Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 607 2.2hdi - zbyt duże ciśnienie turbo

17 Lut 2013 10:19 10341 8
  • Poziom 11  
    Witam , mam problem z peugeotem 607 2.2 hdi z usuniętym fapem miesiąc temu i oczywiście wyłączonej elektronicznie przez zmianę programu obsłudze filtra cząstek stałych prez firmę która się tym zajmuje.
    W trakcje jazdy przy około 2tyś obr. na 4-5biegu zapala się na wyświetlaczu licznika trójkąt a na komputerze pokładowym napis "engine fault ",po podpięciu pod proxie pokazuje błąd :
    -regulacja ciśnienia turbo, zmierzone ciśnienie turbo zbyt duże.

    Zrobiłem taki test podczas jazdy na 3 biegu :
    1,5 tyś obr ciśnienie turbo zmierzone 1176milibar , a ciśnienie zadane 1082
    2 tys obr 1479 1222
    2.5 1269 1299
    a już dalej z wyższymi obrotami ciśnienia się wyrównują

    Sprawdziłem jeszcze na 5biegu przy obr. 2tyś zmierzone ciśnienie 1386 a zadane 1106.

    Widzę że ciśnienie zmierzone jest za wysokie więc udałem się do firmy która usuwała fapa gość powiedział że program jest w porządku tylko wina jest w aucie.
    Sprawdziłem sam fap jest usunięty a katalizator zostawiony.
    Nie cały rok temu turbina była regenerowana geometria chodzi ,chciałem sam na sztandze turbo zmniejszyć ciśnienie ale tam nie ma regulacji.
    Podmieniłem elektrozawory sterowania turbo z egr dalej bez zmian , klapy w kolektorze ssącym pracują ,akumulator podciśnienia jest cały,węże podciśnieniowe też są całe.
    Po skasowaniu jeżdżę cały dzień robię około 100km nie wraca, dopiero po nocy wyjadę zrobię z 7km i powraca błąd nie przechodzi w tryb awaryjny tylko wyświetla usterkę.
    Spotkał się ktoś z takim problemem , może ktoś wie jak obniżyć mogę to ciśnienie turbo ?co jeszcze sprawdzić.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 38  
    Może sam czujnik ciśnienia daje przekłamaną informację, ciśnienia mierzone manometrem?.
  • Poziom 11  
    Nie nie mierzyłem manometrem, nie posiadam ,ale jutro może podjadę do kolegi może on będzie miał i sprawdzę to dam znać co się dzieje.
    Dzięki za podpowiedz.

    Dodano po 1 [godziny] 49 [minuty]:

    Jeszcze sobie przypomniałem że jak zapala auto to klapy w kolektorze ssącym są otwarte na 95% ,dodaje gazu dalej 95%, dopiero jak ściągnę nogę z gazu i obroty spadają dopiero zmienia się otwarcie klap na jakieś 50% .. 20%..
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 38  
    Bo tak ma być z tymi klapami.
    Trzeba porównać wskazania softu i manometru co do tych ciśnień.
  • Poziom 11  
    Dzięki, jutro będę działał
  • Poziom 11  
    Nie mam czym sprawdzić tego ciśnienia, dopiero na jutro umówiłem się u gościa.
    Ale dokładnie wyskakuje mi tylko ten jeden błąd:
    P0234, przy takich parametrach zapisuje się ten błąd:
    prędkość obr. silnika 1992;
    wydatek rzeczywisty 32mm/wtrysk;
    ciśnienie turbo 1671;
    wartość zadana 1341;
    elektrozawór ciśnienia turbo 5%.
  • Poziom 11  
    Okazało się że membrana podciśnieniowa SWIR od sterowania klapkami w kolektorze ssącym gdzieś rozszczelniła się w środku,po wymianie ciśnienia się wyrównały .

    Dodano po 11 [minuty]:

    Ale auto pojezdziło 2dni i teraz nowy problem mi powstał.Wracając do domu samochód stracił moc zaczął przydymiać trochę ,nic się nie zapaliło żaden błąd. Zatrzymałem się maska w górę wszystko oki myślałem że może wąż od turbo spadł. Wypiołem wtyczkę od przepływomierza ,wróciła moc i dojechałem do domu. Po podpięciu pod kompa tylko błąd był odpiętej przepływki.
    Po podłączeniu przepływomierza i skasowaniu błędu,żaden błąd się nie zapisuje ale gdy na postoju dodaje gazu tak przy 3tyś obr silnikiem lekko zaczyna rzucać i słychać że traci moc .
    Sprawdziłem wskazania przepływki na wolnych obrotach jest 500 a pzry dodawaniu gazu spada tak do 340 -jest to trochę dziwne dla mnie bo jak kiedyś miałem vw to po dodaniu gazu wskazania rosły. Więc podmieniłem przepływkę (tylko nie wiem czy jest dobra ) na wolnych ma 580 a po pzrygazowaniu spada tak do 380 i dalej przy trzech 3tyś obr traci na mocy i ten silnik trochę kaleczy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Proszę o pomoc :)
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    możliwe , że turbina stoi lub zatkany filtr powietrza
  • Poziom 11  
    Tak właśnie turbina się skończyła zrobił się luz na wałku i przyblokowywało zmienną geometrię .
    Już zrobiony, ale dzięki za trafną diagnozę :)