Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 113 - powietrze w układzie chłodzenia, co się dzieje??

mikejmikej 18 Lut 2013 11:49 5103 17
  • #1 18 Lut 2013 11:49
    mikejmikej
    Poziom 7  

    Pompa nowa,termostat nowy,uszczelka sprawdzana jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek, jaka może być przyczyna??

    0 17
  • #2 18 Lut 2013 13:46
    vezet22
    Poziom 13  

    Egr nie jest tam chłodzony wodą ?

    0
  • #3 18 Lut 2013 16:09
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    EGR w 113??

    0
  • #4 18 Lut 2013 17:32
    daro111
    Poziom 31  

    mikejmikej napisał:
    jaka może być przyczyna??

    Witam.Kompresor sprawdziłeś ?

    0
  • #5 18 Lut 2013 18:25
    mikejmikej
    Poziom 7  

    EGR nie ma, pozostał tylko do sprawdzenia kompresor - sprawdzę go jutro i dam znać

    0
  • #6 18 Lut 2013 20:58
    BOGUSkielce
    Poziom 9  

    Witam,
    Ja miałem taki przypadek: wywalało wodę pod górę z ładunkiem. Odczucie jakby właśnie powietrze w układzie chłodzenia. Woda się nie gotowała.
    Usterką była jedna z tulei. Można powiedzieć, że ją obniżyło. Kompresja dostawała się do układu chłodzenia. Słyszałem, także o pękniętych głowicach ale to w MAN TG. Tam podobna sprawa z kompresją. Co do kompresora, to trzeba go sprawdzić z głową. Jeżeli będzie minimalne walenie powietrza to nie da się za bardzo tego namierzyć starym sposobem sprawdzania ponieważ woda zagotuje się w głowiczce sprężarki i będzie efekt bąbelków. Życzę owocnych poszukiwań. Pozdrawiam

    0
  • #7 19 Lut 2013 20:44
    mikejmikej
    Poziom 7  

    Sprężarka jest w porządku a powietrze jak było tak dalej jest.

    0
  • #8 20 Lut 2013 21:59
    kwantor
    Poziom 38  

    Silnik 113 nie wiele odbiega od serii 4 a tam nie ma takiej opcji, aby kompresja z tulei dostała się do układu chłodzenia, choćby skały..pękały, czy tuleje siadały.
    Prędzej zobaczył byś ciecz chłodzącą wypływającą spod głowic.
    Pęknięcie tulei- no to może, ale wtedy woda w oleju..
    Uważam jednak, że to jest wina kompresora.
    Trzeba to z głową szukać, nawet ja to gdzieś opisywałem (odkręcić przewód ciśnieniowy) i lepiej to znaleźć, zanim się zdemontuje głowiczkę, bo potem może być brak wyraźnych śladów i wielka rozterka co dalej.

    0
  • #9 02 Mar 2013 20:43
    mikejmikej
    Poziom 7  

    Sprężarka sprawdzona, jest ok a problem nadal występuje...

    1
  • #10 02 Mar 2013 20:53
    kwantor
    Poziom 38  

    No to podłącz powietrze np 1,5 bara do chłodnicy na kilka godzin i patrz co się dzieje, czy ubywa płynu, czy poziom oleju rośnie.

    0
  • #11 02 Mar 2013 21:55
    mikejmikej
    Poziom 7  

    Nie ma ubytków płynu, a poziom oleju nie rośnie...

    0
  • #12 02 Mar 2013 22:04
    kwantor
    Poziom 38  

    Dlatego radzę podłączyć to ciśnienie i na zgaszonym motorze, może coś się zacznie dziać.
    Może układ nie jest zalany odpowiednio (zapowietrzony) to też możliwe, ale skutkiem będzie gotowanie płynu i wyrzucanie go.

    0
  • #13 17 Paź 2015 21:15
    adam12015
    Poziom 1  

    wymien kolego korek wlewu plynu w chlodnicy

    0
  • #14 21 Paź 2015 06:53
    koniol
    Poziom 16  

    U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!

    0
  • #15 21 Paź 2015 22:19
    kwantor
    Poziom 38  

    adam12015 napisał:
    wymien kolego korek wlewu płynu w chlodnicy
    Co to miałoby niby dać?

    2
  • #16 27 Paź 2015 22:31
    femama
    Poziom 13  

    Prosty test na co2 .Mialem jednak przypadki ze pomimo wyniku negatywnego na co2 byla uszkodzona tuleja ponizej polowy wysokosci w postaci wrzeru .Jeden przypadek man d20 drugi to scania 113 .

    0
  • #17 30 Paź 2015 10:19
    hubert04
    Poziom 21  

    A w jakich warunkach ci wyrzuca płyn? Jak sprawdzałeś sprężarkę? Czy silnik zimny czy ciepły i zaczyna wyrzucać? Czy płyn jest czysty oraz zbiorniczek? Czy samochód posiada retarder?

    0
  • #18 14 Lis 2015 19:50
    darfur5
    Poziom 30  

    Witam . Miałem podobny problem, a mianowicie Scania wywalała płyn, ale co ciekawe, raz na tydzień albo rzadziej. Sprawdziłem wszystko co mogłem w warunkach podwórkowych i też stawiałem na kompresor (był ok ). Cały czas miałem wrażenie, jakby układ chłodzenia był nieodpowietrzony. Okazało się że poprzedni właściciel jeżdził na wodzie i zakamienił się aluminiowy kolektor wodny na głowicach, po oczyszczeniu problem zniknął .

    0