Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pierwsze kroki z AVR w C - pisać proste programy na procesory czy na PC?

MieszkoI 16 Lut 2013 21:43 2118 6
  • #1 16 Lut 2013 21:43
    MieszkoI
    Poziom 8  

W znajomości języka C jestem zielony, można powiedzieć że mam "biały pas", tzn. trochę tam umiem wiem jak działają pętle for, while i if piszę jakieś proste programy jak w zadaniach z książki Ansii C Kernighana z mniejszym lub większym powodzeniem i się zastanawiam czy ma sens już teraz próbować swoich sił z pisaniem prostych programów na procesory czy jeszcze powinienem popisać na PC? Proszę o odpowiedzi osoby które zaczynały podobnie jak ja.

0 6
  • #2 16 Lut 2013 21:45
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery

Proponuję jednak zacząć od programowaia komputera, na którym masz większe możliwości oglądania działania programu i debugowania go. Zdecydowanie PC jest tu lepszym środowiskiem niż mikrokontroler.

0
  • #3 16 Lut 2013 21:52
    dondu
    Moderator Mikrokontrolery Projektowanie

Warto zrobić tak jak radzi kolega wyżej, bo de facto szybciej osiągniesz właściwy poziom.
    Później dojdzie specyfika mikrokontrolerów i wtedy na niej się skupisz, a nie na samym C, który będziesz już znał.

Możesz także poćwiczyć online na przykładach w kompilatorze CManiak: http://mikrokontrolery.blogspot.com/2011/02/kurs-jezyka-c-spis-tresci.html

Ale jeżeli będzie Ciebie korcić, by jak najszybciej zacząć z mikrokontrolerami, to możesz, ale nauka będzie szła wolniej.

0
  • #4 17 Lut 2013 08:41
    tmf