Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel calibra C20NE 115km - Szarpanie kierownicą przy zwalnianiu i wysprzęglaniu

wyborowybrowar 14 Feb 2013 16:51 3429 22
  • #1
    wyborowybrowar
    Level 9  
    Witam.Mój problem polega na tym, że: przyspieszając do 60-70km/h nic się nie dzieje.... gdy samochód zwalnia (bez hamowania) od 50 do 30km/h kierownicą strasznie zaczyna szarpać raz w prawo raz w lewo są to na tyle mocne i szybkie ruchy, że ciężko ją utrzymać w rękach. Gdy jadę 50-tka i wcisnę sprzęgło jest to samo, nie dzieje się to odrazu tylko po przejechaniu kilku nieraz kilkudziesięciu kilometrów. Nie mam już pomysłu.... wjechałem na podnośnik i wrzuciłem na bieg rozpędziłem samochód do 80km/h i prawy przegub na łączeniu z podporą (wewnętrzny) miał lekkie luzy... dla pewności zmieniłem oba na nowe (wewnętrzne prawy i lewy), wymieniłem również magłowice oraz pompę od wspomagania (miała dość spory luz na kole pasowym, magiel i pompę brałem używaną w dobrym stanie) przeprasowałem prawe i lewe łożysko w piaście (SKF) przy wymianie przegubów wlałem nowy olej do skrzyni... tarczę też nie były najlepsze więc wymieniłem na nowe zestawy ATE przód i tył. Szukałem na forach jakiś podpowiedzi nic nie znalazłem. Jakieś sugestie? na chwile obecną wrzuciłem 1500zł za części i lipa... :/

    Opel calibra 115km 8v C20NE 1991r.
    Za wszystkie odpowiedzi z góry bardzo dziękuje.
  • #2
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Opony, felgi, luzy w zawieszeniu, zwrócić uwagę na korozję. Pewnie na szarpakach w chwilę wypatrzysz.
  • #3
    wyborowybrowar
    Level 9  
    Pawel wawa wrote:
    Opony, felgi, luzy w zawieszeniu, zwrócić uwagę na korozję. Pewnie na szarpakach w chwilę wypatrzysz.


    Sworznie, drążki gumy na wahaczach, opony i felgi jestem tego pewien na 100%, że są bez luzu. Zapomniałem dodać, że dzieje się tak tylko na "prostych kołach" tzn., że jak jadę prosto szarpie skręcając... nie.
  • #4
    anet870
    Level 26  
    A zbierzność ,kąty nataria itd.
  • #5
    wyborowybrowar
    Level 9  
    anet870 wrote:
    A zbierzność ,kąty nataria itd.


    Zbierzność robiłem przed zimą razem z końcówkami drążków. Kątów z tego co wiem to nie ustawia się w calibrze. Możliwe, że może mieć wpływ na to skrzynia biegów ? aczkolwiek nic w niej nie "strzela" biegi wchodzą jak powinny.
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #8
    Jackall
    Level 27  
    Biegi biegami, a układ różnicowy to już co innego, tylko że we wspólnej obudowie. No i jak tam z poduszkami silnika i skrzyni?
  • #9
    wyborowybrowar
    Level 9  
    Poduszki nie są w najlepszym stanie.
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    sebek3
    Level 30  
    Ja również przyjrzałbym się poduszkom skrzyni i silnika.
    Wrzuć na luz, zapal silnik i dodawaj lekko gazu. Czy czuć wyraźne ruchu lewarka biegów ?
  • #12
    pioart
    Level 38  
    Motronic wrote:
    anet870 wrote:
    Brakło "c "
    A co to są kąty natarcia?

    Kolega wcześniej chyba samoloty projektował i chciałby „calibrę” do lotu zmusić.
    Co mają poduszki zawieszenia napędu do trakcji pojazdu?
  • #13
    wyborowybrowar
    Level 9  
    Lewarek "nie goni", ale przy zmianie biegów czuć szarpnięcia... tylko czy to ma coś wspólnego to nie wiem... denerwujące jest to, że dzieję się tak raz na jakiś czas i tylko przy małych prędkościach jak samochód już minię 50km/h i zwalnia do 5-10km/h
  • #14
    autopoldi
    Level 23  
    Miałem kiedyś podobny przypadek w ducato 05'. Winowaty był przegub zewnętrzny. Na próbę zamień przegub lewy z prawym i jeżeli objaw wystąpi przy przyspieszaniu to będziesz miał odpowiedź. Przy okazji możesz umyć i obejrzeć przeguby pod kątem zużycia.
  • #15
    Anonymous
    Anonymous  
  • #16
    wyborowybrowar
    Level 9  
    autopoldi wrote:
    Miałem kiedyś podobny przypadek w ducato 05'. Winowaty był przegub zewnętrzny. Na próbę zamień przegub lewy z prawym i jeżeli objaw wystąpi przy przyspieszaniu to będziesz miał odpowiedź. Przy okazji możesz umyć i obejrzeć przeguby pod kątem zużycia.



    Nad przegubami zew. się właśnie zastanawiam... i jutro raczej zamówię oba... po rozebraniu nie do końca wszystko jest ok przy większym wychyleniu kulki z niego wypadają... tyle, że też nic nie stuka smar był mieszki całe...
  • #17
    pioart
    Level 38  
    Wydałeś już 1500zł, może czas podjechać do jakiegoś „szamana” w warsztacie, który zdiagnozuje usterkę, bo jak tak dalej będziesz kombinował to na 3000zł się nie skończy.
    Przegub jest rozbieralny, to też się nie dziw, że w pewnym położeniu kulki wypadają i luzy nie maja nic z tym wspólnego.
  • #18
    wyborowybrowar
    Level 9  
    Byłem i zdiagnozowali magłownice, a poźniej przegubu wew. zmieniłem i nic.
  • #19
    Anonymous
    Anonymous  
  • #20
    wyborowybrowar
    Level 9  
    Motronic wrote:
    Jedź na dowolną SKP, zapłacisz nędzne 20 zł i sprawdzą zawieszenie na szarpaku.
    Szukasz po forach, już wtopiłeś 70 razy tyle, kiedy ten naród zmądrzeje?


    Byłem (po wymianie magłownicy przegubów i hamulców) na stacji kontroli pojazdów... amortyzatory przód 70% tył 60% brak luzów w układzie kierowniczym i nic więcej nie wykazało... wspominałem wyżej, że raz bije innym razem przejadę kilkanaście kilometrów i nic... w tym tkwi cały problem, że to nie jest ciągła "usterka".
  • #21
    baton180
    Level 11  
    mowisz tarcze i klocki nowe czyli zaciski sprawdzone tak??
    jak sie to dzieje to czy któres koło nie jest ciepłe ?? bo moze byc jeszcze ze sie płyn czasami nie cofa (wadliwa ta elastyczna rurka hamulcowa- miałem taki przypadek)

    sprawdz dobrze opony
  • #22
    wyborowybrowar
    Level 9  
    baton180 wrote:
    mowisz tarcze i klocki nowe czyli zaciski sprawdzone tak??
    jak sie to dzieje to czy któres koło nie jest ciepłe ?? bo moze byc jeszcze ze sie płyn czasami nie cofa (wadliwa ta elastyczna rurka hamulcowa- miałem taki przypadek)

    sprawdz dobrze opony



    Tarcze klocki zestawy przód i tył ATE. Tłoczki w zaciskach cofały się lekko bez oporu więc to raczej odpada. :/ Opony przednie mam nowe dębicy zimówki nie ma żadnych wypukleń... koła miały po 20g bicia na wyważarce więc mało.
  • #23
    wyborowybrowar
    Level 9  
    Zmieniłem przeguby zewnętrzne i jest spokój temat do zamknięcia.