Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Skuter z przyczepą - przepisy

Lukasino 13 Feb 2013 11:48 11799 4
  • #1
    Lukasino
    Level 16  
    Witam,

    Mam nietypowe pytanie, zamierzam kupić sobie Piaggio Mp3, chciałbym do niego podłączyć przyczepkę jak na filmie http://www.youtube.com/watch?v=4FzcvA8kgSM

    Czy ktoś jest zorientowany jak to wygląda w Polsce?, wiem że kiedyś był simsony z przyczepką, czasami widzę dziadków na rometach z przyczepką :). Jaka jest prawna droga.
  • #2
    I.T.I
    Level 16  
    W Polsce można mieć przyczepki nie rejestrowane motocyklowe do 100kg musi mieć komplet oświetlenia (kierunki, pozycyjne, stopu) oraz nie może zasłaniać tablicy rejestracyjnej. Nie wiem jaka jest kwestia ubezpieczenia tego nie mogę się nigdzie doczytać a zbieram informacje od jakiegoś czasu ale z tego co czytałem to korzysta z ubezpieczenia motocykla.
    Polecam poczytać na forach skuterów vespa oni to maja bzika na punkcie przyczepek.
  • #3
    7936
    Level 18  
    Jeśli szerokość miedzy lusterkami w twoim skuterze jest około 1m to na taką szerokość możesz budować, czytałem na różnych forach że budowano przyczepki na szerokość 120cm. i też nie było problemu.Jeśli chodzi o tablice rejestracyjną to w przypadku wyższej przyczepki możesz przełożyć tablice z skutera do przyczepki, ale musi być podświetlenie tablicy. Sam właśnie jestem w trakcie budowy takiej do skutera,i temat już mam przerobiony z każdej strony. Całość długości skutera z przyczepką nie może przekraczać 4m. Ubezpieczenie nie jest wymagane na taką przyczepkę. dla tego że przyczepka i skuter po spięciu będą jako jeden pojazd. Maximum ładowności takiej przyczepki to nie więcej niż waga skutera czyli DMC = 100kg w przybliżeniu. Musisz mieć też taką linkową zaczepkę jak mają przyczepki do aut. Musisz w przyczepce mieć jak kolega napisał światła ,kierunkowskazy stop,postój . Możesz dodać obrysówki i konturówki lecz czy prądnica ci to pociągnie to nie wiadomo, By nie prze cholować z obciążeniem prądnicy zalecam światła - żarówki diodowe,troche to kosztowne ale energo oszczędne.
  • #4
    saskia
    Level 38  
    Trzeba jeszcze dodac ze zaczep musi byc obrotowy, aby w przypadku przewrocenia przyczepki nie przewrocila ona skutera.
  • #5
    7936
    Level 18  
    Co do zaczepu tak to też jest ważne, możesz zastosować zaczep kulowy jak w osobowych i lekkich busach, ale również taki jak w ciężarowych ale bardziej polecam zaczep jak w ciężarowych czy traktorach, z tego względu że konstrukcja tego zaczepu jest taka że jeśli zaliczysz wywrotkę to przyczepka będzie nadal stała na kołach,a zaczep kulowy jest nieco ograniczony jeśli chodzi o kąty nachylenia/obrotowy lewo/prawo. Taki zaczep można wykonać samodzielnie i za cenę kosztów materiałów wystarczy popatrzeć jak jest zrobiony i wykonać w wersji mini.

    Dodano po 19 [minuty]:

    dyszel dla przyczepy
    http://agrosmol.pl/6396-thickbox_default/zaczep-przyczepy.jpg

    zaczep przy skuterze
    http://www.sklep.szer-trans.pl/images/GE406A0.jpg

    Zanim zrobisz zaczep to popatrz jak możesz go zamontować, nie polecam przykręcania do ramy, tylko do silnika ,pamiętaj że praw fizyki nie przeskoczysz a im zaczep niżej, typ lepszy komfort jazdy i prowadzenia . ps.do tego może sie ktoś nie zgodzić,bo zawsze komuś coś nie w gaj.
    Powyższe linki z zdjęciami są tylko dla pokazania przykładu jak można zrobić.

    Dodano po 5 [minuty]:

    To jest akurat pokazane dla przyczepki jedno osiowej dwukołowej, co innego będzie jeśli będziesz robić jednokołową. Zaletą dwukołówki jest to że jest bardziej stabilna i masz większą powierzchnie ładunkową, na zawieszeniu sztywnym bez żadnej amortyzacji nie pojedziesz więcej niż 30-40 km/h i tego się trzymaj. Możesz również zrobić amortyzowaną ale do tego trzeba usiąść i pomyśleć jak to zrobić. Im niżej środek ciężkości tym bezpieczniej dla ciebie .