Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowe zegary Golf II. Czy i jak można zmienić zegary?

16 Lut 2005 05:00 5696 5
  • Poziom 10  
    Witam serdecznie-czy ktoś orientuje się czy i jak można zmienić zegary w golfie II z silnikiem 1,3 benzyna, rok produkcji 90. Obecnie mam zegary (prędkościomierz z zegarem-czasomierzem), chciałbym założyć takie z obrotomierzem. Widziałem na allegro, że można kupić zegary ale mają one oprócz prędkościomierza i obrotomierza również wyświetlacz ciekłokrystaliczny. Czy ten wyświetlacz też można „zagospodarować”? Jeśli tak to jak to zrobić, czy trzeba ciągnąć nową instalację, czy można w jakiś sposób wykorzystać czujniki w tym samochodzie w celu podłączenia do tego wyświetlacza? Na dzień dzisiejszy nie wiem jakie są u mnie gniazda do podłączenia całego modułu czy jest jedno, czy dwa, a ile jest w module z obrotomierzem. Widziałem na allegro, że różnią się również ilością pinów. Proszę o radę jak to zrobić jaki moduł kupić by wszystko działało. Ktoś z Panów to robił? Pozdrawiam i dziękuję :)
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    U Ciebie bedzie jedna wtyczka 28-pinowa , w pozostalych zegarach jest taka sama . Ilosc pinow wykorzystanych zalezy od wersji licznika , czym lepsza wersja licznika tym wiecej pinow . Tak wogole to liczniki do golfa II z tego rocznika w duzym skrocie sa trzy rodzaje . Ten ktory posiadasz , z obrotomierzem i zegarkiem elektronicznym , oraz z obrotomierzem i zegarkiem elektronicznym i komputerem pokladowym . Jeseli chcesz zainstalowc ten z obrotomierezm i zegarkiem elektronicznym , to wszystko powinno chodzic bez przerobek lacznie z zegarkiem elektronicznym oprocz obrotomierza . Obrotomierz musisz poodlaczyc do cewki zaplonowej oddzielnym przewodem , chyba ze zdarzy sie tak ze przewod juz bedzie w instalacji tylko jest nieykorzystany w co watpie . Wersja z obrotomierzem zegarkiem i komputerem wymaga jeszcze od Ciebie podlaczenia czujnikow temperatury zewnetrznej oraz temperatury oleju , ktorych nie posiadasz w instalacji , ponadto wymaga jeszcze wymiany przelacznika zespolonego przy kierownicy . Do wszystkich tych urzadzen musisz poprowadzic przewody bo raczej ich niema w Twojej instalacji . Ponadto musisz jeszcze przeprowadzic cienki przewod gumowy od kolektora ssacego do licznika , aby ten mogl na podstawie podcisnienia obliczyc spalanie samochodu i pokazac je na wyswietlaczu . Nie jest to wszystko wbrew pozorom zbyt trudne , a licznik ten jest bardzo fajny i oplaca sie go wsadzic , chocby dla samego komputera pokladowego , ktory pokazuje duzo fajnych rzeczy . Gdybys chcial sie pobawic w te przerobki wysylam Ci rozpiske wyprowadzen zlacza 28-pinowego wlasnie do golfa II z 90 roku z komputerem pokladowym , zgadza sie ona tez z pozostalymi licznikami , rozni sie tylko wlasnie iloscia pinow , ale na schemacie jest napisane co jest napewno a co moze byc . Np. pin numer xx przelacznik komputera ( jezeli licznik go posiada) itd. Zycze poowdeznia przy przerobce , w razie watpliwosci pisz to Ci pomoge .
  • Poziom 10  
    Dziekuję autosuper, spróbuję się doszukać takiego panelu, który zawierałby obrotomierz i komputer pokładowy. Jeśli jednak możesz prześlij proszę swój załącznik na mój mail (mramar@poczta.onet.pl)-mam obecnie za mało punktów by móc pobrać plik, który dla mnie przygotowałeś. Jeszcze raz za wszystko dziękuję-pozdrawiam :)
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Oki wysylam . Jakbys cos nie wiedzial to pisz , chetnie Ci pomoge . Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 34  
    Podstawą (aby nie "kroić" instalacji) jest to aby "nowy" licznik był na taką samą ilość "kostek" jak Twój oryginalny, czyli jak Twój jest na jedną to kupuj na jedną, jak jest na dwie to kupuj na dwie. Orotościomierz naprawdopodobniej będziew działał bez żadnych przeróbek, z MFA ("komputerem pokładowym" już dużo gorzej).
    pozdrawiam.
  • Poziom 11  
    witam, pan pisał o licznikach kiedys tam a ja mam z takim problem, gdyby an był to prosze o odpowiedz. Sprawa sie ma tak ze nie chodził zegarek cyfrowy i obrotomierz i kontrolki, płynu chłodzącego i oleju. naprawiłem mase, tzn ni ebyła ona podawana z auta na pin 5 i zegarek chodzi, z tym ze reszta dalej nie. diody są sprawne, posprawdzałem.
    pozdrawiam.