Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

PEUGEOT 307 HDI 136HP NIE ZAPALA

zabax3 12 Lut 2013 20:59 3210 4
  • #1 12 Lut 2013 20:59
    zabax3
    Poziom 2  

    Witam wszystkich.
    Mam problem z moim lwem ale opowiem od początku.
    Dwa dni temu w zimny poranek autko zapaliło na moment i zdechło więc zadzwoniłem po pomoc drogową,zabrali lewka na warsztat podpięli do kompa i diagnoza" czujnik położenia wału korbowego".Czujnik wymienili autko zapaliło
    szczęśliwy ruszam i w bramie silnik umiera ponownie.Autko wraca na warsztat znowu komputer i-" brak ciśnienia paliwa na listwie".Pan "mechanik" stwierdza że muszę wymienić pompę wysokiego ciśnienia to ja mówię do niego że może by tak z łaski swojej najpierw sprawdził regulator ciśnienia na pompie i okablowanie zanim narazi mnie na koszta.Bardzo niezadowolony zabrał sę do pracy podłączył multimetr do kabli na regulatorze i odczyt wyniósł 12v ale po zapłonie spadło do 6.26v.Ja tam biegły nie jestem w tym temacie ale na mój rozum to za mało przy zapałaniu regulator powinien być otwarty na maksa żeby pompa dała odpowiednie ciśnienie a w związku że sterowany jest masą to ja bym tam szukał chyba że się
    mylę to z góry przepraszam.
    Wracając do tematu facet zaczyna szukać problemu po wszystkich czujnikach kablach itp,w końcu dopadł sie do czujnika na filtrze paliwa dwa kabelki,drogi miernik odpina kostkę mierzy i nagle zwiera te kabelki na moment i o dziwo napięcie na regulatorze wzrasta do prawie 11v i tak zostało,facet nawet tego nie zauważył poczym zaczął scyzorykiem obcinać izolacje z kabli,mostkować, kombinować nie zniosłem tego zabrałem lewka do domu i teraz działam sam.
    Moje pytanie czy ten czujnik na filtrze paliwa odpowiada za sterowanie regulatora ciśnienia paliwa i jeśli tak to jak go sprawdzić?

    0 4
  • #2 12 Lut 2013 23:15
    kybernetes
    Poziom 39  

    Czujnik na filtrze paliwa nie odpowiada za sterowanie regulatorem ciśnienia. Działaj dalej, powodzenia.

    0
  • #3 12 Lut 2013 23:42
    zabax3
    Poziom 2  

    Pytam tylko bo idą do niego dwa kable jeden masowy z ecu a drugi idzie do regulatora więc ten czujnik jest tam po coś

    0
  • #4 13 Lut 2013 09:25
    MartBan
    Poziom 21  

    Czujnik na filtrze paliwa nie jest w żaden sposób połączony z regulatorem ciśnienia. Aktuatory sterowane są PWM, pomiar napięcia miernikiem nie daje żadnego obrazu sprawy. Połowa sukcesu to znać zasadę działania, a z opisu sytuacji serwisant i właściciel nie mają na ten temat bladego pojęcia. Proponuję znaleźć rozgarnięty warsztat który kompleksowo sprawdzi układ paliwowy i elektronikę silnika, za nim na aucie powstaną większe szkody.

    0
  • #5 13 Lut 2013 19:21
    zabax3
    Poziom 2  

    Mylisz się mam diagram elektryki z ASO i już wiem że ze ten niby czujnik to nie czujnik tylko podgrzewacz paliwa I zasilany jest z tego samego bezpiecznika co regulator ciśnienia,przepływomierz i wszystkie zawory regulacji spalin.Zgadzam sie że sterowane są impulsami z bsi i w zasadzie powinienem użyć oscyloskopu ale nie to mnie martwi teraz według papierów z ASO napięcia powinne oscylować między 5v a 8v a u mnie wartość 10.98v i to stała więc na moje rozumowanie
    albo mam zware do masy albo bsi poszło sie wietrzyć przy zwarciu.Oczywiście mogę się mylić
    nie jestem ekspertem jak już zauważyłeś.
    To auto kosztowało mnie zbyt dużo w ostatnim roku wiec jeśli z waszą pomocą
    nie uda się naprawić samemu, za miesiąc będziemy się nim golić.
    Proszę tylko o poradę jeśli się nie uda to trudno.

    0