi
fabrycznymi. W przypadku braku takich danych można uznać cewkę za sprawną, jeśli długość iskry wyniesie przynajmniej:
9 mm dla cewek zapłonowych standardowych,
12 mm dla cewek zapłonowych dużej mocy,
14 mm dla cewek elektronicznych układów zapłonowych.
W przypadku powstania wątpliwości co do uzyskanego wyniku, zaleca się
powtórzenie pomiaru po podgrzaniu cewki do temperatury 80°C. Długo iskry nie powinna być mniejsza o więcej niż 2 mm w porównaniu z podanymi wyżej wartościami."
Mnie interesuje to czy ktoś spotkał się np. w warsztatach samochodowych z elektronicznymi przyrządami pomiarowymi specjalnie do tego celu aby wynik był jeszcze bardziej dokładny (np. pomiar energii cewki) ?