Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wysyłanie pliku na port UDP - prosty program - szukam pomocy.

rsikon 15 Lut 2013 20:13 1293 4
  • #1 15 Lut 2013 20:13
    rsikon
    Poziom 26  

Witam,
    jestem całkowicie zielony w programowaniu aplikacji na PC. Zajmuje się programami dla mikrokontrolerów. Do projektu potrzebuję testowego programiku:
    - ma on na adres IP w sieci lokalnej, na dany numer portu UDP, wysłać plik.

Mógłby ktoś pomóc w stworzeniu takiego programiku - lub może nakierować czym się już gotowym posłużyć?

Kontakt gg:15179

Radek

0 4
  • #2 15 Lut 2013 21:08
    krru
    Poziom 32  

nc (netcat) - pod linuxem.
    Tak naprawdę to za mało informacji podałeś, jak trzeba wysłać ten plik. Może chodzi ci o tftp?

0
  • #3 15 Lut 2013 21:14
    rsikon
    Poziom 26  

Co do wysyłania pliku - to ja mogę się dostosować. Dlatego też nie podawałem wymogów.
    Może to być proste wysyłanie bajt po bajcie...

TFTP - wydaje mi się, że to mogło by być pomocne, jednak jakoś w sieci nie mogę znaleźć szczegółów odnośnie transmisji. Jak powinna wyglądać prawidłowa komunikacja...

Radek

0
  • #4 15 Lut 2013 21:53
    Pawel2420
    Poziom 30  

Problem jest nieco źle sformułowany. Protokół UDP jest bezpołączeniowy. Określenie "przesłanie pliku przez UDP" nie bardzo ma sens. Pakietem UDP można wysłać porcję danych (do około 1 kB). Nadawca wysyła taki pakiet i zapomina o nim. Może on dotrzeć do odbiorcy ale może również zaginąć po drodze. Wysłanie pliku wymaga więc podzielnia go na kawałki, zrealizowania potwierdzeń i powtarzania zagubionych pakietów. To wszytko wykracza poza to co określa się protokołem UDP.

0
  • #5 15 Lut 2013 21:59
    rsikon
    Poziom 26  

Owszem dobrze kolega twierdzi...

Ale mi do szczęścia na już... wystarczy wysłać z PC paczki danych będące kolejnymi fragmentami pliku.