Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Trafic 1,9D F8Q - Jak dokręcać głowicę?

13 Lut 2013 16:16 8718 23
  • Poziom 10  
    Właśnie zmieniłem głowicę. Głowica oczywiście planowana, nowe śruby i uszczelka. Auto jeździ normalnie, płyny się nie mieszają, ale jest spory wyciek oleju spod uszczelki przy krańcach głowicy.

    Instrukcje mówią różnie o sposobach dokręcania głowicy w tym typie silnika. ja zrobiłem to tak:

    I etap - 30Nm + 50°,
    II etap – czekam 3 minuty i rozluźniam,
    III etap – 25Nm + 213°.

    W niektórych instrukcjach jest jeszcze napisane, że trzeba dodać 120° po rozgrzaniu silnika. Ale w innych nie ma słowa o tym. Myślę, że dokręcenie uszczelni głowicę ale w III etapie było i tak już bardzo ciężko i boję się że urwę gwint.

    Zrobiłem już autem 200km od wymiany. Jeśli miałbym ją teraz dokręcać to mam to zrobić na rozgrzanym silniku czy chodziło o to by rozgrzać i po wystygnięciu dokręcić?
  • Poziom 23  
    Na zimnym dokręcasz. Chodziło o to by pojeździć 200-300km. Na zimnym dokręcać tyle że ja dokręcił bym teraz max. 15 stopni i basta.
  • Poziom 10  
    box.mann napisał:
    Na zimnym dokręcasz. Chodziło o to by pojeździć 200-300km. Na zimnym dokręcać tyle że ja dokręcił bym teraz max. 15 stopni i basta.


    Te 15 stopni to jakieś setne milimetra pewnie - może nie przestać cieknąć. Jest jakiś klej żeby to przytkać, bo pod ciśnieniem wypływa to silikon puści.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    pirogt napisał:
    jest spory wyciek oleju spod uszczelki przy krańcach głowicy.


    Pytanie czy to między uszczelką a blokiem leci czy między uszczelką a głowicą.

    Moim zdaniem dokręcanie nic nie pomoże.

    Jak wyglądała gładź bloku w rogach?
  • Poziom 23  
    A uszczelka dobrze sprawdzona przed montażem?
    Zgadzały się wszystkie otwory?
  • Poziom 10  
    Przemo9826 napisał:
    pirogt napisał:
    jest spory wyciek oleju spod uszczelki przy krańcach głowicy.


    Pytanie czy to między uszczelką a blokiem leci czy między uszczelką a głowicą.

    Moim zdaniem dokręcanie nic nie pomoże.

    Jak wyglądała gładź bloku w rogach?


    Po odtłuszczeniu gładź po całości wyglądała identycznie. To dokładnie wycieki w okolicach przeciwległych krańcowych śrub głowicy po stronie kolektora. Głowicę zmieniałem po kolizji rozrządu i stara uszczelka była w dobrym stanie.

    Ale tak czy siak, jeśli te 120 stopni po rozgrzaniu jest prawdą to wydaje mi się że może sporo pomóc.

    Dodano po 51 [sekundy]:

    box.mann napisał:
    A uszczelka dobrze sprawdzona przed montażem?
    Zgadzały się wszystkie otwory?


    Tak, identyczna jak stara.
  • Poziom 23  
    Jakiej siły łącznie (na śrubę) już użyłeś?
  • Poziom 10  
    box.mann napisał:
    Jakiej siły łącznie (na śrubę) już użyłeś?


    po ostatnim całkowitym zluzowaniu 25Nm + 213 stopni tak jak w instrukcji
  • Poziom 30  
    jak ciężko ci szły śruby to lepiej ich nie ruszaj.
    może miałeś felerną uszczelkę albo planował ci głowice kowal ręcznie ?
    jeśli otworzysz korek wlewu oleju i silnik nie ma dużych przedmuchów spróbuj zalepić
    silikonem...może nie wypcha...
  • Poziom 23  
    diodabg napisał:
    silikonem...może nie wypcha...
    ?????
    Ja bym to ściągnął raz jeszcze. Sprawdził głowicę. Dał jeszcze raz nową uszczelkę. A w jakiej kolejności dokręcałeś śruby??
  • Poziom 10  
    diodabg napisał:
    jak ciężko ci szły śruby to lepiej ich nie ruszaj.
    może miałeś felerną uszczelkę albo planował ci głowice kowal ręcznie ?
    jeśli otworzysz korek wlewu oleju i silnik nie ma dużych przedmuchów spróbuj zalepić
    silikonem...może nie wypcha...


    Głowica robiona kompleksowo w bardzo dobrym warsztacie więc odpada.

