Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motorola hendiepro euro 446 - ładowanie

15 Lut 2013 13:40 1842 4
  • Poziom 9  
    Poszukuję schematu Motorola Hendiepro Euro 446 wraz z opisem wyjść do ładowarki. Szukam też schematu ładowarki do takiego radia. Czy ktoś wykonywał coś takiego?
    Bateria ma 3 piny +, - oraz środkowy. Jak podłączyć zasilacz do niej? Nie mam doświadczenia w bateriach. Środkowy pin służy do porównywania napięć? Mam go podłączyć do masy, czy do + a może zostawić niepodłączony?
    Pojemność ogniw to 750mAh wg instrukcji, czas ładowania to 1 godzina.
    Czy można ogniwa NiCd zastąpić np Lion? Jak na to zareaguje elektronika?
    Jeśli ktoś zna odpowiedź na jakieś pytanie proszę o pomoc.

Nowa ładowarka to 160 pln, bateria 105 pln więc przed zakupem chcę sprawdzić czy można to zrobić taniej.

Ok, baterię naładowałem ładowarką 5V, 350mAh, po 2,5h ładowania na baterii było 4,8V (w trakcie ładowania), po 3 już 5,6V więc rozłączyłem. Na radiu symbol baterii wskazywał pełne naładowanie, ale na drugi dzień (5 minut używania radia) bateria rozładowana do 3,6V.

Nie wiem czy bateria jest już zużyta, czy to problem niewłaściwego ładowania baterii?
  • Pomocny post
    Moderator
    l_isek napisał:
    zużyta czy to problem niewłaściwego ładowania baterii?

Bateria do wymiany.
  • Poziom 9  
    Ok. gdzieś doczytałem że na w pełni naładowanym ogniwie powinno być 1,65V czyli daje to 6,6V więc 1V więcej. (baterię ładowałem zasilaczem do telefonu nokii)
    Czy po naładowaniu do 6,6V (jaąś lepszą ładowarką) czas działania może ulec znacznemu wydłużeniu? Ogniwa nicd da się jakoś regenerować (funkcją refresch) czy lepiej wymienic na nowe? Może lepiej wymienić na ogniwa nihm? Ale czy oryginalną ładowarką moge ładować pakiet nihm? (mam w planie zakup) czy zostać przy nicd. Radyjko będzie używane sporadycznie, raz na dwa tygodnie.
  • Moderator