Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

STARA WIRÓWKA - PŁYNNA ZMIANA OBROTÓW SILNIKA W STAREJ WIRÓWCE Z LAT 80'

12 Lut 2013 11:37 2097 3
  • Poziom 7  
    Witajcie,

    Jestem tutaj nowy i przyznaję że jestem laikiem który nie chce nim być na zawsze ;)

    Mam pytanie do pasjonatów i specjalistów.

    Czy można zamontować coś ale duży potencjometr do starej wirówki aby móc zmieniać obroty od bardzo wolnego do max. Chcę kupić taką starą wirówkę np. model ts66 ( http://tnij.org/ulfw ).

    Jeżeli da się coś takiego zrobić i nie jest to dla Was problem to proszę o wskazówki i schemat.

    pozdrawiam serdecznie
    Michał
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Nie wiem, czy odpowiednio załapałem twój problem. Ale jeśli myślisz o urządzeniu napędzanym silnikiem indukcyjnym, jednofazowym ( nawet i komutatorowym) o mocy rzędu kilkuset Watt to możesz z powodzeniem zastosować regulator handlowo zwany fazowym lub obrotów.

    Kolego! Na znanym portalu pod hasłem regulator prądu lub obrotów silnika widać nie mało. Pytanie uzupełniające o jakie zastosowanie tutaj chodzi. Ja założyłem użytek domowy, czyli do wirowania prania lub czegoś podobnego.
  • Poziom 7  
    Nie chcę wykorzystywać samego silnika a całą wirówkę :). Jednak czytałem też że trzeba by zamontować regulator falowy który kosztuje min. 400zł więc odpuszczam temat. Zrobię sobie coś podobnego z silnika 3 fazowego wtedy powinno być taniej...
  • Poziom 24  
    RTV-AGD napisał:
    Zrobię sobie coś podobnego z silnika 3 fazowego wtedy powinno być taniej...

    Nie będzie taniej, bo regulacji obrotów silnika trójfazowego możesz dokonać tylko falownikiem...
    Do regulacji tego oryginalnego silnika też nie bardzo nadaje się w/w regulator fazowy bo jest tam silnik asynchroniczny z kondensatorem rozruchowym, jedynie silniki komutatorowe łatwo sterować za pomocą regulatorów fazowych (takie jak np. w wiertarkach szlifierkach kątowych), ale osiągają one znacznie większe prędkości obrotowe i mają mniejszy moment.