Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Regulator Bosch - zmiana napięcia ładowania

stihl 17 Feb 2013 00:23 11697 39
Testo
  • #31
    Gerri
    Mercedes specialist
    stihl wrote:
    sie po prostu przyznajcie i napiszcie ze nieumiecie, a nie róbcie ze mnie idioty

    No cóż - ja odpadam z tej dyskusji. Rzeźbiarstwem się nie zajmuję. Wyprowadź sobie kable ze szczotki na zewnątrz i będziesz sobie mógł zamontować na błotniku taki regulator jaki chcesz. Robiony, kupny, duży, mały - jaki chcesz. Nawet z dziesięcioma potencjometrami żebyś sobie mógł codziennie regulować w zależności od pogody i dystansu jaki w danym dniu będziesz chciał przejechać.
    diodabg wrote:
    jak tęsknisz bardzo za kulturą i poprawnym wpisami wracaj do polski i zapisz się do PO
    tam będziesz miał pełną kulturę i super wypowiedzi za to będą cie rąbać w d....
    zresztą dla tego pewnie wyjechałeś z polski ?
    to jest forum publiczne i każdy może się wypowiadać własnym językiem

    Coś Ci się Kolego popierd...ło. Właśnie dlatego, że jest to forum publiczne masz OBOWIĄZEK wypowiadania się po polsku i bez prywatnych wycieczek. Sorry, ale nie skomentuję dalej tego co napisałeś - podniosłeś mi ciśnienie i zbyt dużo niecenzuralnych słów mi się nasuwa.

    Moderated By robokop:

    Ekm...

  • Testo
  • #32
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak już się bawić, to ja bym z tego podrabianego regulatora zostawił tylko obudowę, żeby robiła za szczotkotrzymacz i dorobiłbym osobny układ kontroli i regulacji napięcia - ten chińczyk skończy się wcześniej czy później (ze wskazaniem na wcześniej) .
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2330539.html
    Potencjometr zamiast R1
    Tyle tylko, że zwiększenie średniego napięcia generowanego przez alternator, to większa ilość ciepła w nim wydzielona, a także szybsza elektroliza elektrolitu.
  • Testo
  • #33
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    Regulator Bosch - zmiana napięcia ładowania
    Jeśli ci brakuje 0,6V.
    Dioda sie grzeje.

    Jeśli chcesz więcej dajesz takie diody na wzbudzenie lub korygujesz zenerką w regulatorze.
    A szeregowo z akumulatorem dajesz diody prądowe na radiatorch.
    Zasilanie odbiorników prosto z alternatora.
    Proste jak zrobić 16V na odbiorniki, nie szkodząc akumulatorowi, ale trzeba z głową to robić , wedle potrzeby a nie na przypał jak w tym temacie.

    Możesz też zamontowac regulator z wejsciem Sense, lub pobierający wzbudzenie z śruby prądowej alternatora, który to potencjał wyprowadzisz wprost z akumulatora z rozdfzieleniem przekaźnikiem.
    Możesz też założyć mechaniczny reg i go doregulować.
    Masz xxx rozwiązań.
  • #34
    stihl
    Level 10  
    Robo dzięki ,poczytam pomyśle. Elektrolit nie wyparuje tak szybko , sprawdziłem taki układ z napieciem 14,8 w maluchu gdzie swietnie się sprawdził przez kilka lat nie skracając żywota aku, w maluchu wytrzymał on 8lat, bez najmniejszych problemów latem czy zimą. A jeśli zaobserwuje zbytnie grzanie sie aku to zmniejsze napięcie i tyle, a an zimę wróce do wartosci 14,8.
    Właśnie dlatego ze to chińczyk na nim chce to wypróbwać, W cenie jednego Boscha bede miał kilka do takich zabaw.
    ALternator ma tu duzo miejsca i dopływ chłodnego powietrza.
    Myślałęm tez o wstawieniu do tego szczotkotrzymacza, regulatora z malucha, teoretycznie jest układ podobny działąjacy na tej samej zasadzie.

    Ludzie jeszcze raz powtórze:

    ALTERNATOR JEST SPRAWNY!!! JEŻDŻE W WIĘKSZOŚCI NA KRÓTKICH TRASACH, PRZY NAP 13,5V AKU JEST CIĄGLE NIEDOŁADOWANY.
    Jeśli coś kojarzycie w temacie ładowania aku.

    Kiedy to do WAs dotrze.

    A odnośnie dłubactwa, chciałem przerobić obrotomierz do malucha z innego 4 cyl, ale niestety kilku elektroników nie dałorady tego zrobić, dobrych elektroników,ale przyznali że nie dadzą rady i tyle. Okazało się to banalne, zwykły kondensator załatwił sprawe.
    Tu jest podobnie, niby się nie daale się da.
    Skoro raz juz to zrobiłem to zrobie drugi raz.
    Dzięki chłopaki za przydatne informacje. Jeśli bedziecie mieli jeszcze jakieś pomysły to zapraszam.
  • #35
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    stihl wrote:
    ALTERNATOR JEST SPRAWNY!!! JEŹDŹE W WIĘKSZOŚCI NA KRÓTKICH TRASACH, PRZY NAP 13,5V AKU JEST CIAGLE NIEDOŁADOWANY.

    A skąd jest sprawny skoro ładuje 13,5V.
  • #36
    User removed account
    User removed account  
  • #37
    stihl
    Level 10  
    Strumien swiadomosci swia wrote:
    stihl wrote:
    ALTERNATOR JEST SPRAWNY!!! JEŹDŹE W WIĘKSZOŚCI NA KRÓTKICH TRASACH, PRZY NAP 13,5V AKU JEST CIAGLE NIEDOŁADOWANY.

    A skąd jest sprawny skoro ładuje 13,5V.



    A skad jest niesprawny skoro teraz daje 16V, a na innym reg 14,2V?
    A co ustala napięcie alternatora, sam alternator czy regulator?
    Jeśłi byłby niesparwny alt to nietrzymał by wartosci usatlonych przez poszczególne reg.
  • #38
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    stihl wrote:
    Jeśli bedziecie mieli jeszcze jakieś pomysły to zapraszam.

    Ja mam jeden doskonały pomysł.
    Używając funkcji ZMIEŃ, poprawisz OBOWIĄZKOWO WSZYSTKIE swoje posty! Bo widzę, że uwaga o masie błędów i literówek pomogła aż na jeden raz.
  • #39
    stihl
    Level 10  
    A widze że największą pomocą jest zaznaczanie błędów, nawet banalnych( jak np dwie duze litery w słowie) , a często sprawdzajacy moje błędy nie widzi tych ortograficznych,a pomóc i tak nie pomaga w temacie.

    Będe się starał pisać ładnie i czytelnie, będę pisał wolniej żebym więcej ich nie popełniał.
  • #40
    User removed account
    User removed account