Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Co to za prostownik - nie doładował akumulatora Centra Futura

shalashaska 29 Mar 2013 12:16 13350 35
  • #31
    shalashaska
    Poziom 15  
    vodiczka napisał:
    Moja Futura też "zgubiła" zielone oczko a poprzedniej zimy jeszcze było (patrz post #9) zobaczymy czy wróci gdy się ociepli.


    Jak masz zamiar sprawdzić poziom elektrolitu w futurze?
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #32
    vodiczka
    Poziom 43  
    Sprawdzę czy da się zdjąć pokrywę, jeżeli jest zgrzana - odpuszczę, ewentualnie sprawdzę dopiero jak już padnie akumulator.
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • #33
    wola
    Poziom 26  
    Witam.
    Cytat:
    Więc uważam że z tą centrą futurą coś jest nie tak. Raz ma zielone oko a raz ma czarne. W aucie zamontowałem woltomierz który jest włączony do gniazda zapalniczki i działa 24h na dobę, i gdy przychodzę rano do garażu to widzę że pokazuje 12.0V a powinno być co najmniej 12.6V, a przecież ten akumulator ma góra 15 miesięcy więc nawet nie ma jeszcze połowy gwarancji.
    Kolego, wyciągasz niewłaściwe wnioski. Sądzę dlatego, że jak napisałeś
    Cytat:
    Nigdy nie wiedziałem i nie interesowało mnie do czego służą mu te pokrętła, nie ustawiałem ich na maxa w trakcie ładowania.
    W tamtym przypadku tak samo chciałeś ładować akumulator od "malucha" jak i dużo większy. A ładowanie "większego" wymaga albo "większego" prądu albo dłuższego czasu.
    W przypadku z centrą należy najpierw sprawdzić, czy akumulator nie jest przypadkiem niedoładowany (osobiście na to stawiam).
    Na stan naładowania baterii rano ma wpływ, jaki prąd jest pobierany na postoju samochodu. Naładowanie baterii zależy również od dystansu, jaki dziennie przemierzasz.
    Cytat:
    a V50 ma podobno czujnik temperatury pod akumulatorem który też obniża napięcie ładowania, więc volvo lubi dziwne rozwiązania.
    To nie jest dziwne rozwiązanie; jak czytałem instrukcję akumulatora, to w niej pisało, że jak podczas ładowania obudowa "mocno" się nagrzeje, to należy wyłączyć ładowanie, a w Twoim przypadku sądzę, że obniżane jest napięcie ładowania.
    Wniosek; prawdopodobnie masz niedoładowaną baterię. Pojawienie się "zielonego oczka" nie jest równoznaczne se stanem pełnego naładowania.


    Cytat:
    Moja Futura też "zgubiła" zielone oczko
    Pasuje wyciągnąć baterię i ładować prostownikiem. Oczywiście można zapalić auto i spróbować przez kilka godzin ładować :D
    Należy zwracać uwagę na prostowniki nie posiadające zabezpieczenia przed przeładowaniem, bo to zjawisko też jest szkodliwe dla baterii.
  • #34
    shalashaska
    Poziom 15  
    wola ale ja już od dłuższego czasu używam ładowarki CTEK MSX5.0
  • #35
    wola
    Poziom 26  
    shalashaska napisał:
    wola ale ja już od dłuższego czasu używam ładowarki CTEK MSX5.0

    Witam. Nie znam tego prostownika, ale ja stosuję inną metodę; czy ładuję ładowarką automatyczną, czy nie, to w instrukcji akumulatora pisze,że ładowanie powinno być przeprowadzone pod napięciem maksimum 14,4V, a ładowarka powinna być automatyczna. Co do rodzaju ładowarki, to tej zasady nie przestrzegam, ale napięcie na baterii sprawdzam.
    Wesołych Swiąt.
  • #36
    Brandnew
    Poziom 12  
    shalashaska napisał:
    Ok, poproszę kogoś by to obadał a ja jednak kupię CTEK 5.0 bo na pewno się on przyda i do moich aut i motocykla. Czytam o tych z biedronki i lidla i jaoś mnie nie przekonują. Tematu nie zamykam, jak coś się dowiem to napiszę. Pozdrawiam

    Muszę stanąc w obronie tego prostownika z Lidla. Tak sie składa, ze mam i tego CETEK-a 5MX i wspomnianą, lidlowska ładowarkę. Róznica w cenie spora, w działaniu - nie widzę. Fakty: po ładowaniu akumulatora ładowarką z LIDLA (podświetla sie się znaczek FULL) podczepiałem kilka razy ładowarke CTEK-a - po 2-3 minutach tez dostaję zielony kolor (7 stopień). Prosotwnik z LIDLA potrzebuje chyba nieco dłuższego czasu do pełnego doładowania (max prad 3,8A w porównaiu do 5A CETEKA), chociaż nigdy na to nie zwracałem uwagi - efekt końcowy jest taki sam. Akumulatory: motocyklowe, samochodwe i nawet do ciągnika z ponad 120 AH pojemnosci (tutaj potrafi sie zagrzać ale wytrzymuje). Dodatkowo - lidlowska maszynak oferuja mozliwosc ładowania 6V - tego nie oferuje CTEK a potrzebne mi jest nieraz do ładowania akumulatorków żelowych 6v (napedzam tym oswietlenie rowerów). Ładowanie na tym napieciu tez przebiega bez zastrzezeń.
    Oczywiście - CETEK dołozył ładniejszy kartonik, ładny pokrowiec, dodatkowe kabelki (tyle tylko, że to akurat do niczego nie jest mi potrzebne) i nie ma tutaj częstego problemu z przełacznikiem MODE. Uważam, ze LIDL w tym przypadku sprzedaje naprawde solidny produkt.