Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

espace IV 2,2dci '05 - nie pali po zaświeceniu kontrolek ABS, ESP, ASR

17 Lut 2013 02:51 4170 3
  • Poziom 8  
    Witam!Jestem posiadaczem Renault Espace 2,2dci rok 2005.Do dnia dzisiejszego niemiałem żadnych poważnych problemów z w/w autem,mam problem i może ktoś z Was mi pomoże w jego rozwiązaniu,a więc do rzeczy;wjeżdzając do garażu,który znajduje się ok.1m niżej niż poziom ulicy w czasie hamowania zapaliły mi się następujące kontrolki;serwis,ABS,ESP,ASR i lampka kontrolna uszkodzeni automatycznego hamulca parkingowego,wjechałem normalnie do garażu,zgasiłem silnik i od tego momentu nie mogę go uruchomić,a próbowałem w różnych odstępach czasu.Czy możę to mieć związek z niskim poziomem płynu hamulcowego(bo taki mam)a czytałem,że co prawda w innym modelu Renault,bodajże meganka,po zjeżdzie w dół coś takiego się przytrafiło i diagnozą była uszkodzona kostka czy styki ABS?Wcześniej kilka razy zapalała się konrolka ciśnienia w tylnych oponach,ciśnienie jednak było ok,raz się zapalają raz nie,czyli coś z czujnikami.Po włożeniu karty tablica się zapala,niema żadnego komunikatu o jakiejkolwiek usterce,a pa naciśnieciu staru jakby coś odcinało zapłon,wszystko gaśnie,a po chwili znowu się zapala,dodam,że auto ma przebieg 186tys,czyżby to już pora!?Przepraszam,że może zbyt chaotycznie opisuję problem,ale jestem laikiem w tych sprawach. Proszę o pomoc.Z góry dziękuję!
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 35  
    Wygląda na brak zaslania , albo uszkodzenie sterownika silnika. Proponuje najpierw by nie błądzić odczytac błędy w silniku, ESP, hamulcu postojowym, UCH.
  • Poziom 8  
    Witam!Dziękuję za odzew,w międzyczasie dopisałem parę rzeczy do poprzedniej wiadomości i zdołałem odblokować hamulec ręczny,teraz na wyświetlaczu pali się tylko serwis, P w trójkącie i komunikat "sprawdż hamulec ręczny z kluczem",a silnik dalej nieodpala.Czytałem różne posty na ten temat i przyczyny mogą być różne począwszy od słabego aku,spalonego bezpiecznika po wymianę alternatora i innych kosztownych rzeczy.Postaram się niedenerwować i poczekam do jutra,przyjedzie znajomy z kompem i zobaczę co się okaże.Na moje szczęście wrócił z urlopu znajomy mechanik,który pracował parę lat w serwisie Renault może da radę.Iutro napiszę jaka diagnoza i czy udło się to usunąć.
  • Poziom 8  
    i wszystko jasne!kamień z serca,to tylko lub aż akumulator!!!rozładowany na maksa!!!!jestem zły bo nieoszczędzałem na akumulatorze,Varta silver,kupiłem go w lipcu 2012,jest jeszcze na gwarancji,(niechce się ładować z prostownikaładowałem go 12h na małym prądzie,a altek pracuje wzorowo)ciekawe czy mi ją uznają,elektryk ok,przeczyścił wszystkie styki,usunął błędy,wgrał mi angielski zamiast niemieckiego,pożyczył mi nawet swój aku dopóki nie będe miał swojego,koszt całości 80zł.wszystkim,którzy służyli mi radą i pomocą DZIĘKUJĘ!!!!!!!!!!!! :D