Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Computer ControlsComputer Controls
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

szarpie na benzynie na gazie ok

15 Feb 2013 22:37 21492 9
  • Level 8  
    Witam ,
    Jestem właścicielem samochodu marki Citroen C3 1,1 2005 FURIO z instalacją LPG – STAG 4. Od jakiegoś czasu auto szarpie tylko na benzynie na biegu jałowym, na gazie jest wszystko w porządku.
    Zaczęło się od tego, że jednego dnia chyba 3 tygodnie temu po odpaleniu zimniego silnika na benzynie obroty zaczęły spadać pod 700 rpm aż silnik zgasł. Po ponownym odpaleniu silnika świeciła się kontrolka „check engine” i silnik jakby pracował na 3 cylindry. Po przełączeniu na gaz silnik pracuje bez zarzutów.Na ciepłym silniku na benzynie cały czas szarpie na biegu jałowym.
    W kolejne dni przy zimnym silniku kontrolka „check engine” świeciła zaraz po włączeniu silnika i problem jest dokładnie taki sam jak pierwszy dzień. Według mnie problem tkwi w układzie benzynowym ( wtryskiwacze benzynowe, pompa paliwa, filtr paliwa lub jakieś zabrudzenia ). Kupiłem środek STP do czyszczenia wtryskiwaczy i wlałem do benzyny.Wyjeździłem cały bak benzyny, ale niestety problem z szarpaniem na biegu jałowym na benzynie dalej pozostał. Jednak kontrolka „ check engine” już się nie świeci i silnik nie gaśnie, tylko nadal szarpie na biegu jałowym. Sprawdzę układ paliwowy i jeżeli się okaże, że jest w porządku to nadal nie wiem co może powodować taki problem ????
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 30  
    Jakaś diagnostyka by sie przydała to raz, jak może szarpać na biegu jałowym to dwa, dajesz odpowiedzi zamiast najpierw sprawdzić to o czym piszesz że jest do sprawdzenia, tak więc...
  • Level 8  
    Dołączam screenshoty z elma, szarpie ( trzęsie )znaczy obroty na biegu jałowym są pomiędzy 780 – 860 i w historii błędów z odczytu ECU był błąd P1336 ( wypadanie zapłonu na nieokreślonym cylindrze ). Teraz w ECU momentalnie błędów nie ma.Pytałem się co ewentualnie mogę jeszcze sprawdzić, bo jutro chcę się trochę pomęczyć z samochodem. szarpie na benzynie na gazie ok szarpie na benzynie na gazie ok
  • Computer ControlsComputer Controls
  • Level 30  
    Ech, jedni kończą grzebanie w samochodach (weekend) inni zaczynają :).
    Jak dla mnie rozjechana mapa.
    pozdr
  • Level 8  
    Dzięki za radę, również myślałem nad rozjechaną mapą, sprawdzę jutro i dodam jakieś screenshoty z mapy. Z tego co czytałem to mapa benzynowa powinna wrócić do normy kiedy się jeździ cały czas na benzynie, ale prawdopodobnie nie wróciła :(
    ( miałem odłączany akumulator na całą noc ) Czy to normalne ze nie wróciła ?
  • Level 8  
    Dzisiaj się połączyłem z interfejsem AC Gaz do Stag ecu. Screenshoty poniżej na różnych obrotach:
    szarpie na benzynie na gazie ok szarpie na benzynie na gazie ok szarpie na benzynie na gazie ok szarpie na benzynie na gazie ok

    Chciałem sprawdzić czy wtryskiwacze benzynowe działają to klikałem na ikonki „Aktywne gazowe” od numer 1 do numer 4 ( screenshot załączyłem poniżej ), zauważyłem, że szarpanie silnika było odczuwalne głównie kiedy 2 i 4 wtryskiwacz gazowy był wyłączony (co znaczy, że 1 i 3 wtryskiwacz gazowy aktywny / 2 i 4 wtryskiwacz benzynowy aktywny ) .
    szarpie na benzynie na gazie ok

    Dziwne jest to , że po kombinacji dezaktywowania wszystkich wtryskiwaczy jeden za drugim i znowu ponowne ich aktywowanie przy ciepłym silniku poprawiło pracę na benzynie. Po upływie pół godziny - na nagrzanym silniku szarpanie nie było nawet już odczuwalne. Ale pojawił się problem teraz taki, że po przejeździe samochodem ( silnik zimny ) auto gaśnięcia benzynie i na gazie, po nagrzaniu silnika obroty są stabilne i auto nie gaśnie.
    Dołączam jeszcze kilka zdjęć z ustawień
    szarpie na benzynie na gazie ok szarpie na benzynie na gazie ok szarpie na benzynie na gazie ok szarpie na benzynie na gazie ok szarpie na benzynie na gazie ok

