Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Optex
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CA-5+dload10 - niestabilne polaczenie rs232

12 Lut 2013 20:14 2232 2
  • Poziom 13  
    Witam,

Jestem początkujący w tym temacie, jednak wystarczająco zaznajomiłem się z instrukcjami. Alarm działa poprawnie. Dwie czujki podwójnie sparametryzowane z manipulatorem. Dokonywałem już wprowadzania zmian ustawień poprzez manipulator, jednak są one nie wystarczające. W każdym razie z alarmem wszystko OK. Do laptopa z Vistą podłączam przejściówkę USB/rs232 firmy prolific. W końcu udało mi uporać ze sterownikami- "This device is working properly" - mam nadzieje, że to nie ściema i moge uznać, że do tego momentu wszystko ok. Dalej używam kabla Satel DB9FC/RJ-KPL. Podłączam go do centrali. Kabel- jako że oryginalny- też powiniem być ok. Uruchamiam program dload10. Na wszelki wypadek dokonałem restartu centrali do ustawień i hasel fabrycznych. Wedle instrukcji, fabryczne hasła zgadzają się z tymi wpisanymi w programie. Wybieram opcję komunikacja rs232. następnie komunikacja/połącz lokalnie z CA5-rs232(TTL). Wychodzi komunikat by wprowadzić funkcję 78. Zatem na manipulatorze 12345# oraz 78# . KONIEC. Okno nawiązywania połączenia pozostaje bez zmian. Nic sie nie dzieje. procent cały czas 0%. Światełko na dole programu niebieskie-choć nie wiem co oznacza, pewnie próbę nawiązania połączenia. Jedne co mogę zrobić to kliknąć przycisk "przerwij".
    Czy o czymś zapomniałem ?

A o oczywiście porty COM w programie zgodny z portem usb/com urządzenia- czyli COM12 w tym wypadku.

Dodano po 27 [minuty]:

YHM. Problem rozwiązany. Nawiązalem w końcu połączenie. Okazuje się, że nie wszystkie porty USB/"COM" odpowiadają programowi. Zaczęło działać na porcie COM13 :| .
  • Poziom 13  
    Witam,