Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
CControls
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL/VECTRA - 3 błysk kierunkowskazów

SiDoR 04 Mar 2014 08:50 9816 35
  • #31 04 Mar 2014 08:50
    iwi1
    Poziom 17  

    nanab napisał:
    D3 zbędna

    Może jedna niepotrzebna, ale kilka spowoduje spadek napięcia i na 7805 będzie mniej ciepła. Na razie ją zostawię, bo może tam dam docelowo opornik jakby stabilizator się grzał itp.

    nanab napisał:

    iwi1 napisał:
    wywalamy te 2 zenerki (D1 i D2) -

    Spalisz procek.

    tylko po co zenerki skoro na wejściu będzie masa a na drugiej stronie zenerka też będzie masa. Chyba, że je odwrócić i do VCC podłączyć

    A zastanawiam się jeszcze nad jednym. Teraz, żeby to działało to trzeba przeciąć kabel idący od manetki do BCM i wstawić układ pomiędzy.
    Muszę pomyśleć o układzie, który włożymy równolegle do instalacji samochodu - gdy padnie to nie spowoduje to wyłączenia kierunkowskazów.

  • CControls
  • #32 05 Mar 2014 00:04
    nanab
    Poziom 27  

    iwi1 napisał:

    Może jedna niepotrzebna, ale kilka spowoduje spadek napięcia i na 7805 będzie mniej ciepła. Na razie ją zostawię, bo może tam dam docelowo opornik jakby stabilizator się grzał itp.

    Nie ma jak się grzać bo nic nie zasila. Procek weźmie kilka mA.
    iwi1 napisał:
    tylko po co zenerki skoro na wejściu będzie masa a na drugiej stronie zenerka też będzie masa.

    Nie wiem jak jest sterowanie czy tylko masa albo HZ czy masa i plus zasilania. Jak opcja 1 to może być bez, jak 2 to spali się procek.
    iwi1 napisał:
    A zastanawiam się jeszcze nad jednym. Teraz, żeby to działało to trzeba przeciąć kabel idący od manetki do BCM i wstawić układ pomiędzy.
    Muszę pomyśleć o układzie, który włożymy równolegle do instalacji samochodu - gdy padnie to nie spowoduje to wyłączenia kierunkowskazów.

    Jak sterowanie z manetki jest w opcji 1 jak wyżej opisałem to wystarczy wpiąć sie układem nie przecinając kabli, jak nie wciśnięta manetka podaje plus zasilania to trzeba dodać jeszcze parę elementów ale też do zrobienia.

  • CControls
  • #33 27 Mar 2014 00:24
    iwi1
    Poziom 17  

    Witajcie.

    Nie byłem w stanie rozgryźć BASCOMA (no mniej więcej) więc siadłem i zrobiłem w C
    do Japońca (podajemy masę i na wyjściu mamy masę

    teraz jeszcze opracować jak podłączyć to do samochodu, żeby wpiąć się równolegle bez przecinania oryginalnej instalacji (tzn moduł ma być wspomagający i jak się zepsuje to po prostu nic nie będzie robił.

    a kod wygląda następująco

    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    Dla nie obeznanych z C zrobiłem takie zabezpieczenia:
    1. Jeśli ktoś lubi migać naprzemiennie światłami (podziękowanie) to po podaniu sygnału jednego po drugim program to prawidłowo wykrywa i nie wzbudza się tzn podajemy lewy1x potem prawy1x potem lewy 1x i program doliczy jeszcze 2 błyski do lewego.
    2. Jeśli zapomnimy sobie że mamy ten 3blink to program zlicza czas niezależnie od naszych naciśnięć tzn naciskamy 1x potem 2x a potem 3x - program wtedy już nie dolicza następnych 3 błyśnięć. Jeśli naciśniemy 1x potem 2x to program doda 3x.
    3. Nie ma zabezpieczenia przeciw naciśnięciu jednocześnie 1 i 2 klawisza,ale o w moim przypadu nie jest potrzebne bo sygnał od awaryjnych jest na innym pinie w BSI, ale jakby ktoś chciał to zrobić to mołby np tak - dodać ten warunek gdzieś w pętli While(1)
    Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod


    tak pozmieniałem schemat - ciekawe czy to ma prawo działać.
    Z manetki podajemy sygnał masy lub jest stan nieustalony - w razie czego dioda zenerka zabezpieczy wejście AVR. Wyjście z Attiny jest w stanie wysokim - wtedy transil nie przewodzi więc na wyjściu nic nie powinno być - zwarcia też chyba nie powinno być. Co o tym myślicie. OPEL/VECTRA - 3 błysk kierunkowskazów

  • #34 29 Maj 2015 15:09
    jaceki-placeki
    Poziom 10  

    SiDoR napisał:
    No i ostatnia wersja tego co robiłem, ponad miesiąc działa świetnie u mnie w aucie.


    Mam trochę problem z tym "komfortem" kolegi na Attiny 13. Testuję go na biurku. Mianowicie po przytrzymaniu "ręcznym" dźwigni migacza dłużej niż 3 mignięcia, układ ponownie generuje "podtrzymanie" kolejnych 3 mignięć.
    Czyli, gdy wyłączę ręcznie dźwignię w trakcie czwartego mignięcia, żarówki migną jeszcze dodatkowo 2 razy. Sądzę, że na przeglądzie technicznym, diagnosta się przyczepi ! Układ winien podtrzymywać tylko jednorazowo od impulsu, okres 3 mignięć.

  • #35 27 Gru 2017 15:48
    dbs123
    Poziom 9  

    WItam,
    kupiłem ostanio VECTRĘ C '03 sedan, i właśnie mi kierunki mignął 3 razy i się wyłączają. To jest modyfikacja czy one w standardzie tak mają?? Bardzo nie praktyczne....

  • #36 25 Sty 2018 20:43
    nanab
    Poziom 27  

    dbs123 napisał:

    kupiłem ostanio VECTRĘ C '03 sedan, i właśnie mi kierunki mignął 3 razy i się wyłączają. To jest modyfikacja czy one w standardzie tak mają?? Bardzo nie praktyczne....

    To jest akurat bardzo praktyczne, bo np w czasie zmiany pasa można się skupić na zmianie pasa a nie na ręcznym sterowania światełkami.
    W VC to jest chyba fabrycznie założone, można aktywować opcomem.
    jaceki-placeki napisał:


    Mam trochę problem z tym "komfortem" kolegi na Attiny 13. Testuję go na biurku. Mianowicie po przytrzymaniu "ręcznym" dźwigni migacza dłużej niż 3 mignięcia, układ ponownie generuje "podtrzymanie" kolejnych 3 mignięć.
    Czyli, gdy wyłączę ręcznie dźwignię w trakcie czwartego mignięcia, żarówki migną jeszcze dodatkowo 2 razy. Sądzę, że na przeglądzie technicznym, diagnosta się przyczepi ! Układ winien podtrzymywać tylko jednorazowo od impulsu, okres 3 mignięć.

    Pewnie źle napisany program który nie przewiduje wyłączenia kierunku np po 4 sekundach. Chociaż u siebie miałem podobny problem, a okazały się źle dobrane czasy wygaszania drgań na stykach, po zwiększeniu do 200ms. Działa bezproblemowo już od paru miesięcy. Sam proces wygląda u mnie tak:
    Kod: vbnet
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

    Po 3 mignięciach kierunkowskaz miga dopóki manetka jest wciśnięta, można go też wyłączyć wcześniej krótkim kliknięciem w drugą stronę, albo od razu włączyć drugi kierunkowskaz dłuższym kliknięciem.
    Efekt:

    Link

    Miałem też dodać doświetlanie-reflektor włączający się po trzech mignięciach i wyłączający po cofnięciu dźwigni, ale nie mam u siebie przeciwmgielnych, a nie chce mi się dokładać.