    Dodano po 1 [minuty]:

    box.mann napisał:
    diodabg napisał:
    silikonem...może nie wypcha...
    ?????
    Ja bym to ściągnął raz jeszcze. Sprawdził głowicę. Dał jeszcze raz nową uszczelkę. A w jakiej kolejności dokręcałeś śruby??


    Dokręcanie też w kolejności książkowej od środka po spirali na zewnątrz.
  • Poziom 30  
    jak twoje autko to spróbuj uszczelnić jak pisałem jak auto klienta to ściągaj głowice i będziesz widział ale wtedy wymień śruby na nowe
  • Poziom 10  
    diodabg napisał:
    jak twoje autko to spróbuj uszczelnić jak pisałem jak auto klienta to ściągaj głowice i będziesz widział ale wtedy wymień śruby na nowe


    Auto moje więc się mogę pobawić, tak myślę że spróbuję dociągnąć te 15 stopni na zimnym, odtłuszczę na całej długości i polecę silikonem. Wycieki są tylko z dwóch kanałów może po krawędzi jakąś kropelką bym jeszcze przeleciał w tej okolicy.

    Najbardziej cieknie w okolicy głównego kanału olejowego, na samym rogu jakby ta jedna śruba nie docisnęła. Renault Trafic 1,9D F8Q - Jak dokręcać głowicę?
  • Poziom 22  
    Należy zdjąć głowice; sprawdzić płaszczyznę bloku i głowicy, w zależności ile razy była planowana głowica dobrać uszczelkę odpoiwiedniej grubości, wymienić śruby i dokręcić jak w 1 poście. Jeśli było źle dokręcone głowica może być skrzywiona.
  • Poziom 30  
    pirogt napisał:
    diodabg napisał:
    jak twoje autko to spróbuj uszczelnić jak pisałem jak auto klienta to ściągaj głowice i będziesz widział ale wtedy wymień śruby na nowe


    Auto moje więc się mogę pobawić, tak myślę że spróbuję dociągnąć te 15 stopni na zimnym, odtłuszczę na całej długości i polecę silikonem. Wycieki są tylko z dwóch kanałów może po krawędzi jakąś kropelką bym jeszcze przeleciał w tej okolicy.

    Najbardziej cieknie w okolicy głównego kanału olejowego, na samym rogu jakby ta jedna śruba nie docisnęła. Renault Trafic 1,9D F8Q - Jak dokręcać głowicę?


    Ręce opadają, posłuchaj Tomka i zrób to porządnie.
  • Poziom 10  
    tomek130 napisał:
    Należy zdjąć głowice; sprawdzić płaszczyznę bloku i głowicy, w zależności ile razy była planowana głowica dobrać uszczelkę odpowiedniej grubości, wymienić śruby i dokręcić jak w 1 poście. Jeśli było źle dokręcone głowica może być skrzywiona.


    Weź pod uwagę że auto jest warte 2000zł, za zrobienie głowicy dałem już 600zł plus cena uszczelki i śrub. Głowica jest na 100% dobrze dokręcona jak i na 100% dobrze splanowana. Nawet jeśli blok okaże się krzywy to przecież nie ma sensu go wyciągać i planować bo taniej mi będzie zrobić swapa na ten sam silnik z turbo i nie mordować się z tymi 60KM. Ważne że płyny się nie mieszają a czy olej będzie trzymać uszczelka, silikon czy cokolwiek innego to dla mnie bez znaczenia.

    Co do kleju to wydaje mi się że kropelka jest za krucha i od rozszerzalności odleci. Jakiś taki "gumowaty" klej byłby najlepszy.

    Poza tym mówicie ściągaj głowicę jakby to było tyle samo co ściągaj gacie. Jest mróz, do garażu trafic mi nie wchodzi, silnik stoi wzdłużnie i jest kijowy dostęp do wszystkiego, poza tym musi zarabiać na siebie a nie ja na niego.
  • Poziom 22  
    Jeśli jest wszystko na 100% to dlaczego wycieka olej?? Jeśli zadajesz pytania na forum to licz się z tym że inni mogą znać lepiej od Ciebie temat i prawdopodobnie udzielają słusznych wskazówek, jeśli wszystko wiesz i potrafisz lepiej to po co pytać?? Jak dla mnie możesz wymienić olej na piasek i 100procęt nie będzie wycieku niezależnie od tego jak jest poskładane.
  • Poziom 10  
    tomek130 napisał:
    Jeśli jest wszystko na 100% to dlaczego wycieka olej?? Jeśli zadajesz pytania na forum to licz się z tym że inni mogą znać lepiej od Ciebie temat i prawdopodobnie udzielają słusznych wskazówek, jeśli wszystko wiesz i potrafisz lepiej to po co pytać?? Jak dla mnie możesz wymienić olej na piasek i 100procęt nie będzie wycieku niezależnie od tego jak jest poskładane.


