Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Combo 2004 1,7 DTi ISZU - zapala się lamka EPS i zanika wspomaganie

Jj1961 17 Lut 2013 15:48 5001 12
  • #1 17 Lut 2013 15:48
    Jj1961
    Poziom 20  

    W moim COMBO 2004 co jakiś czas zapala się lampka EPS i zanika wspomaganie kierownicy.
    Jednak, gdy tylko dodam obrotów (2000) to wszystko wraca do normalności. Poza tym zapala mi się też lampka engine i wtedy silnik przy próbie przyspieszenia ci jakiś czas dostaje muła.
    Silnik zawsze do tego czasu pracował równo i nagle takie usterki.
    Dwa warsztaty, w których byłem szukały i nie potrafiły znaleźć problemu tylko kasowały błędy.
    Mam nowy akumulator,rozrusznik po przeglądzie (szczotki wymienione), alternator 1,5 roczny po kapitalnym remoncie.
    Auto ma 150 tys. przebiegu.
    Może ktoś coś podpowie lub wie co zrobić?
    Pozdrawiam.

    0 12
  • #3 17 Lut 2013 16:08
    bart.auto
    Poziom 20  

    A ile alternator ładuje?

    1
  • #4 17 Lut 2013 19:32
    Jj1961
    Poziom 20  

    Jeśli chodzi o błędy to zostały wykasowane w warsztacie i nie jestem w stanie nic na ten temat powiedzieć. Ładowanie to 15,4 volta i akumulator dwutygodniowy Varta wersja silver 61Ah-600.
    Usterka o zanikaniu wspomaganie w warsztatach nie wystąpiła bo musieliby nim pojezdzić trochę bo usterka występuje po minimum godzinie pracy i wychodzi w różnych sytuacjach.Jestem kurierem więc cały dzień jestem za kółkiem.
    Nie jestem żadnym fachowcem od aut .
    Może dodam tylko że gdy miałem robiony alternator to wymieniany był moduł diodowy.

    0
  • #5 17 Lut 2013 21:45
    LoLek85
    Poziom 28  

    Kolego jesteś pewny że ładowanie ma taką wartość??

    0
  • #6 17 Lut 2013 21:55
    wloc
    Spec od samochodów

    Coś za duże to ładowanie ono jest na włączonych światłach mijania czy bez

    0
  • #7 17 Lut 2013 22:00
    LoLek85
    Poziom 28  

    Jeżeli wartość jest prawidłowa to czy ze światłami, czy bez to i tak o wiele za dużo!!!

    0
  • #8 18 Lut 2013 05:09
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Do pomiaru spadki napięć między alternatorem a akumulatorem (bezpośrednio na słupkach akumulatora), pomiędzy minusem akumulatora i masą karoserii, pomiędzy głównymi zasilaniami i plusem akumulatora.

    0
  • #9 18 Lut 2013 07:18
    Jj1961
    Poziom 20  

    Przepraszam ale w poprzedniej odpowiedzi wpisałem mały lapsus. Napięcie ładowania mierzone przy włączonych światłach , dmuchawie , radiu wynosiło 13,14 volta. Nie wiem jak to się stało ze napisałem wartość 15,4.
    Wielkie sorry i czekam na jakąś sugestię co do usterki która występuje jednak losowo. Powiem że te wyłączające się wspomaganie jest mocno uciążliwe zwłaszcza podczas parkowania przy małych obrotach bo podczas jazdy do przodu gdy tylko obroty podskoczą wszystko wraca do normy.

    0
  • #10 18 Lut 2013 19:17
    LoLek85
    Poziom 28  

    Jeżeli będziesz miał za niskie ładowanie to automatycznie będzie Ci odłączać wspomaganie, ale czy akurat przy takim poziomie wyłączy to muszą się wypowiedzieć bardziej doświadczeni.

    0
  • #11 18 Lut 2013 20:02
    bodom
    Poziom 29  

    Trzeba jednak wyjąć alternator...
    Na jego osi jest pompa vacum i często traci szczelność o-ring, a wtedy pierścienie alternatora są zaolejone i tracą kontakt ze szczotkami.
    Mam identyczny silnik w Astrze i miałem podobnie.

    0
  • #12 18 Lut 2013 20:04
    bart.auto
    Poziom 20  

    To ładowanie które masz jest to ładowanie na włączonych światłach? jeżeli tak to masz trochę niskie to ładowanie ostatni robiłem taki alternator Hitachi , 14.20 V ładował, w tych alternatorach olej dostaje się do środka , a jeżeli ładowanie jest za niskie to po kolei odłącza urządzenia które pobierają najwięcej prądu

    0
  • #13 27 Gru 2013 09:12
    Jj1961
    Poziom 20  

    Po około roku walki z tym problemem w pewnym momencie auto zaczęło gasnąć i odpalić mogłem je dopiero po 2-3 godzinach gdy silnik był już całkowicie zimny.Wtedy właśnie udało się zlokalizować wszystkie usterki. Do naprawy poszedł komputer i gdy po naprawie został zamontowany wszelkie wcześniejsze usterki poszły w niebyt.Samochód pracuje,wszystko działa poprawnie.

    0