Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 113 - powietrze w układzie chłodzenia, co się dzieje??

18 Lut 2013 11:49 5682 17
  • Poziom 8  
    Pompa nowa,termostat nowy,uszczelka sprawdzana jest ok. Czy ktoś miał taki przypadek, jaka może być przyczyna??
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 13  
    Egr nie jest tam chłodzony wodą ?
  • Specjalista - Samochody Ciężarowe
    EGR w 113??
  • Poziom 31  
    mikejmikej napisał:
    jaka może być przyczyna??

    Witam.Kompresor sprawdziłeś ?
  • Poziom 8  
    EGR nie ma, pozostał tylko do sprawdzenia kompresor - sprawdzę go jutro i dam znać
  • Poziom 9  
    Witam,
    Ja miałem taki przypadek: wywalało wodę pod górę z ładunkiem. Odczucie jakby właśnie powietrze w układzie chłodzenia. Woda się nie gotowała.
    Usterką była jedna z tulei. Można powiedzieć, że ją obniżyło. Kompresja dostawała się do układu chłodzenia. Słyszałem, także o pękniętych głowicach ale to w MAN TG. Tam podobna sprawa z kompresją. Co do kompresora, to trzeba go sprawdzić z głową. Jeżeli będzie minimalne walenie powietrza to nie da się za bardzo tego namierzyć starym sposobem sprawdzania ponieważ woda zagotuje się w głowiczce sprężarki i będzie efekt bąbelków. Życzę owocnych poszukiwań. Pozdrawiam
  • Poziom 8  
    Sprężarka jest w porządku a powietrze jak było tak dalej jest.
  • Poziom 38  
    Silnik 113 nie wiele odbiega od serii 4 a tam nie ma takiej opcji, aby kompresja z tulei dostała się do układu chłodzenia, choćby skały..pękały, czy tuleje siadały.
    Prędzej zobaczył byś ciecz chłodzącą wypływającą spod głowic.
    Pęknięcie tulei- no to może, ale wtedy woda w oleju..
    Uważam jednak, że to jest wina kompresora.
    Trzeba to z głową szukać, nawet ja to gdzieś opisywałem (odkręcić przewód ciśnieniowy) i lepiej to znaleźć, zanim się zdemontuje głowiczkę, bo potem może być brak wyraźnych śladów i wielka rozterka co dalej.
  • Poziom 8  
    Sprężarka sprawdzona, jest ok a problem nadal występuje...
  • Poziom 38  
    No to podłącz powietrze np 1,5 bara do chłodnicy na kilka godzin i patrz co się dzieje, czy ubywa płynu, czy poziom oleju rośnie.
  • Poziom 8  
    Nie ma ubytków płynu, a poziom oleju nie rośnie...
  • Poziom 38  
    Dlatego radzę podłączyć to ciśnienie i na zgaszonym motorze, może coś się zacznie dziać.
    Może układ nie jest zalany odpowiednio (zapowietrzony) to też możliwe, ale skutkiem będzie gotowanie płynu i wyrzucanie go.
  • Poziom 1  
    wymien kolego korek wlewu plynu w chlodnicy
  • Poziom 16  
    U mnie była to wina głowicy z kompresora. Potwierdzam fakt że raczej przez uszczelki pod głowicami kompresja do układu chłodzenia nie dojdzie, ponieważ Scania ma bardzo dobrze rozwiązany sposób zasilania głowic w płyn z bloku. Znajdują się w nich małe otwory dobrze uszczelnione. Chyba że któraś z głowic jest uszkodzona!!!
  • Poziom 38  
    adam12015 napisał:
    wymien kolego korek wlewu płynu w chlodnicy
    Co to miałoby niby dać?
  • Poziom 13  
    Prosty test na co2 .Mialem jednak przypadki ze pomimo wyniku negatywnego na co2 byla uszkodzona tuleja ponizej polowy wysokosci w postaci wrzeru .Jeden przypadek man d20 drugi to scania 113 .
  • Poziom 24  
    A w jakich warunkach ci wyrzuca płyn? Jak sprawdzałeś sprężarkę? Czy silnik zimny czy ciepły i zaczyna wyrzucać? Czy płyn jest czysty oraz zbiorniczek? Czy samochód posiada retarder?
  • Poziom 32  
    Witam . Miałem podobny problem, a mianowicie Scania wywalała płyn, ale co ciekawe, raz na tydzień albo rzadziej. Sprawdziłem wszystko co mogłem w warunkach podwórkowych i też stawiałem na kompresor (był ok ). Cały czas miałem wrażenie, jakby układ chłodzenia był nieodpowietrzony. Okazało się że poprzedni właściciel jeżdził na wodzie i zakamienił się aluminiowy kolektor wodny na głowicach, po oczyszczeniu problem zniknął .