Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf V, Leon II, Corsa - jaki ekonomiczny silnik ?

djpits 16 Lut 2013 22:04 2415 6
  • #1 16 Lut 2013 22:04
    djpits
    Poziom 13  

Witam, jestem młodym kierowcą i szukam zgrabnego w miarę taniego w utrzymaniu i ładnego używanego auta.

Myślałem nad Corsą albo Polo ale po wielu opiniach stwierdziłem że Leon czy Golf spalą prawie tyle samo... chyba...

Myślałem o zakupie Diesla 1.9 TDI 105KM ale jak zacząłem czytać o ew. usterkach to chyba zrezygnuję...

I teraz co wybrać.. jaki silnik benzynowy...? chciałbym minimum 90KM

Rozważam Leona 1.4 TSI 125KM ale jest trochę za drogi :/ - oj byłby to ideał :P

Codziennie w jedną stronę 20KM - czasem razy 2. Więc minimum 40KM dziennie.

Stąd prośba o poradę w kupnie autka... ostatecznie jeszcze Corsa 1.4 90/100KM ale podobno to muł i pali nawet 8-9L

Kwota max 32tys.

0 6
  • #2 16 Lut 2013 22:44
    krocze
    Poziom 25  

Kolego, wiem, że to zabrzmi lakonicznie, ale czy nie myślałeś o zakupie nowego auta? W kwocie 32 kilo pln masz już wybór. Nie będzie to klasa Golfa, czy Leona, ale nowym pojeździsz te 2-4 lata bez remontu. Wartość spadnie szybko, ale masz święty spokój z naprawi, które w wyeksploatowanych Golfach Cię nie ominą...

Możesz zawsze kupić auto nowe lub pokazowe z dużym upustem ceny i tak możesz nabyć np. Dustera, Thalię, C3 (całkiem przyzwoicie wykonane i dobry design), czy też Clio z licytacji AG. Za około 39 kilo pln jest teraz nowy C-Elysee, który z założenia ma być bezawaryjny ze względu na prostotę wykonania podzespołów, ale oferuje też więcej miejsca niż konkurencja i komfort niezły (jeździłem nim, ponieważ przymierzam się do jego zakupu na kilka lat jazdy ze spokojną głową), ale w tej cenie jest tylko mułowaty 1.2, aczkolwiek powinien być nie do zdarcia.