    Proszę o pomoc co robić, aby nie gasł przy zimnym silniku. Czy przez to, że sie bawiłem: włączałem/wyłączałem wtryskiwacze- czy jest to możliwe, że jeszcze więcej rozjechały się mapy ?
  • Level 8  
    Problem z gaśnięciem załatwiony , sprawiłem autokalibrację , pozbierałem mapę benzynową , potem zebrałem mapę gazową i przywróciłem ustawienia mnożnika z ustawień gaziarza jak było wcześniej. Zauważyłem że czas wtrysku się zmniejszył cca - 0,5 ms. Auto już nie gaśnie , ale problem z szarpaniem na benzynie dalej jest ( więcej na zimnym silniku ) . Myślę że problem faktycznie tkwi w układzie paliwowym benzyny, bo to że mapy byli skasowane po autokalibracji wyklucza problem z rozjechanymi mapami.
    Jak pisałem w pierwszym poście, że problem może tkwić - pompa paliwa, wtryskiwacze benzynowe, lub filtr paliwa - o to moje pytanie 
    Czytałem, że w citroen C3 się filtr paliwa już przestał montować. Znaczy że jest tylko pompa paliwa? Jak ją wymontować ? Pompa paliwa jest zintegrowana z filtrem paliwa, czy jest tam tylko jakież sitko na wychwytywanie brudu ? Jest na necie jakaż instrukcja demontażu pompy, lub ewentualnie filtra ?Bardzo proszę o pomoc ?
  • Level 11  
    Jesli gaz rozjechal ci mapy benzynowe to ponowna autokalibracja sterownika gazu nie pomoze Ci w jezdzie na benzynie. Jak chcesz podejsc do wszystkiego prawidlowo to pierw zrob adaptacje sterownika silnika (pierw poczytaj jak wykasowac autoadaptacje w sterowniku silnika) wykasuj wszystkie mapy w sterowniku gazowym i pojezdzij na samej benzynie przez jakies 50 km. Mapy w silniku sie zbiorą w sterowniku gazowym tez sie w tym czasie beda zbierac mapy benzyny. Dopiero wtedy zrob autokalibracje i ustaw sterownik gazu :) wtedy powinno wszystko wrocic do normy :)
  • Level 8  
    Dziękuje bardzo za radę. Problem się sam rozwiązał na jakiś czas, ale niestety wrócił.
    Szczerze myślę że STP do czyszczenia wtryskiwaczy coś tam pomógł.
    4 mieszące silnik pracował kulturalnie, teraz silnik na benzynie pracuje na 3 gary poniżej odczyt błędów -
    P1339 - Cylinder 3# ignition fail malfunction
    P0203 - Injector Circuit Malfunction - Cylinder 3
    Z tego wynika że wtryskiwacz numer 3 jest zmęczony. Już zamówiłem nowy, czekam na przesyłkę. Dobrze ze jest LPG w tym samochodzie, bo nie dałoby rady jeździć
    ( samochód jak muł ) na benzynie.

    Pytanie mam, cylinder o numerze 3 jest drugi od koła zamachowego, czy drugi od pasku rozrządu ? Na angielskich forach jest opisane, ze 1 cylinder w C3 się liczy od koła zamachowego, ale na polskich stronkach jest opisane, że 1 cylinder jest od paska rozrządu. Już nie wiem teraz w końcu z której strony mam liczyć numery w tym samochodzie ...
  • Level 8  
    Po wymianie wtryskiwacza, silnik pracował bez zarzutów na 2 miesiące do jednego dnia, gdzie silnik nie chciał odpalić.Trochę się rozczarowałem bo szczerze już mi się nie chcę ciągle grzebać w silniku... :)
    Tym razem pompa paliwa nie dawała znaku życia.Zacząłem szukać na necie pompy paliwa do citroen C3, ceny kompletnej pompy z czujnikiem poziomu paliwa i regulatorem ciśnienia to koszt okolo 550 - 600 zł ( nówka ). Postanowiłem kupić tylko wkład pompy - silniczek . Po wymianie silniczka pompy paliwa, silnik ponownie pracuje poprawnie.Mam nadzieje że samochód nie będzie szykować ponowną niespodziankę :)

    Dziękuje wszystkim zainteresowanym.