Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa C Z10XEP - Błąd P0340 Czujnik wałka rozrządu

17 Lut 2013 15:45 20445 8
  • Poziom 12  
    Witam!

    Piszę ponieważ wydaje mi się, posiadam dość nietypowy problem z moją corsą 1.0 Z10XEP. Od jakiegoś czasu pojawia się błąd P0340 od czujnika wałka rozrządu, ale nie jest on wyświetlany na stałe w postaci świecącej ikonki samochodu z kluczem na desce podczas pracy silnika tylko błąd jest jakby w pamięci komputera (Stored) nie jest aktywny. Mimo kasowania go, on pojawia się ponownie ale tylko jak silnik ma wolne obroty (sprawdzałem interfejsem online). Dodam jeszcze, że auto działa normalnie i żadne kontrolki się nie świecą, tylko po przekręceniu kluczyka ikona samochodu z kluczem nie gaśnie sygnalizując błąd w pamięci ECU. Po odpaleniu wszystkie kontrolki gasną jak zwykle.
    Auto ma teraz przebieg 163 tyś. i jest z 2003r. ten czujnik jeszcze jest oryginalny i nie był nigdy wymieniany.
    Aby sprawdzić jak zachowuje się auto z uszkodzonym czujnikiem odpiołem wtyczkę od niego i zapaliłem auto. Komputer wykrył błąd P0340 i zapaliła się kontrolka z kluczem, auto pracowało normalnie. Sprawdziłem styki na wtyczce od czujnika są czyste ale dla pewności psiknołem "Kontaktem" w sprayu.
    Moje pytanie brzmi: Czy problem z błędem w formie "Stored" nieaktywnym może powodować ten czujnik ? Niestety nie mam pod ręką takiego czujnika na podmianę a nie chce kupować części która ma leżeć jak się okaże nie to.

    Corsa C Z10XEP - Błąd P0340 Czujnik wałka rozrządu
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 29  
    Sprawdź oscyloskopem czujnik będziesz miał pewność. Przebieg prostokątny.
    Chyba, że masz źle ustawiony rozrząd.
  • Poziom 12  
    Oscyloskopu nie posiadam, a który pin jest wyjściem sygnału - środkowy ? Jak pożyczę oscyloskop to sprawdzę.

    Rozrządu nie ruszałem więc podejrzewam że jest ok.
    Jedyną rzecz którą robiłem zanim pojawił się problem to wymiana uszczelniacza na wale od strony koła pasowego.

    A jeśli, jakimś cudem, przestałby się rozrząd (np. przez zbyt wyciągnięty łańcuch) to chyba silnik by nie odpalił albo jak już to pracowałby w sposób inny niż zwykle.
  • Poziom 29  
    Środkowy.
    Można diodą led zaciski 1 i 2. Dioda powinna migać.
  • Poziom 25  
    Czujni wałka co : przerwa,brak sygnału ,zwarcie ,niewiarygodny sygnał?
    Ważne informacje.
  • Poziom 12  
    Komputer rozróżnia brak czujnika i podłączony czujnik to jest pewne. Jedyny wniosek jaki mi się nasuwa to to, że na wolnych obrotach nie zawsze zadziała i stąd ten błąd. Chyba najlepszym rozwiązaniem będzie poszukać innej "Corsiarki" i podmienić czujnik.
  • Spec od samochodów
    Jak kolega wyżej pisał oscyloskop na obydwa czujnik wałka i wału i wszystko wyjdzie
  • Poziom 20  
    A nie słyszysz jak dzwoni. łańcuch nie wyciągnięty. proponuje rozrząd na blokady a w szczególności tarcze z której czyta czujnik wałka.
  • Poziom 12  
    Łańcuch to w tych modelach dzwoni prawie cały czas, więc uodporniłem się na to już. Chyba że wyciągnął się już na tyle, że daje błędne wskazania na czujniku (to mogłoby tłumaczyć pojawienie się błędu na wolnych obrotach kiedy napinacz hydrauliczny nie pracuje tak dobrze jak przy większych obrotach). Czyli przyrządy muszę zakupić i pewnie się skończy wymianą całego rozrządu po raz kolejny...