Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 fl - Proszę o oocenę logów

sadek1979 14 Lut 2013 10:47 3504 16
  • #1 14 Lut 2013 10:47
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Autko to Passat b5 2004 rok silnik 101km 1.9tdi Objawy to wchodzenie w tryb awaryjny powyżej 3000 obrotów i wyświetla się komunikat ABGAS WERKSTAT . Dodatkowo brak mocy w porównaniu do wcześniejszych miesięcy . Sprawdzone zostały przewody podciśnieniowe i wszelkie węże są szczelne . Wiem że dodatkowo do sprawdzenia N75 . Kierownice raczej nie są zapieczone ponieważ stosuję dynamiczny styl jazdy Zaczęło się od tego że podczas wyprzedzania pod górę coś strzeliło i nagły brak mocy Po zgaszeniu autka i ponownym odpaleniu wszystko wróciło do normy i tak przez miesiąc wszedł w tryb awaryjny jeszcze dwa razy a teraz cały czas tak jest że po przekroczeniu 3000 obrotów muł i brak mocy . Proszę o sugestię Dodam że sztanga od turbiny po logowaniu na kanale 11 działa.
    Logi robiłem po raz pierwszy więc proszę o wyrozumiałość jak coś jest źle . Pozdrawiam
    http://vaglog.rtnet.pl/sadek1979_114374.html
    http://vaglog.rtnet.pl/sadek1979_114375.html
    http://vaglog.rtnet.pl/sadek1979_114376.html
    http://vaglog.rtnet.pl/sadek1979_114377.html

    Logowane grup to 003 011 (po dwa razy robiłem )

    0 16
  • #2 14 Lut 2013 11:14
    autoas
    Poziom 42  

    tomasz sadowski napisał:
    Zaczęło się od tego że podczas wyprzedzania pod górę coś strzeliło

    Szukaj "dziury w całym"

    0
  • #3 14 Lut 2013 12:25
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Tak jak pisałem węże szczelne , sprawdzałem również podciśnienia . Dziury w całym nie znaleziona . Błąd 17965 regulacja ciśnienia doładowania, przekroczona górna granica regulacji". Obstawiam N75 mimo że pomiary są właściwe (między 14-20 ohmów ) ale jeszcze zostaje membrana . Czy może ktoś z kolegów ocenić logi ???

    0
  • #4 14 Lut 2013 14:37
    Zloty60
    Poziom 21  

    Podciśnieniowe sprawdziłeś ,a czy sprawdziłeś połaczenia rur od IC? Nie rozłączyła sie gdzies rura? Przy chłodnicy IC ?

    0
  • #5 14 Lut 2013 15:56
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Połączenie IC sprawdzone wydaje się że szczelne Zaraz idę wieszać manometry i wtedy zobaczymy co pokaże . Czy może ktoś z szanownych kolegów wypowiedzieć się na temat logów ????

    dodatkowo jeszcze zerknę na króciec przy vakum pompie i zaworek zwrotny .

    0
  • #6 14 Lut 2013 16:15
    autoas
    Poziom 42  

    Z drugiej strony jak turbina ma dodatnią dewiację to zwykle szła do czyszczenia...

    0
  • #7 14 Lut 2013 16:24
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Kolego po części masz rację tylko tak jak pisałem mam dynamiczny styl jazdy więc trochę z tymi kierownicami brudnymi to wątpliwe ( ale możliwe oczywiście ) . Zastanawia mnie jeszcze początek tej historii a dokładniej ten '' strzał '' i brak mocy .

    0
  • #8 14 Lut 2013 17:05
    T5
    Admin grupy Samochody

    tomasz sadowski napisał:
    dokładniej ten '' strzał '' i brak mocy .
    Obejrzyj dobrze interculer od spodu.Czy nie puścił na łączeniu.

    0
  • #9 14 Lut 2013 17:34
    bart.auto
    Poziom 20  

    No to jeżeli masz wszystko szczelne a przeładowuje no to pozostaje turbimka tak jak mówi kolega Autoas

    0
  • #10 14 Lut 2013 17:50
    100Witek100
    Poziom 9  

    Witam:) Nie jestem jakimś super mechanikiem ale mi też kiedyś brakowało mocy w pasacie. Przyczyną był uszkodzony przepływomierz powietrza po wymianie wróciło wszytko do normy. Pozdrawiam

    0
  • #11 14 Lut 2013 21:09
    sadek1979
    Spec od samochodów

    No i czeka mnie czyszczenie turbinki . Sprawdzałem podciśnienia i na vakum pompie jest -0,8 na wejściu do egr -0,8 na klapie do gaszenia po wyłączeniu silnika -0,6 na wyjściu z egr -0,7 . Ciśnienia są dobre Dodatkowo podmieniłem N75 , sprawdziłem sztangę w innym Passacie i jest dużo dłuższy skok ok 1,5 -2 cm natomiast u mnie ok 0,8-1 cm więc różnica znaczna . Grucha szczelna bo podłączyliśmy trójnik z manometrem i po zgaszeniu ciśnienie było i nie spadało . Dziękuję koledzy za cenne wskazówki . Czy da radę zdemontować turbinkę bez demontażu kolektora ???? Pytam bo znalazłem różne sprzeczne informację .

    0
  • #12 14 Lut 2013 22:22
    autopoldi
    Poziom 23  

    Zależy jaką masz turbinkę . Z tego co pamiętam w 100 konnym była razem z kolektorem nierozłączna.

    0
  • #13 14 Lut 2013 22:32
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Nie mam pojęcia ale ja mam 101KM na pompo wtryskach rok 2004 oczywiście jedyny właściwy 1.9 tdi

    0
  • #15 15 Lut 2013 14:56
    Zloty60
    Poziom 21  

    A to co pisałeś ,że coś strzeliło, to co to było ?
    Czyszczenie łopatek swoją drogą.
    Nie namierzasz tego "wystrzału" ?

    0
  • #16 16 Lut 2013 17:56
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Z tym strzałem to nie mam najmniejszego pojęcia . Przejrzałem wszystkie węże i podciśnienia i niby szczelne . Turbinka wyjęta i faktycznie łopatki zapieczone jakim sposobem to nie wiem bo tak jak pisałem to raczej dynamiczny styl jazdy preferuję . Ale stało się i tyle .Dodatkowo EGR też do czyszczenia . Co do strzału to tylko mogło chłodnicę interculera rozwalić .Zobaczymy w poniedziałek po montażu turbinki jak będzie chodził . Nie mam pojęcia co mogło tak strzelić .

    0
  • #17 20 Lut 2013 13:35
    sadek1979
    Spec od samochodów

    Dokładna diagnoza wskazała że turbinka była lekko brudna a główny problem był w dzwigni . Początkowo szła dobrze a następnie skokami i to z zacięciami . Po zamontowaniu moc powróciła a strzału i tak nie ustaliłem . Co to strzeliło nie mam pojęcia ale autko jest dynamiczne . Do pełni szczęścia dodatkowo wyczyszczony EGR i węże . Jak zrobi się cieplej to jeszcze chłodnicę interculera wyczyszczę . Dziękuję za Wasze rady i pomoc .

    0