Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Lenze 9300 Servo - Dobór silnika do napędu.

maxdila 13 Lut 2013 13:02 2751 8
  • #1 13 Lut 2013 13:02
    maxdila
    Poziom 15  

    Witam.
    Posiadam serwo napęd lenze serii 9300, dokładnie 9321-ES.
    Komunikuję się z nim poprzez GDC, ustawiłem mu parametry fabryczne + parametry silnika.
    Większość "tripów" wykasowałem (głownie od temperatury) i steruję prędkością za pomocą zasilania +10V na X6/1 i 2.
    Wszystko ładnie w GDC na barografie pokazuje ale mam problem z silnikiem.
    Jest to silnik synchroniczny 400V 1,25A 2000rpm z resolver'em który oczywiście poprawnie podłączyłem do X7.

    Na dzień dobry podłączyłem poprawnie U V W bo silnik nie ruszał tylko był wzbudzony w stanie zatrzymania.
    Po korekcie kabelków mam objaw przeskoków w silniku - coś podobnego do działania na bez jednej fazy i przy zwiększaniu obrotów wywala mi serwo w stan awarii.

    Co mam źle, może silnik nie ten ?

    Tu podstawowe informacje z GDC i plik konfiguracji:
    Lenze 9300 Servo - Dobór silnika do napędu.

  • #2 13 Lut 2013 21:06
    jazda_gazda
    Poziom 19  

    Jeśli to silnik Lenze to konfiguracja kończy się na podaniu kodu C86 z tabliczki silnika. Parametry które masz w pliku nie pasują do parametrów, które wypisałeś w poście. Przy sterowaniu silnika PMSM z resolwerem bardzo ważna jest poprawność parametrów silnik i sprzężenia, wpisując ręcznie parametry zachodzi czasami potrzeba ręcznego ustawienia parametrów regulatora prądu i prędkości.
    W buforze błędu znalazłem komunikat zwarcia oraz zewnętrzny błąd (wejście E4 stan Low).
    Jaki błąd masz po zatrzymaniu?

  • #3 14 Lut 2013 15:55
    maxdila
    Poziom 15  

    Tak, parametry mogłem trochę zmienić więc może być różnica.
    Wywala błąd OC1.

    Te komunikaty mogły pozostać po poprzednim użytkowniku, z tego co się orientuję to wprowadzenie ustawień standardowych nie kasuje pamięci ostatnich błędów.

    Silnik nie z Lenze a z firmy SEW, więc ustawić z katalogu w parametrach nie mogę, trzeba ręcznie.
    Tu tabliczka silnika:
    Lenze 9300 Servo - Dobór silnika do napędu.

  • #4 15 Lut 2013 00:14
    jazda_gazda
    Poziom 19  

    Na tabliczce nie ma oznaczenia D/Y ale czy czasami nie masz go podłączonego w trójkąt (230V)? OC1 to zwarcie, czy jesteś pewien że silnik jest dobry? Spróbuj pomierzyć silnik pod kątem przebicia do masy i symetrii rezystancji. Jeśli będzie ok to spróbuj puścić silnik bez sprzężenia w trybie skalarnym, a jeśli nadal nie będzie ok to odłącz silnik, wyłącz wszystkie kontrolę faz na wyjściu i spróbuj uruchomić. Miałem kiedyś przypadek że napęd był uszkodzony i objawy były takie jak byś miał podłączony spalony silnik.

  • #5 15 Lut 2013 09:00
    maxdila
    Poziom 15  

    Podłączony jest dobrze, nawet nie ma zworek dla trójkąta.
    O jego poprawnym podłączeniu i sprawności świadczy również to że odpalałem go nie raz na serwach SEW'a serii MDV.

    Co do trybów pracy to tu chciał bym się dowiedzieć co te tryby w GDC oznaczają:
    Lenze 9300 Servo - Dobór silnika do napędu.

    W polskim manualu nie mogę się doszukać tych parametrów.

    Dodano po 13 [minuty]:

    maxdila napisał:
    Podłączony jest dobrze, nawet nie ma zworek dla trójkąta.
    O jego poprawnym podłączeniu i sprawności świadczy również to że odpalałem go nie raz na serwach SEW'a serii MDV.

    Co do trybów pracy to tu chciał bym się dowiedzieć co te tryby w GDC oznaczają:
    Lenze 9300 Servo - Dobór silnika do napędu.

    Y - to w gwiazdę
    Sensorless- bezczujnikowo
    Async - asynchronicznie ?

    W polskim manualu nie mogę się doszukać tych parametrów.

  • #6 15 Lut 2013 21:39
    MCB
    Poziom 27  

    Resolwery z silników SEW nie są kompatybilne z resolwerami Lenze, przynajmniej nie zawsze.
    Na Twoim miejscu Kolego, sprawdziłbym czy sprzężenie zwrotne funkcjonuje poprawnie:
    1. Zablokuj regulator => zacisk 28 stan niski
    2. Obracaj powoli wałem silnika
    3. Obserwuj wartość kodu C 0060

    Wartość powinna zmieniać się monotonicznie w zakresie 0÷2048 w zakresie jednego obrotu.

    pozdrawiam

  • #7 19 Lut 2013 18:41
    maxdila
    Poziom 15  

    Witam.
    Sprawdziłem odczyt z resolwera poprawny i dokładny.
    Sprawdziłem też działanie w innych trybów pracy w C6 i tylko w podświetlonym na żółto wyżej silnik się kręci z przeskokami, w innych w ogóle nie działa lub tylko buczy.

  • #8 19 Lut 2013 19:15
    MCB
    Poziom 27  

    Jesteś pewien, że przemiennik jest sprawny?
    Sprawdź go z silnikiem asynchronicznym.
    Być może problem polega na tym.


    pozdrawiam

  • #9 25 Lut 2013 10:11
    krzysiul
    Poziom 18  

    Dowiedz się jak najwięcej o parametrach tego silnika - w szczególności C0084 i C0085.
    Do działania potrzebujesz poprawnie wypełnić kody:
    22-max prąd
    81-moc silnika
    87-prędkość nom
    88-prąd nom
    89-częstotliwośc nom
    90-napięcie nom
    91-cos fi
    84-rezystancja
    85-indukcyjność
    Możesz spróbować wgrać najpierw jak najbardziej zbliżony silnik Lenze z katalogu a potem poprawiać te parametry. Chodzi o to że podczas wyboru silnika oprócz tych parametrów wysyłane są np. nastawy regulatora prądu, prędkości.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Co do kodu C0006 to:
    1-serwo synchroniczne bez sprzężenia połączone w gwiazdę
    2-serwo asynchroniczne połączone w gwiazdę
    3-serwo synchroniczne połączone w gwiazdę
    11-serwo synchroniczne bez sprzężenia w trójkącie
    22-serwo asynchroniczne
    Jeżeli chodzi o Y/D to najważniejsze są parametry jakie wprowadzisz jako nominalne silnika.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME