Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problemy z Niedoładowaniem akumulatora

15 Lut 2013 13:28 2901 22
  • Poziom 7  
    Witam, ładowałem wczoraj akumulator prostownikiem i po zakończonym cyklu na akumulatorze mam 12,5 może 12,6V a wyczytałem gdzieś, że w pełni naładowany akumulator powinien mieć 13,2V. Napięcie ładowania wynosiło 14,5V a prąd 2A jak odłączałem prostownik po około 10 godzinach. Wszystko jest w porządku? Ładować go dalej? Czy akumulator po prostu się zużył - mam go 2 lata - Centra Futura 72Ah?
  • Poziom 35  
    Za mały prąd ładowania względem czasu. Poładuj 5-7 A
  • Poziom 43  
    Witam!
    Napięcie jest trochę niskie, ale akumulator 72Ah ładowany prądem 2A wymaga więcej czasu (nawet ponad 36 godzin).
    Kryterium "napięciowe" naładowania to poziom napięcia około 13,8V na zaciskach akumulatora podczas ładowania.
    Nie wolno przekraczać napięcia 14,4V, bo powyżej tego napięcia akumulator "gazuje" i traci wodę z elektrolitu.
    2 lata dla akumulatora to okres gwarancji (sprawdź "w papierach!), z której należy skorzystać, gdyby akumulator już "padł".
    Serwisy samochodowe ("elektro") mają przyrządy do sprawdzania zdolności rozruchowej, skorzystaj z tej usługi (często bezpłatnej).
  • Poziom 7  
    Rozumiem ale mam zwykły prostownik 11A bez żadnej regulacji i w tej chwili podłączając go do aku napięcie ładowania wynosi 14,5V a prąd 2-3A. Nie mogę zredukować tego napięcia ani zwiększyć prądu ładowania więc co robic? Mam na szczęście gwarancje 3 lata ale nie wiem czy akumulator jest dobry, nawet nie wiem po czym poznać, że jest uszkodzony. Jest na nim takie kontrolne oczko ma być zielone jeśli aku jest dobrze naładowany a u mnie jest czarny (czyli powinienem doładować) ale nie przypominam sobie żeby kiedykolwiek było zielone, zaraz po zakupie nie zwracałem na nie uwagi. To może być powód do reklamacji ale potrzebuje mieć akumulator w aucie a reklamacja potrwa pewnie ze 2 tygodnie - 2 tyg unieruchomionego samochodu :(
  • Poziom 30  
    Po 10-ciu godzinach akumulator dostał 20Ah o ile te 2A to prawda
    Jeśli był całkowicie rozładowany to napięcie jakie osiągnął jest w normie.
    Aby go całkowicie naładować tym prądem potrzebujesz 50godzin.

    Wtedy na zaciskach akumulatora powinno być ok.14,4V i to by świadczyło, że jest naładowany.
    Jeśli masz wątpliwości, to po naładowaniu możesz podpiąć 2 żarówki 50W, albo jedną łącząc zacisk włókna krótkich i długich. prąd ok. 8A.
    Jeśli poświeci dłużej niż 8 godz., to akum. jest OK
  • Poziom 43  
    Napięcie na akumulatorze ustala się "samo", pod wpływem prądu ładowania.
    Jeśli to napięcie JUŻ wynosi 14,5V przy prądzie 2A, a akumulator jest "słaby", to znaczy, że przestał być użyteczny.
    Niemniej, polecam zbadanie jego zdolności rozruchowej, bo zdarza się, że słaby rozruch jest spowodowany innymi czynnikami (np. wyrobionymi tulejkami w rozruszniku).
  • Poziom 30  
    No a jak masz gwarancję i wątpliwości, to podjedź do najbliższego serwisu akumulatorów
    każ sobie sprawdzić akumulator i jeśli nie jest OK niech to napiszą na piśmie i reklamuj, bo to trochę kasy jest.
  • Poziom 7  
    Problemów z rozruchem nie ma, auto ładnie kręci, problemem było to, że się rozładował. Faktycznie stał ok 1,5 tygodnia, sam alarm go mógł rozładować ale martwi mnie to niskie napięcie po ładowaniu. Może być to podstawą do reklamacji z szansą uznania?
  • Poziom 39  
    Chyba czegoś nie rozumiem. Kto twierdzi, że napięcie 12,5 V na zaciskach akumulatora odłączonego od urządzeń jest mało? Owszem czasem można się spodziewać 12,8 V.
  • Poziom 38  
    mczapski napisał:
    Chyba czegoś nie rozumiem. Kto twierdzi, że napięcie 12,5 V na zaciskach akumulatora odłączonego od urządzeń jest mało?

    Bo tego nie da się zrozumieć, to są te właśnie niezniszczalne mity, które pokutują na forum (nie tylko tym) na temat ładowania akumulatorów, a stosowanie się do nich przyspiesza tylko termin udania się akumulatorów do krainy wiecznych łowów - może właśnie o to chodzi.
  • Poziom 33  
    gimak napisał:
    mczapski napisał:
    Chyba czegoś nie rozumiem. Kto twierdzi, że napięcie 12,5 V na zaciskach akumulatora odłączonego od urządzeń jest mało?

