Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault laguna - Auto mocno ściąga w lewo

Matt2 14 Lut 2013 22:09 6978 10
  • #1 14 Lut 2013 22:09
    Matt2
    Poziom 9  

    Witam!
    Proszę o pomoc - moja bezwypadkowa Laguna 1 ph2 sciąga mocno w lewo..niezależnie czy na felgach stalowych czy większych (16") alufelgach i oponach 205/55/16..- auto potrafi po zapaleniu skręcić sobie "samo" lekko kierownicę w lewo gdy ta jest ustawiona na wprost..Także w czasie jazdy muszę ciągle korygować w prawo kierownicę..auto jest na 100 % bezwypadkowe..jeżdżę nim od 5 lat.. - nie tnie opon!..brak luzów w zawieszeniu itd. zbieżność ustawiałem kilka razy..a mechanicy rozkładają bezradnie ręce.. Powietrze w oponach ok. przełożenie kół na druga stronę itp. też nie pomaga..jedyne co mi przychodzi na myśl - to walnięte łożyska kolumn McPhersona..które muszę niedługo wymienić i to, ze auto kiedyś miało wymieniane sprzęgło..( ale ściągało już wcześniej)..czy to może mieć jakieś znaczenie?..Czy w tym aucie można ustawiać/regulować zbieżność tyłu?..
    Na wykresie ze stacji obsługi jest coś takiego: kat znoszenia tył 0*11'
    (jutro wrzucę rysunek).
    Proszę o sugestie..

  • #2 14 Lut 2013 22:35
    baton180
    Poziom 9  

    jedyne co mi do głowy wpadło to sprawdz dokładnie zawieszenie wszystkie tuleje

    podnies koło i potargaj czy jakiegos wielkiego luzu niema

    mało prawdopodobne ale sciag pasek od pompy wspomagania i sie przejedz tylko niewiem jak tam jest dokładnie zebys nie przegrzał silnika jak woda jest na tym samym pasku

  • #3 15 Lut 2013 09:48
    mechanik33
    Poziom 15  

    Witam.tak jak napisał kolega baton180-jeśli się da,to zrzuć pasek i zrób rundkę.Problem powstał nagle czy zakupiłeś auto już z bolączką?

  • #4 15 Lut 2013 10:03
    koleś kit
    Poziom 17  

    A ileż to roboty by sprawdzić łożyska na amortyzatorach?Będzie ściągało i to mocno jak będą zatarte.Tak kolego ma to znaczenie.I zmień mechaników.

  • #5 15 Lut 2013 20:13
    Matt2
    Poziom 9  

    Dziękuję za rady..jak coś ustalę - napiszę. Może rzeczywiście te zatarte łożyska to przyczyna..(to typowa awaria w lagunach i Megane) ale poza tym kierownica chodzi lekko..chociaż na przeglądzie technicznym diagnosta zaraz zwrócił na to uwagę. (stuki przy kręceniu kierownicą). Jeśli zdejmę pasek od wspomagania - i bedzie poprawa to co będzie przyczyną?..
    ps. wrzucę jeszcze jak znajdę chwile wykres z badania technicznego ..może da się coś jeszcze wywnioskować z pomiarów zbieżności. (przód/tył). Może jakieś luzy po 5 latach pojawiły sie z tyłu? ale nic nie słychać..Dzięki

  • #6 15 Lut 2013 20:52
    kwok
    Poziom 38  

    Matt2 napisał:
    auto potrafi po zapaleniu skręcić sobie "samo" lekko kierownicę w lewo


    No to, to na pewno normalne nie jest. Na początek zdejmij pasek i się przejedź. Jak będzie ok to przyczyną jest maglownica. Łożyska McPhersonów powodują opór przy skręcaniu i ewentualnie jakieś trzaski ale nigdy nie spowodują samoczynnego skręcenia steru po odpaleniu auta.

  • #7 15 Lut 2013 21:50
    Matt2
    Poziom 9  

    Może z tego wykresu da się coś wywnioskować?..czy np. z prawym tylnym kołem jest wszystko ok?..Pozdrawiam
    (co do wpisu kolegi wyżej - nie ma ubytków płynu wspomagania itp..sa tylko wyraźne stuki na łożyskach kolumn McPhersona, i czuć lekki opór przy skręcie na postoju).
    Renault laguna - Auto mocno ściąga w lewo



    ps.
    tylko nie piszcie, ze z autkiem cos nie tak(-:..

  • #8 15 Lut 2013 22:39
    koleś kit
    Poziom 17  

    Kolego,w tej lagunie to stuki mogą pochodzić albo z łączników albo z górnych poduszek amortyzatorów.Na pewno nie z łożysk na amortyzatorach.A wystarczy że jeden patrzy a drugi skręca.Lub na podnośnik ręcznie kręcić i obserwować zachowanie sprężyn przy skręcaniu.Dlaczego większość wychodzi z takiego założenia że jak ściąga to już wina zbieżności?Jest dużo więcej przyczyn ściągania niż sama zbieżność.Przekładnia też może pieprzyć.Ale wcześniej zrób diagnozę.

  • #9 15 Lut 2013 22:48
    Hubert997
    Poziom 13  

    Stukami mogą być zatarte łożyska Mc phersonów słychać jak strzela? Ale jeżeli auto na postoju samo manewruje słyszałem o takich rzeczach jak zaworki zwrotne w układach hydraulicznych.

  • #10 16 Lut 2013 10:12
    Matt2
    Poziom 9  

    Tak, jest taki odgłos lekkiego "strzału" przy próbie kręcenia kierownica na postoju. (miałem tak kiedyś w służbowym Oplu - i było właśnie to). W przyszłym tygodniu jadę na warsztat - może coś ustala..wielkie dzięki za rady.
    A wykres zbieżności - nie ma tam jakichś "niespodzianek?.. -zobaczcie na oś tylna na rysunku.. pisze: kąt znoszenia 0*11'.. - najbardziej martwi mnie to "ściąganie" w lewo..Chciałbym niedługo auto sprzedać ale z czystym sumieniem:-) Pozdrawiam!

  • #11 16 Lut 2013 10:59
    koleś kit
    Poziom 17  

    Tylna oś jest nieregulowana poza wysokością.Zostaw to w spokoju.Zajmij się łożyskami na amorach.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo