Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 307 2.0 hdi 90KM 2003 r. szarpanie w czasie jazdy

14 Lut 2013 15:44 19815 14
  • Poziom 8  
    Witam.
    Zacznę od tego, że mechanik ze mnie żaden. Od dwóch lat jestem posiadaczem auta jak w temacie, przebieg wg licznika 130tys km, ile było faktycznie nie sposób sprawdzić. Do tej pory zero problemów. Ostatnia wymiana zestawu filtrów, oleju i rozrządu w październiku 2012. Niedawno w czasie jazdy, na III i IV biegu, autem zaczęło szarpać. Pojawiają się drgania najprawdopodobniej od silnika (tak jakby miał za mało powietrza, albo za mało paliwa?). Szarpanie pojawia się nie zawsze i jedynie wtedy, kiedy zmiana biegu jest na dość niskich obrotach. Kiedy zapinam bieg i zaczynam dodawać gazu na tyle mocno, żeby przemieszczać się sprawnie (po prostu normalna jazda na co dzień) to trwa od ok. 1300 obr/min. do ok. 2000 obr/min. Powyżej auto zaczyna pracować normalnie. Jeśli zmiana przełożenia nastąpiła później, i zaczynam go kręcić od ok 1700 obr/min, lub kiedy dodaję gazu BARDZO delikatnie problem nie występuje. Dziś byłem na podpięciu pod komputer i nie wykazał żadnych błędów. Wszystkie wskazania w normie. Jedynie I wtrysk pracuje na 103%. Mechanik mówił, że powinno być 100% (nie wiem czego dotyczą te procenty). Pozostałe wtryski mają odchyły w granicach 1% od normy. Mechanik stwierdził, że ten wtrysk nie powinien powodować takiego szarpania. I że nie bardzo wie, co to może być. Nie podjął się naprawy. Będę szukał innego.
    Proszę o podpowiedzi co to może być. Lub ewentualnie od czego zacząć diagnostykę.
  • Poziom 20  
    Czy piszący na tym forum dzisiaj są pod wpływem procentów bo nie wiem jak się zachować.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    A mógłbym liczyć na bardziej merytoryczną odpowiedź?
  • Poziom 9  
    Moja rada
    serwis,wszystko wszystkim ale jak opisałeś może być nawet stary filtr-
    masz jeszcze fart że jeździ.
    Szczerze nie szukaj okazji
    skoro nie potrafisz zostaw - zapłacisz to ci pokażą,
    a sam gorzej popsujesz.
    Powodzenia.
  • Poziom 8  
    Może nie wyraziłem się dość jasno - ja nie myślę sam tego robić, o tym nie ma mowy. Ja po prostu chcę wiedzieć, na jakie naprawy godzić się w serwisie, a z czym mogę ewentualnie poczekać
  • Poziom 25  
    Kolego, wygląda to na filtr cząstek stałych FAP. Przejedź się autem z większymi obrotami/prędkością przez jakiś czas i zobacz, czy problem zniknie. Jeżeli męczysz auto ciągłą krótką jazdą na niskich obrotach, to wówczas FAP daje się we znaki.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 25  
    georgesgr napisał:
    w normalnej eksploatacji nie powinno sie zmieniac biegu na wyzszy wczesniej niz 2500 - 3000 obr/min przy spokojnej jezdzie.


    Dziwne..., mam HDi FAP w automacie i zmienia biegi w przedziale 2000-2500 przy normalnej jeździe, wcześniejszy wynalazek grupy PSA w zwykłym układzie TD też zmieniał biegi w takim przedziale, więc wątpię, aby przedział zmiany biegów miał sięgać, aż 3000 obr/min.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 8  
    Dziękuję za odpowiedzi, zmienię styl jazdy.
    Dziś byłem na jeszcze jednym komputerze, wykazał, że w czasie tego szarpania EGR nie pracuje (spada na 10%). Mechanik zalecił czyszczenie. Zobaczymy czy to pomoże.
    No i dziś jeszcze czeka mnie 150 km trasy po autostradzie, potrzymam go jakiś czas na wyższych obrotach.
    Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witam. Mam identyczny problem i jak udało ci sie może sutali coś wiecej?
  • Poziom 12  
    Witam.
    Temat widzę, że starszy, ale napiszę - może ktoś jeszcze odpowie.

    Mianowicie kupiłem kilka dni temu samochód peugeot partner z 2004r. z tym samym silnikiem (2.0 hdi 90KM) i mam takie same objawy co przedmówca.
    Czyli jadąc po równej drodze rozpędzam samochód, zmieniam bieg przy ok. 2,5tys obrotów, wrzucam np. 5-ty bieg i jadę. Jeśli obroty są powyżej 2000 obr/min nie ma problemu. Problem pojawia się, gdy trochę zwolnię i obroty spadną poniżej 2tys. (np. 1,8tys). Zaczyna wtedy szarpać samochodem i aby "normalnie jechać" muszę szybko zmienić bieg na niższy. Do tej pory miałem tylko same benzyniaki, sam je naprawiałem i nie ma z nimi żadnych problemów. Z silnikami diesla nie miałem niestety jeszcze styczności, więc chciałbym się dowiedzieć czy winą szarpania jest opisywany powyżej EGR (czy czyszczenie pomogło?), czy może była jeszcze jakaś inna przyczyna tego "szarpania"

    Jeśli ktoś ma linka do opisy tego problemu to proszę o wklejenie go tutaj.

    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

    Ps. proszę nie pisać o moim stylu jazdy, bo mam 20 letnią hondę civic i bez problemów mogę w tym benzyniaku płynnie jeździć na niskich obrotach. Nic nie szarpie i nie ma kłopotów.
  • Poziom 1  
    Witam
    Mam podobny problem, ale mój partner 1,6 90KM jest ze stycznia 2014 i ma dopiero 18 tys. przebiegu (zaraz jadę na przegląd i chciałbym jak najdokładniej opisać problem w serwisie).
    U mnie najczęściej wygląda to tak: rozpędzam się do 90-100 i noga z gazu aby utrzymać tą prędkość. Wówczas przy stałej prędkości i bez zmiany położenia pedału gazu silnik zaczyna wibrować przez ok. 5-7 sekund, przerwa i znowu wibracja. Jak wibruje to po dodaniu gazu nic się nie zmienia. Pomaga puszczenie gazu i ponowne wciśnięcie. Zauważyłem że w trakcie wibracji waha się wskazówka obrotomierza w zakresie ok 200 obrotów. Ponadto w trakcie wibracji, pomimo nie naciskania na pedał gazu rośnie zużycie paliwa (zdarzyło się że osiągnęło nawet 16 l/100 (prędkość stała ok.90 km i obroty w pobliżu 2000 tysięcy, bez wciskania gazu).
    Niestety nie świeci się żadna kontrolka ani błąd. Nie potrafię odtworzyć warunków w których to występuje, aby wywołać taki efekt na żądanie (zdarza się w różnych sytuacjach). Obawiam się że w serwisie na przeglądzie przejdą nad tym do porządku dziennego i zostanę z problemem.
    Pomożecie coś?
  • Poziom 8  
    Witam,
    u mnie pomogło czyszczenie EGR. I zmiana stylu jazdy. Od 2013 roku problem się nie powtórzył.