Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra b problem z LANDI LSI - Vectra b 1997 1.8 16V usterka LANDI LSI

15 Lut 2013 00:35 3534 9
  • Poziom 7  
    Witam
    Już od chyba 1,5 roku borykam się z instalacją LANDI LSI w moim OPELKU. Od momentu zakupu były z nią problemy - przełączała się z benzyny na gaz po przekroczeniu ok 3000 obrotów.
    Samochód był już u najróżniejszych gazowników z okolic Krakowa - dodam znanych punktów i nikt nie był w stanie "uleczyć" go na dłuższy czas.

    Samochód jak w temacie OPEL VECTRA B 1.8 16V 1997 r - gaz LANDI LSI 4 cyl listwa matrix zamontowany w 2004 r

    W tym momencie nie przełącza na gaz, pomimo iż zbiornik wskazuje ok 1/2 pojemności. Słychać charakterystyczne cyknięcie listwy, lecz samochód tylko szarpnie (wrażenie jakby nie dostał gazu do obiegu) i przełącza na benzynę.

    W jednym punkcie gazowym stwierdzili awarię listwy matrix, lecz sprawdziłem oporności i na każdym piękne 6 - w drugim zakładzie powiedzieli że po podłączeniu do komputera wskazuje błąd listwy, ale po sprawdzeniu jej wiedzą że jest w 100% sprawna i prawdopodobnie jest to wina wiązki - ale są pewni tylko na 50 % - a wymiana wraz z wiązką to ok 500-600 pln - więc może się okazać to drogim strzałem w ciemno.

    Czasami na moment przeskoczy - tj na 2 minuty - lecz podczas jazdy już daje oznaki że za chwilę powróci na benzynę i tak się dzieje.

    Ostatnim czasem wymieniłem kawałek wiązki od kompa do listwy wtryskowej, problemy ustąpiły na 4 dni lecz po tym czasie wszystko wróciło do starego zachowania.

    Parownik rozebrałem i przeczyściłem, jak również listwę matrix wydaje się być wszystko ok.

    Na serwisie mówią że komputer pokazuje błędy listwy, ale skoro wiem że jest sprawna, wiązka na drodze listwa - komp jest wymieniona to czy może być to wina komputera i czy mogę to jakość samodzielnie sprawdzić ?

    Może macie jakieś podejrzenia? Jakieś sugestie co sprawdzić- ewentualnie wymienić? Z zawodu mechanikiem nie jestem, ale wszystko przy wozie robię odkąd go zakupiłem więc lewych rąk nie mam.
  • Poziom 35  
    ab-mar.pl napisał:
    komputer pokazuje błędy listwy
    Czego te błędy dotyczą???
  • Poziom 7  
    Było to ok 2 miesiące temu i z tego co pamiętam (na 99%) to błąd dotyczył awarii drugiego wtryskiwacza na listwie.W innym ,(najbardziej znanym serwisie w Krakowie) powiedzieli że widzą również ten sam błąd, lecz sprawdzali samą listwę i jest ok. W sobotę będę w posiadaniu kabli i programu do instalacji ,więc sprawdzę co w tym momencie się tam dzieje. Nigdy nie podłączałem się do instalacji ,ale myślę że jakoś podołam.
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Sprawdź wiązkę od listwy do sterownika . Problemem może być zwarcie do masy .
  • Poziom 7  
    Oczywiście sprawdzę ją jeszcze raz - nawet za moment. Problem może być przy samym komputerze - gdyż tam był łączony nowy odcinek listwy a było to ok miesiąc temu.

    Dodano po 2 [godziny] 2 [minuty]:

    Rozebrałem wszystko do gołych kabli. Począwszy od listwy matrix do komputera/sterownika. Odłączyłem na moment komputer od wiązki gdyż miałem tam paskudne dojście. Nie ukrywam że kable połączone były ze sobą amatorsko - na tzw. skrętkę + izolacja. Ale wszystko wyglądało ok - nic nie zaśniedziało - wilgoć też nie podeszła - ale za moment zrobię to bardziej profesjonalnie zlutuje i odpowiednio zabezpieczę.
    Ale idąc dalej - gaz odziwo ruszył jak marzenie - przełączył się pięknie - zrobiłem objazd ok 2 km i ponownie przełączyło na benzynę i nie chciał "zatrybić" ponownie na gaz. Podniosłem maskę - poruszałem kablami lecz nie pomogło.
    Odłączyłem i podłączyłem komputer i wtedy ponownie zaskoczył.
    Teraz pytanie - albo pomógł ruch kablami podczas odłączania komputera, albo sam komputer podczas odłączenia się zrestartował.
    Dam znać co dzieje się gdy połączę wszystkie kable tak jak to powinno być - przejadę trochę i zobaczymy. Ale wydaje mi się że idziemy dobrym tropem.
    PS - dzięki z pomoc
  • Poziom 7  
    Niestety. W dalszym ciągu jest problem. Pomimo profesjonalnego złączenia kabli dalej instalacja nie chce przełączyć się na gaz. Momentami przełączy się na parę sekund - samochód pojedzie kawałek a za moment zostaje zduszony - występuje szarpnięcie - jak gdyby odcięto mu dopływ gazu.
    Zauważyłem że gdy odepnie się na moment komputer to rzeczywiście przełączy się całość na gaz - jakieś 2-3 minuty i to samo - wygląda to tak jakby restartowały się ustawienia komputera, ale za moment znowu wraca do starego trybu.
  • Poziom 7  
    Dzisiaj instalacja podpięta pod komputer.
    Po pierwsze widzę iż sonda stoi w jednym miejscu 0,47.
    Po zdiagnozowaniu wychodził błąd wtryskiwaczy 1 i 2, po wyczyszczeniu błędów ( przy próbie odpalenia) wyskoczył błąd wtryskiwacza 3.
    Jak wcześniej pisałem sprawdzałem oporność listwy i jest idealna na każdym wtryskiwaczu.
    Jakieś pomysły ?? Sugestie ?
    Co jeszcze istotnego mogę sprawdzić?
  • Poziom 32  
    Miałem tą samą instalację, i pozbyłem się jej jak najszybciej. Komputery były dosyć awaryjne, u mnie wymieniali płytę główną na gwarancji. Spróbuj inny sterownik jak dasz radę na podmianę.
  • Poziom 7  
    Dzięki za podpowiedź, jeżeli instalacja znowu zacznie dziadować na pewno podmienię komputer.

    Piszę znowu, gdyż dzisiaj do 12-tej nie chciała ani na moment zaskoczyć na LPG. Po kolejnych godzinach na różnych forach padła tam prosta i banalna podpowiedź - podoginać piny w komputerze - i tak też uczyniłem, co zaskutkowało załączeniem się LPG. Zobaczymy na jak długo...

    Dam znać.
  • Poziom 7  
    Ponowie pytanie. Problem z listwą dalej nie ustał. Co może być przyczyną "wywalania" błędów wtryskiwaczy listwy Matrix XJ? Po skasowaniu błędu wtryskiwacza nr 4 wyskakuje błąd wtryskiwacza nr 2, po skasowaniu 2 wychodzi 3 i tak w nieskończoność. Listwa po sprawdzeniu oporności działa poprawnie.
    Pozdrawiam i dzięki za pomoc