Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel/Corsa C/ 1,3cdti - Silnik Z13DT -1.3CDTI, kilka uciążliwosci.

mateusz2807 14 Feb 2013 22:22 18441 6
  • #1
    mateusz2807
    Level 9  
    Witam, mianowicie mojego opla trapi kilka uciążliwych usterek, jako że 70% mojego podróżowania tym samochodem to miasto, więc usterki te przekładają się na znaczny dyskomfort jazdy.

    To co do tej pory wymieniłem w samochodzie do roku temu:
    - zestaw sprzęgła nowy: tarcza, docisk, wysprzęglik, DKZ
    - klocki
    - olej silnikowy i wszystkie filtry
    - olej w przekładni ręcznej
    - wszystkie płyny ustrojowe

    1. podczas jazdy na biegach 1, 2, 3 po odjęciu gazu samochód nie hamuje płynnie silnikiem tylko podczas odjęcia gazu wyczuwalne jest nagłe zwalnianie(szarpnięcie kierującego w kierunku do przodu) - z czym tu może być problem? (gdy chwycę za silnik szarpiąc nim w komorze silnikowej siedzi sztywno)…



    2. podczas gaszenia silnika często występuje takie łupppp!!! chyba z prawej strony silnika nasłuchując od strony kabiny - czy powodem takiego zachowania może być wyciągnięty łańcuch rozrządu?

    3. podczas zapalania samochodu na zimnym pali bardzo ładnie, na gorącym już nie jest tak pięknie ale realnie odpala, natomiast gdy odpala to wyczuwalne jest szarpanie budą - ???

    4. wydaje mi się że pedał gazu może mieć " dziurę i nie da się swobodnie nim ustawić obrotów poniżej 1.5k - na jałowym biegu.

    Ogólne informacje samochód nie pochłania oleju, a pali bardzo mało bo ok 5l/100km.
    Proszę was o jakieś opinie na temat tych uciążliwośći.

    Chciałem jeszcze zapytać czy zestaw rozrządu marki INA to dobry zakup? Kupiłem już taki właśnie zestaw w którym jest: napinacz, koła zębate, łańcuszek, 2 ślizgi plus do tego zimmering od strony pompy olejowej, oraz uszczelkę marki erling. Czy to wszystko co powinienem wymienić podczas wymiany rozrządu?
    Czy pod napinacz idzie jeszcze jakaś uszczelka? Czy może na silikonie jest uszczelniany?
    I najważniejsze pytanie co trzeba zrobić żeby wymienić w tym silniczku rozrząd – co demontujemy???
  • #2
    marac
    Level 20  
    Akurat w tym silniku do zmiany rozrządu konieczne jest zrzucenie miski, także pomyśl o wymianie oleju przy okazji o wymianie oleju. Miska klejona na silikon. Z opisanych objawów sugerowałbym sprawdzić koło dwumasowe - lubialo padać już przy 150kkm. INA idzie na pierwszy montaż.
  • #3
    coperfild
    Level 35  
    Blokady rozrządu by się przydały.
  • #4
    mateusz2807
    Level 9  
    Koło wymienione ok 8000km temu. Jeszcze rok nie minął.
  • #5
    marac
    Level 20  
    Blokady to oczywiste.
    Jak wymieniałeś koło, to sprawdź naprężenie na poduszkach, łapie koło filtra jest regulacja.
  • #6
    mateusz2807
    Level 9  
    Pod filtrem powietrza jest ten naciąg poduchy silnika tak? Nakierujesz mnie dokładniej???
  • #7
    marac
    Level 20  
    Od strony rozrządu masz łapę przykręconą do slinika i z drugiej strony do poduszki. Średnice otworów w poduszce są większe i zdarza się, że po nieumiejętnym złożeniu drgania są przenoszone na kabinę. Należy poluzować śruby łączące poduszkę z łapą, ustawić silnik i skręcić.