Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen Golf 2 1.3 CAT - Światło drogowe po lewej stronie ciągle świeci

13 Lut 2013 18:26 1872 8
  • Poziom 9  
    Witam,

    przed kilkoma dniami pojawił się taki problem - światło drogowe (długie) po lewej stronie ciągle się świeci i nie chce zgasnąć. Na początki kilkukrotne "mrugnięcie" załatwiało sprawę, jednak dzisiaj po kilku mrugnięciach i zgaszeniu poszedłem do domu. Jak schodziłem z psem po 2 godzinach to światło się świeciło. Po odłączeniu styków od żarówki i ponownym podłączeniu po kilku sekundach znowu zaczyna świecić (czasami jest to kilka sekund, czasami od razu po przyłożeniu styku się zapala). Pytanie zasadnicze jest - czy jest to bardziej wina włącznika głównego świateł czy bardziej przełącznika - manetki. A może jeszcze gdzieś indziej?

    Gdzie mogę wyłączyć (odłączyć?) to światło drogowe (bezpiecznik?) żeby tymczasowo móc jeździć na światłach mijania? Dodam, że po prawej stronie wszystko jest ok, czyli po przekręceniu kluczyka zapalają się postojowe, po włączeniu świateł mijania załączają się one po prawej i po lewej (ale po lewej stronie działa też drogowe). Po pociągnięciu manetki od świateł drogowych po prawej stronie światło działa jak powinno - włącza się i po następnym pociągnięciu gaśnie - po lewej zero reakcji.
  • Poziom 20  
    Czy zawsze tak się dzieje,tzn interesuje mnie kwestia "wajchy" kierunkowskazów. VW min. miał opcje pozycji po przełączeniu dźwigni kierunków. Możliwe że zostawiłeś włączony lewy kierunek i robi się jakieś zwarcie że zamiast pozycji świeci Ci długie. Bezpiecznik możesz zawsze wyjąć tyle że wtedy oczywiście nie będzie świateł drogowych cały czas
  • Poziom 9  
    Wajcha kierunkowskazów jest na środkowej pozycji, więc to nie to. Dodam jeszcze że problem występuje zarówno na włączonym jak i wyłączonym silniku.
  • Poziom 20  
    Kwestia włączenia silnika chyba raczej bez znaczenia. Moim zdaniem zwarcie na przełaczniku zespolonym i tam bym szukał przyczyn problemu. Możliwe jest że jakiś kabelek się przetarł,niemniej na forum to tylko gdybanie,trzeba szukać....
  • Poziom 9  
    Czyli mogę założyć że nie jest to wina włącznika głównego i szukać przyczyny w przełączniku zespolonym? Nie będę tego robił już dzisiaj, bo ciemno się zrobiło, więc zapytam od razu - czy w razie czego jest on (przełącznik) naprawialny, czy od razu kupić nowy?
  • Poziom 20  
    Nigdy nie próbowałem czegoś takiego naprawiać,lepiej wymienić. Mowa oczywiście o właczniku zespolonym:światła,kierunki i wycieraczki.
  • Poziom 9  
    Nowa kwestia się pojawiła, która chyba trochę komplikuje/zmienia sprawę. Chciałem wyjąć bezpiecznik, który odpowiada za lewe drogowe światło i moje zdziwienie było ogromne, kiedy pomimo wyjęcia bezpiecznika (numer 11) światło dalej świeciło! Dla pewności wyjąłem bezpiecznik odpowiadający za światło prawe, czyli 12 i to podziałało - światło prawe przestało działać. Z lewym nie poszło i teraz to już zupełnie nie wiem co jest grane...
  • Poziom 38  
    Witam
    Sprawdź czy nie masz przetartej lub przypalonej wiązki przewodów w komorze silnika.
  • Poziom 9  
    Kwestia rozwiązana, temat do zamknięcia :)

    Okazało się że poprzedni właściciel zrobił sobie upgrade i zamontował przekaźniki do świateł. Z tym, że zrobił go trochę bez sensu, bo zamontował je, razem z plątaniną kabli przy brzegu maski, pomiędzy chłodnica a reflektorem. Usytuowanie było o tyle źle pomyślane że ze względy na wilgoć robiły się zwarcia. Koniec końców - stare przekaźniki się popaliły, (obudowy miały zwęglone) więc zostały wymienione i wszystko działa. Po weekendzie przenoszę te przekaźniki tam gdzie być powinny, obok pozostałych :)

    Pozdrawiam!