Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes-Benz W201 2.0E 122KM - Piszczenie z okolic tylntego zawieszenia

17 Lut 2013 14:15 4116 23
  • Poziom 10  
    Witam. Zakupiłem wczoraj Mercedesa W201 2.0 E 122KM z napędem na tył. I jest problem. Z okolic tylnego zawieszenia dobiega krótkotrwały pisk tak jak by coś obcierało. Po raz pierwszy usłyszałem ten dźwięk na przeglądzie, ale mechanik nie stwierdził co to powiedział jedynie, że trzeba zrobić coś z o uszczelniaczami dyferencjału bo się poci ale nie ma wycieków. Do zrobienia jest prawe tylne łożysko. Czy te rzeczy mogą być przyczyną? Samochód przejechał 300 km z Rudy Śląskiej do Warszawy i problem nie zniknął. Właściciel zapewniał, że samochód długo stał nie używany i to z tego powodu. Nie bardzo chciałem w to wierzyć ale przejechałem dla tego samochodu pół Polski i zależało mi na kupnie. Od razu mówię, że właściciel w ogłoszeniu nie opisał w/w problemów.
  • Poziom 33  
    Możliwe, że ociera szczęka hamulca ręcznego- na tylnej osi masz tzw. tarczobębny hamulcowe- hamulec "nożny" działa jako tarczowy, ręczny jako bębnowy. Jak auto długo stało mogły zardzewieć/zablokować się linki. Odwiedź mechanika.
    V.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zwróć uwagę kiedy ten pisk się pojawia. Może to od hamulca ręcznego... Tam jest naprawdę wiele, wiele możliwości.
  • Poziom 25  
    Może cylinderki hamulcowe, albo tłoczki tylne są zapieczone z racji długiego postoju, przez co odgłos idzie z tylnych hamulców.
  • Poziom 10  
    Jeszcze dziś to sprawdzę i dam odpowiedź ;) Mam nadzieję, że to tylko hamulce a nie jakaś poważniejsza rzecz :)
  • Poziom 33  
    Jeżeli ten pisk nie występuje miarowo, pulsacyjnie, w rytm kręcącego się koła, a bardziej podczas jazdy po nierównościach, nieregularnie, to może piszczeć któraś z tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu- jest tam tego trochę. Szybka metoda- popsikać olejem silikonowym w sprayu, można w ostateczności nawet jakimś Plakiem/Kokpit_sprayem- ucichnie, ale pasuje pomyśleć nad wymianą, jeżeli strzępy gumy wyłażą z tulei...
    V.
  • Poziom 10  
    Odgłos występuje pulsacyjnie przy załączonym biegu jak i na luzie podczas toczenia się pojazdu.
  • Poziom 33  
    No to najprościej- podnośnik, koło do góry i pokręcić, posłuchać...
    V.
  • Poziom 38  
    Pohuśtaj autem, i wyeliminuj zawieszenie, często „skrzeczy” tuleja pływająca zwrotnicy
    To co radzi vorlog to też dobry pomysł, aby wykluczyć lub potwierdzić efekt trakcyjny /choć czasem efekt może występować pod obciążeniem/.
  • Poziom 25  
    Będzie to jednak tuleja i nie będzie to wynikać z długiego postoju auta, jak mówił poprzedni właściciel...
  • Poziom 10  
    Jeszcze tak przy okazji zapytam bo mam problem z zamykaniem tego samochodu.. Od strony kierowcy jest to nie możliwe (po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje) jedyna możliwośc zamknięcia samochodu jest od strony pasażera (prawe przednie drzwi) tam normalnie zamek reaguje na przekręcany kluczyk. Po zamknięciu samochód można otwożyc od strony kierowcy ale od opisywanej strony pasażera już nie. Przy zamkniętym samochodzie można go otwożyc również z zamka bagażnika :P Wydaje mi się to trochę dziwne bo zamki powinny reagowac każdy tak samo czyli nie zależnie, z której strony podejdę ma się zamknąc lub otwożyc xD Co o tym myślicie?
  • Poziom 25  
    Jest coś spierniczone z centralnym zamkiem zapewne, ponieważ zamek bagażnika to z reguły slave (drugorzędny) a kierowcy i pasażera to master (główny - otwierający całe auto). Możliwe, że ktoś zmieniał siłowniki nieprawidłowo. Co do zamykania/otwierania drzwi kierowcy, to są tam małe plastikowe przeguby i to one z reguły powodują taki efekt jaki opisujesz w wyniku zużycia.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Ostrzeżenie dać? Miałeś do czynienia z tym modelem? Wszystkie zamki drzwi i bagażnika mają sterowanie. Więc proszę nie pisać bzdur.

  • Poziom 33  
    Chyba zależy od rocznika- mój, z '87, ma możliwość otwierania/zamykania całości z obu zamków drzwiowych i bagażnika.
    V.
  • Poziom 10  
    Mój jest z 1989r. Czyli trzeba było by to rozebrac i zobaczyc czy pod komputer?
  • Poziom 33  
    KM95 napisał:
    pod komputer?