    Bo tego nie da się zrozumieć, to są te właśnie niezniszczalne mity, które pokutują na forum (nie tylko tym) na temat ładowania akumulatorów, a stosowanie się do nich przyspiesza tylko termin udania się akumulatorów do krainy wiecznych łowów - może właśnie o to chodzi.

    mczapski ma rację piszecie tu referat o d... Marynie. Autor ma dobry i sprawny akumulator a Wy mu wodę z mózgu robicie. Idźcie do swoich aut i sprawdzcie jakie macie napięcie na akumulatorze, a później piszcie że powinno się ładować aż do 13,2V (to są bajki)
    zbychmg napisał:

    Jeśli masz wątpliwości, to po naładowaniu możesz podpiąć 2 żarówki 50W, albo jedną łącząc zacisk włókna krótkich i długich. prąd ok. 8A.
    Jeśli poświeci dłużej niż 8 godz., to akum. jest OK

    Co to za porada??? Chcesz rozładować akumulator do dna?
  • Poziom 24  
    Producenci akumulatorow pisza czesto o tych 12.5 V w instrukcjach obslugi.

    Ja mam tyle w astrze1.6 16V od 2 lat.
    Jak auto stoi 2 tygodnie to aku pada do zera.
    Laduje go wtedy i jest ok.
  • Poziom 18  
    12,5V to przecież rozładowany akumulator normalnie naładowany akumulator to 12,8V może być 12,9V ale poco to nic nie zmieni wszystkie portale o akumulatorach tak piszą i taka jest praktyka .
  • Moderator Samochody
    12,5V to akumulator naładowany w około 75% ale to też żadna reguła, bo różnie to bywa.
  • Poziom 33  
    morcin2 napisał:
    12,5V to przecież rozładowany akumulator normalnie naładowany akumulator to 12,8V może być 12,9V

    morcin2 napisał:
    taka jest praktyka

    praktyka czy teoria?
    Udało Ci się naładować akumulator do napięcia 12,9V, a chociażby do tego ponad 12,8V
    Osobiście uważam i z mojej praktyki wynika, że nawet dla nowego akumulatora te 12,7V 12,75V to max.
  • Poziom 18  
    Prawdopodobnie naładuje akumulator do takiego napiecia jakie daje prostownik jak bedę codziennie go ładował ale nie mam ochoty bawić sie akumulatorem.
  • Poziom 16  
    Napięcie spoczynkowe prawidłowo naładowanego akumulatora wynosi 2,13V na celę.
    2,13V x 6= 12,78 V
  • Poziom 39  
    Zatem informacja z wybranej pracy doktorskiej współczesnej: PbO2 + Pb + 2H2SO4« »; 2PbSO4 + 2H2O; U0 = 2,048 V
    gdzie U0 = 2,048 V jest standardowym napięciem ogniwa kwasowo-ołowiowego, najwyższym spośród wszystkich elektrochemicznych źródeł energii opartych na elektrolicie wodnym.

    ale też:
    Należy mieć na uwadze, że siła elektromotoryczna nie jest tożsama z napięciem obwodu otwartego ogniwa. Napięcie obwodu otwartego ogniwa (OCV, ang. – Open Circuit Voltage) jest to napięcie mierzone na zaciskach nieobciążonego ogniwa. Dla ogniwa kwasowo-ołowiowego o napięciu nominalnym 12 V, które zostało świeżo naładowane, jest większe od siły elektromotorycznej. świeżo naładowane ogniwo cechuje się napięciem w granicach 13,8 V, w przeciągu doby napięcie spada do wartości 12,6 V (w zależności od typu akumulatora), która jest bardzo zbliżona do siły elektromotorycznej. Spadek jest spowodowany gradientami temperatury i stężenia elektrolitu w objętości płyt oraz separatorów jak również obecność niestabilnych związków ołowiu, powstających podczas przeładowania (np. nadsiarczan ołowiu
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    georgesgr napisał:

    Jesli mierzysz napiecie (14.5V) bezposrednio na zaciskach akumulatora, to prad ladowania powinien byc znacznie wiekszy. Aku jest wiec na nieco chory...
    Jesli zas jest to napiecie na wskazniku prostownika, to mozliwe, ze zbyt krotko ladowany.
    Przeciez jak akumulator jest podłączony do prostownika to napięcie na prostowniku jak i na akumulatorze jest takie same więc co za różnica gdzie mierzy.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    No oczywiście że różnica jest, ale miernik Ci tego nie pokaże. Nie ważne czy podłączysz miernik przy prostowniku czy przy akumulatorze to wartość napięcia będzie taka sama. Dopiero jak odłączymy prostownik od akumulatora to napięcie będzie się różniło.
  • Poziom 11  
    No może, że gdzieś przewód nie będzie poprawnie łączył prostownika z akumulatorem co by tłumaczyło tak niski prąd podczas ładowania rozładowanego akumulatora. Najlepiej to kup sobie najprostszy multimetr cyfrowy (o ile nie posiadasz) i nim zmierz sobie napięcie ładowania na zaciskach. I jeszcze rada dla wszystkich. Jeżeli zakładacie nowy akumulator na gwarancji to koniecznie sprawdzajcie napięcie ładowania w samochodzie. Jeżeli będzie zbyt wysokie akumulator dosyć szybko zostanie wygotowany. W przypadku Centry Futury elektrolitu nie można dolać beż uszkodzenia obudowy, natomiast po oddaniu do reklamacji tylko stracicie gwarancję.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeszcze kilka słów o pomiarach "napięcia". Bez obciążenia mierzymy nie napięcie, a siłę elektromotoryczną akumulatora (SEM). Żeby zbadać stopień naładowania powinno się mierzyć napięcie akumulatora obciążając go prądem 200A.