Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Corsa 1.4si 82KM - Instalacja założona - drobna regulacja

japan_tuning 12 Feb 2013 11:14 4842 6
  • #1
    japan_tuning
    Level 13  
    Witam!

    Mam dylemat z doborem miksera gazu do mojej corsy. Silnik jest na wielopunktowym wtrysku paliwa i chcę go założyć między gumę a wlot do przepustnicy. Średnica zewnętrzna przepustnicy to 65 mm a wewnętrzna 60mm. Guma od filtra powietrza nachodząca na przepustnice ma wewnętrzną ok 65-66mm. Nie wiem co byłoby najlepszym rozwiązaniem. Na popularnym serwisie aukcyjnym znalazłem jakieś dwa modele ale pojęcia nie mam czy to dobry kierunek. Oto nr aukcji: 2991397584 i 2996297390. Będę bardzo wdzięczny za pomoc i wszelkie sugestie.

    W załączeniu zdjęcie silnika.

    Pozdrawiam!

    Instrukcja zamieszczania zdjęć oraz obrazków na forum. Corsa 1.4si 82KM - Instalacja założona - drobna regulacja
  • #2
    sztywny13
    Level 21  
    Miejsce montażu właściwe. Mikser lepiej DV na korpus przepustnicy, bo ten drugi jest cały do wewnątrz rury gumowej i musiałbyś przenieść czujnik temp, aby mikser go nie zasłonił. Bardzo dobrze pracuje ten silnik na BLOSie. Myślałeś o tym?
  • #3
    japan_tuning
    Level 13  
    Rozważałem opcję BLOSa ale niestety mam trochę ograniczony fundusz i jestem zmuszony na zainstalowanie czegoś tańszego. Jeszcze takie pytanko - zwężka w tym DV jest fi 32mm. Będzie ok?

    Pozdrawiam!
  • #4
    sztywny13
    Level 21  
    32mm to max. Przy większej średnicy będzie zbyt słabe podciśnienie, aby zasysać gaz z reduktora co będzie skutkowac ubogą mieszanką.
  • #5
    japan_tuning
    Level 13  
    Ok czyli jeżeli dobrze rozumiem to mogę go brać? W takim razie dzięki wielkie :)
  • #6
    japan_tuning
    Level 13  
    Witam ponownie,

    Instalacja gazowa została zainstalowana. No niby wszystko działa poprawnie, na gazie chodzi w miarę ok. Oczywiście zawsze są jakieś spostrzeżenia :) Otóż mam wrażenie dziwnej pracy silnika na wolnych obrotach. Posiadam parownik lovato, który ma dwie śrubki regulacyjne. Jedna mała u góry druga duża na dole. Tą małą wkręciłem na maksa a tą dużą regulowałem na czuja i mam wrażenie, że trochę za bardzo czuć gaz w spalinach. Sonda niby pokazuję błędy ale są one przeciwstawne - raz, że mieszanka jest za uboga a raz, że za bogata. Kontrolka o błędzie w sumie zapala się bardzo rzadko. A jeżeli się zapali podczas jazdy to wystarczy, że zdejmę nogę z gazu lub dodam gazu i kontrolka zgaśnie, czyli tak jakby błąd się naprawił, znikł. Czy jest na to jakaś reguła? Czytałem, że te błędy w oplu na gazie to norma ale jeszcze te wolne obroty i czuć chyba nadmiernie gaz w spalinach. Będę wdzięczny za sugestie. Pozdrawiam.

    Dodano po 48 [sekundy]:

    Dodam jeszcze, że na wężu od gazu mam założony register z ręczną regulacją.
  • #7
    sztywny13
    Level 21  
    Regulacja na „czuja”? Nie tędy droga. Chcesz mieć instalkę jak należy to zamontuj jakiś sterownik z silniczkiem krokowym. Będziesz widział co się dzieje, a nie snuł domysły.