    Jako podstawka? :P
    Ktoś namieszał w okablowaniu od prawych/lewych drzwi- są zamienione przewody od wyłączników w siłownikach zamków- może ktoś demontował drzwi i zamiast się kłopocić z przewlekaniem przewodu to go uciął i połączył potem, nie zwracając uwagi na zamienione żyły.
    Obejrzyj drzwi, czy nie były zdejmowane- to widać po odrapanym lakierze na łbach śrub zawiasów.
    V.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Następny Kolega aż się prosi o ostrzeżenie. Tam jest sterowanie albo masą, albo plusem. Trzy przewody, zasilanie, masa i trzeci do pompki. W zależności od położenia siłownika zwierany z masą lub plusem. Gdybyś nie wiem jak zamieniał, nie osiągniesz takiej usterki!

  • Poziom 10  
    Ok. Na to bym nie wpadł :D Jak wrócę ze szkoły to sprawdzę to wszystko bo dziś jednak tak się złożyło, że nie miałem czasu :/ Dzięki wielkie będę z tym walczył ;)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zobacz w drzwiach, w trzy pinowej kostce, czego brakuje. Powinien być plus, masa i trzeci przewód idący do pompki. Masz albo uszkodzoną część elektryczną w siłowniku zamka albo przerwany jeden przewód, pewnie w przelotce drzwi.
  • Poziom 39  
    Pod kompa nie ma co. To takich cudów nie obsługuje. Mój 91 też reaguje na wszystkie zamki, włącznie z bagażnikiem.
    A da się zamknąć i otworzyć auto od środka? "Dzyndzlem" zamykamy, otwieramy normalnie klamka wewnętrzną.
    Jak pamiętam tam są mikrostyki w samych siłownikach w drzwiach. Pewnie one siadły.
  • Poziom 33  
    Odszczekuję, Pawel wawa :D
    Po analizie schematu potwierdzam, że zamiana przewodów do krańcówek siłownika spowodowałaby wywalenie bezpiecznika od centralnego. Ale tylko w drzwiach kierowcy.
    Do drzwi pasażera dochodzi +12V , sygnał do pompki i na brzęczyk... Czyli na dobrą sprawę, od pasażera powinno dać się tylko otworzyć lokalnie, bez odpalania centralnego, za to z uruchomionym brzęczykiem, zamykanie zaś dla całości. Muszę sprawdzić.
    Kolejna zagadka- po co od bagażnika osobna linia do sterowania na wejściu pompki? Niższy priorytet? Czyżbym miał sam coś połatane w kabelkach?
    Załączam obrazek
    Mercedes-Benz W201 2.0E 122KM - Piszczenie z okolic tylntego zawieszenia
    V.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    vorlog napisał:
    i na brzęczyk...
    Tak niefortunnie nazwali ten wyłącznik, odpowiada on również za sygnał brzęczyka po otwarciu drzwi i przy włączonych światłach.

    Dodano po 5 [minuty]:

    vorlog napisał:
    Kolejna zagadka- po co od bagażnika osobna linia do sterowania na wejściu pompki?

    Popatrz dobrze na schemat, masz dwie kostki, jedna okrągła trzy pinowa, wchodzi tam sterowanie z drzwi przednich p/l i z bagażnika. Sterowania muszą być rozdzielone gdyż w przeciwnym wypadku przy otwieraniu/zamykaniu mechanicznym jednego zamka, dochodziło by do zwarcia. Pamiętaj, że pozostałe będą miały na sterowaniu (póki pompka nie zadziała, a trwa to chwilę) dokładnie odwrotny biegun. Nie ma mowy o niższym lub wyższym priorytecie.
    Druga kostka, też trzy pinowa ale płaska, masz zasilanie i masę, trzeci pin wolny.
  • Poziom 10  
    Bardzo wszystkich przepraszam ale ze względu na ciągły brak czasu i dośc zmienne warunki atmosferyczne (opady śniegu i niskie temperatury) uniemożliwiają mi obejrzenie samochodu i odpisanie na forum. Jeżeli sytuacja ulegnie zmianie od razu dam odpowiedź. Mimo wszystko za wszystkie odpowiedzi czy mniej czy bardziej trafne bardzo serdecznie dziękuję :) Zaoszczędzi mi to na pewno wiele czasu i pieniędzy zaoszczędzonych na nie oddanie samochodu do warsztatu ;)
  • Poziom 10  
    Niestety jako, że jestem wciąż zajęty oddałem samochód do serwisu. W poniedziałek dowiem się co jest konkretnie do zrobienia po drobiazgowym przeglądzie. Jeszcze raz bardzo wszystkim dziękuję za aktywny udział i pomoc w rozwiązaniu mojego problemu :) Pozdrawiam ;)
  • Poziom 13  
    Sprawdź jeszcze poziom oleju w moście, a przy uszczelnianiu wymień go. Niepamiętam już czy ma spełniać jakąś specjalną specyfikację, czy wystarczy zwykły do mostów. Na pewno mosty z automatyczną blokadą (ABD) mają inny.

    Przerabiałem wymianę simmeringu wału przy skrzyni i przy moście i jest to raczej łatwa i szybka robota.
  • Poziom 33  
    Akurat ten most musi dostać odpowiedni olej. Oryginał to MB 0019893303 - coś ok 1.3l - cena chyba 160 zł/l w ASO, więc nie majątek. Zamiennik- Ravenol MTF-1 SAE 75W-85, odpowiada specyfikacji MB.
    V.