    Wycieka bo jest uszkodzona uszczelka, słabo dokręcona lub krzywy blok. Ja tylko odrzucam teorię krzywej głowicy i złego dokręcenia jako nieprawdziwe.

    Zgadzam się z tym że najlepiej byłoby zdjąć wszystko od nowa, dać jeszcze raz do planowania głowicę i blok "tak dla pewności", kupić nową uszczelką i śruby - tylko rozsądek mi mówi, że skoro silnikowi nie zaszkodzi chwilowy wyciek z boku (a kompresja jest i płyny nie mieszają się), który może da się trwale załatać za kilkanaście złotych zamiast kilkuset to czemu nie spróbować.

    Pytanie w temacie brzmi jak dokręcać głowicę i z tego co widzę nikt nie zanegował sposobu jakim to zrobiłem więc jestem jak na razie pewien że jest dobrze. Tak samo jestem pewien warsztatu w którym planowali głowicę bo oddaje tam je większość mechaników z Warszawy i okolic.
    Zastanawia mnie tylko czemu na ulotce uszczelki jest dla tego silnika w renault napisane tak jak zrobiłem a dla tego samego w volvo już każą dodać 120 stopni po rozgrzaniu?
  • Poziom 23  
    pirogt napisał:
    Jakiś taki "gumowaty" klej byłby najlepszy.

    Jak już tak mocno Ci zależy na klejeniu - weź klej do szyb samochodowych. Przed tem bardzo dobrze umyj i odtłuść powierzchnię.
  • Poziom 10  
    box.mann napisał:
    pirogt napisał:
    Jakiś taki "gumowaty" klej byłby najlepszy.

    Jak już tak mocno Ci zależy na klejeniu - weź klej do szyb samochodowych. Przed tem bardzo dobrze umyj i odtłuść powierzchnię.


    Nie wiem czy do szyb jest odporny na temperaturę, piszą że do 90 stopni to trochę mało chyba. Ale mam i taki i czarny wysokotemperaturowy silikon w poniedziałek spróbuję jakoś to załatać.
  • Poziom 23  
    Niby tak pisze lecz klej BOOL w zielonej tubce sprawdziłem gdy ciągnąłem Cinquecento z Sopotu do Warszawy bo był potrzebny na części do warsztatu. W cieniasie (700ED) wydymało uszczelkę pod głowicą. Klej schnie od 1,5 do 3godzin. Później musiałem go skrobać :-) ale nie wydmuchało i się nie zapalił. Zrób sobie test. Test na patelni. Na rozgrzanej do czerwoności klej zaschnięty kurczy się ale nie zapala! Sprawdzałem osobiście bo to dobry materiał na klejenie prawie wszystkiego. Od butów po uszczelki :-)
  • Poziom 10  
    box.mann napisał:
    klej BOOL w zielonej tubce


    Ciekawe, znaczy chodzi o klej BOLL? Skoro przedmuchy z cylindra go nie wydmuchały to tym bardziej słabe ciśnienie oleju go nie powinno ruszyć.
  • Poziom 30  
    przem27 napisał:
    pirogt napisał:
    diodabg napisał:
    jak twoje autko to spróbuj uszczelnić jak pisałem jak auto klienta to ściągaj głowice i będziesz widział ale wtedy wymień śruby na nowe


    Auto moje więc się mogę pobawić, tak myślę że spróbuję dociągnąć te 15 stopni na zimnym, odtłuszczę na całej długości i polecę silikonem. Wycieki są tylko z dwóch kanałów może po krawędzi jakąś kropelką bym jeszcze przeleciał w tej okolicy.

    Najbardziej cieknie w okolicy głównego kanału olejowego, na samym rogu jakby ta jedna śruba nie docisnęła. Renault Trafic 1,9D F8Q - Jak dokręcać głowicę?


    Ręce opadają, posłuchaj Tomka i zrób to porządnie.


    dokładnie jak napisałeś RĘCE OPADAJĄ
    kolega dobrze ci napisał że fura warta jest 2 tatuśie wszystko działa tylko jest wyciek oleju ! silnik nie wiadomo ile razy miał ściąganą głowice a gwinty w bloku niby ile razy wytrzymają? poza tym głowica jest po wymianie wiec za kilka tysięcy km może się okazać ze ma mikro pęknięcia i znowu trzeba zrywać !
    profesjonalny mechanik jak by pozrywał gwinty w bloku oczywiście dla klienta powiedział by przykro mi ale trzeba zmienić na nowy !
  • Poziom 10  
    No i uszczelnione, zero wycieku póki co. Klej super ale nie mogę go drugi dzień z łapy domyć.