Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Fabia AUA - 1,4 MPI nie odpala, brak komunikacji z ECU

14 Lut 2013 12:51 11553 20
  • Poziom 18  
    Witam szanowne forum.
    Pacjent to Skoda Fabia 99 rok 1,4 MPI. Podczas jazdy zapaliła się kontrolka EPC oraz kontrolka wspomagania auto zgasło. Dziś rano przekręcam kluczyk słychać cykanie przekaźnika. Przekaźnik 410 pompy paliwa. Nie mogę połączyć się VCDS-em z silnikiem. Próbowałem przy samym ECU i nic. Sprawdziłem wiązkę przewodów. Przewody od przekaźnika pompy paliwa idą do sterownika. Czy ktoś miał podobny problem??? Bardzo proszę o podpowiedz.
    Silnik 1,4 AUA 99rok
    Sterownik magneti marelli 036906034 bl
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Pomyślałeś o sprawdzeniu zasilania sterownika?
  • Poziom 18  
    O tym nie napisałem. Zasilanie jest prawidłowe, sprawdziłem według autodaty. Łączy się z innymi sterownikami.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jak sprawdzałeś zasilanie?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Paweł, mogę się mylić ale skoro jest sterowanie pompą to ECU jest zasilany.
    Podłączałeś sie pod linie K przy ECU?
    Zobacz czy pali bez licznika, może immo wywalone i jest emulator.
  • Poziom 15  
    Sprawdź terminatora - między pinami 58 i 60 czy masz oporność około 60ohm.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 18  
    Jestem w pracy na 2 zmanienie i nie pamiętam dokładnie nr pinów.
    Pierwsze co zrobiłem to diagnoza, VCDS widzi sterowniki Air, imo , licznik, z silnikiem się nie łączy. Podczas próby połączenia słychać było cykanie jakiegoś przekaźnika ( 410 wyciągnąłem aby nie cykał podczas diagnozy).
    Sprawdziłem bezpieczniki- spr. „Odpaliłem auto datę sprawdziłem który pin odpowiada za diagnozę (jak się nie mylę 43), sprawdziłem ciągłość do złącza wewnątrz auta- sprawne. Profilaktycznie przeciąłem i sprawdziłem dalej nic. w liczniku był błąd sporadyczny o braku komunikacji z ECU. Potem patrząc na auto datę sprawdzałem gdzie przychodzą napięcia z potencjałów 30,15, względem 31. Sprawdziłem też wiązkę od ECU do miejsca gdzie wchodzi do środka auta. Widzę że kolega coś ma na myśli więc proszę o podpowiedź. Szkoda ze nikt w moim otoczeniu nie ma takiego auta, podmienił bym kompa na chwile.
  • Poziom 18  
    Może być "zeżarta"wiązka przewodów na lewej podłużnicy .
  • Poziom 18  
    Przed aku.To słaby punkt tych modeli.Szczególnie gdy przytkane są spływy z podszybia to woda lubi wciekać do wiązki i z izolacji przewodów robi się piękny "kalafior" a miedź utlenia się.Przerabiałem ten temat już w kilku sztukach tych egzemplarzy z tego rocznika.Nie twierdzę na 100 procent że w tym przypadku jest to samo ale sprawdzić warto.
  • Poziom 18  
    Właśnie w miejscu przejścia z podłużnicy na siane grodziową przewody były luźne nie powiązkowane. Rozprułem całe wiązki od tego miejsc aż do przepustów za silnikiem wycieraczki. Przez chwile przekaźnik przestał tykać ale nie pracowała pompa paliwa, uruchomiłem pompę poprzez podania plus na bezpiecznik mimo to auto nie odpaliło. Jutro rano zrobię parę fotek.
  • Poziom 18  
    Złącza za silnikiem wycieraczek sprawdziłeś?
  • Poziom 18  
    Batalii ciąg dalszy. Sprawdziłem złącza za silnikiem wycieraczek( bez demontażu silnika się nie obyło), złącza wyglądają jak nowe. Sprawdziłem też oporność na pinach can w sterowniku 66Ω. Po sprawdzeniu wszystkiego wpiąłem sterownik i małe zdziwko. Otwieram drzwi startuje pompa paliwa. Jednak radość nie trwała długo auto nie odpaliło. Próba diagnozy i brak komunikacji z każdym sterownikiem. Po wypięciu ECU komunikuje się z każdym sterownikiem. Gdybym dorwał takie samo atu z tym samym sterownikiem wpięcie mojego ECU powinno dać mi potwierdzenie czy to na pewno on siedzi?? Rozumiem ze auto nie odpali ze względu na imo ale chociaż powinien dać się połączyć vagiem.
  • Poziom 15  
    A pokazuje gdzieś jakieś błędy gateway w innych sterownikach? Zrób skanowanie wszystkich sterowników. Skoro zaswieciło Ci sie wspomaganie przed samym zgaszeniem to ja bym odłączył sterownik wspomagania w wtedy próbował komunikacji. W kostce też sprawdź oporność na pinie 58 i 60 - sprawdzisz terminatora w gatewayu.
  • Poziom 18  
    Z sterownikiem Can Gedwey się łączy ale dopiero po wypięciu ECU. W liczniku, i can błąd o treści braku komunikacji z sterownikiem silnika., i błąd o braku sygnału prędkości ( dokładną treść mam zapisaną w garażu).
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 18  
    Trochę mnie nie było. Trak jak kolega sugerował w poście wyżej mam padnięty ECU. Zakupiłem drugi używany oczywiście i auto odpaliło ,blokuje imo. Jestem na etapie poszukiwań jak zaadoptować ten sterownik do mojego auta.

  • Poziom 34  
    przelutuj e2p , bez sprzętu to najtańsza opcja.
  • Poziom 18  
    No waśnie nie jest to takie łatwe. Delikatnie rozebrałem puszkę i okazało się że sterownik był zalany. Po zakupie drugiego udałem się do gostka który naprawia liczniki i airbag no ale nic nie dało się odzyskać. Mam dwie możliwości albo dowiedzieć się jak nauczyć mój nowy sterownik auta albo wyciąć immo ( tego bym nie chciał). Jaki sprzęt miałeś na myśli??
  • Poziom 18  
    Na wstępie chciał bym mocno podziękować za pomoc w rozwiązaniu tematu. Auto funkcjonuje prawidłowo. Mam immo3 i miałem trochę zabawy, dzięki pomocy koledze grala1 udało mi się to zrobić. Tak dla potomnych problem był w ECU wymiana, dopasowanie immo i kodowanie spowodowało że auto funkcjonuje.
    Dziękuje i pozdrawiam