Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

sprinter 906 - błąd P2624 Brak MOCY...

cypek112 18 Feb 2013 21:49 37509 35
  • #1
    cypek112
    Level 11  
    Witam mam problem z usunięciem błędu p2624, błąd od czujnika MAF podmieniłem przepływkę na nową i nadal nie da się skasować błędu. w rezultacie nadal auto nie wkręca się powyżej 3 tys/obr. Co to może być ?? obstawiać DPF ??
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    cypek112
    Level 11  
    bez zmian caly czas max 3 tys/obr dodam ze po zapaleniu silnika miga check
  • #4
    trans-serwis
    Level 39  
    cypek112 wrote:
    Witam mam problem z usunięciem błędu p2624, błąd od czujnika MAF
    Czym czytałeś ten błąd?
  • #5
    cypek112
    Level 11  
    błąd czytany przez auto com-a
  • #6
    Anonymous
    Anonymous  
  • #7
    cypek112
    Level 11  
    błędu nie da się wogóle skasować. Po przekręceniu zapłonu po skasowaniu pokazuje ponownie jako stały
  • #8
    Anonymous
    Anonymous  
  • #9
    cypek112
    Level 11  
    dodam ze jak pokazuje BŁĄD czujnika maf to w opisie jest napisane dryf silnika pod obciążeniem... i to na nowym czy starym a po odłaczeniu maf pokazuje inny błąd
  • #10
    Anonymous
    Anonymous  
  • #11
    cypek112
    Level 11  
    zawsze wydawał sie wiarygodny, czy maf może być związany z dpf ?
  • #12
    pivo666
    Level 10  
    A co było robione? czy tak sam z siebie?
  • #13
    m@recki
    Level 12  
    Ponowna adaptacja przepływki pomoże. Pozdrawiam
  • #14
    damdam

    Level 34  
    m@recki wrote:
    Ponowna adaptacja przepływki pomoże. Pozdrawiam


    Potwierdzam, nawet CDP to ogarnie. Przeczytać tylko uważnie warunki przeprowadzenia procedury.
  • #15
    Neron-ek
    Level 12  
    Panowie mam podobny problem z tym, że w moim przypadku stale widoczny jest błąd p0101 - nie można go wykasować.

    Na biegu jałowym ECU widzi odczyt z MAF ~550 - 580 mg/suw.
    Jak na moje oko to sporo za dużo.

    Natomiast po uruchomieniu silnika na biegu jałowym wyskakują dodatkowo:
    p0263, p0269, p0272, p0266

    Silnik odpala bez najmniejszych problemów i pracuje równo.

    Pacjęt 2011 213 CDi 906 2,2
    Sterownik Delphi 3.5 solenoid

    W autocom brak procedury adaptacji MAF?

    Macie może jakiś pomysł.

    Z góry dzięki.
  • #16
    pivo666
    Level 10  
    Kiedy Ci się to stało?? Coś robiłeś??

    Dodano po 38 [sekundy]:

    Kiedy- okoliczności nie czas.
  • #17
    Neron-ek
    Level 12  
    Podczas jazdy zapaliła się kontrolka DPF. Po wizycie w serwisie i wypaleniu filtra wszystko było ok przez 5k km. Teraz check mruga po odpaleniu za każdym razem.

    Stało się to podczas jazdy. Żadnych szczególnych okoliczności.
  • #18
    pivo666
    Level 10  
    Miałem ten sam problem. Usunąłem dpf i wszystkie problemy zniknęły. Wypalałem dpf 100razy i za każdym razem było to samo.
  • #19
    Neron-ek
    Level 12  
    Jak usunąłeś DPFa programowo czy emulatorem?
  • #21
    Neron-ek
    Level 12  
    DPF wyłączony programowo - żadnych zmian.
    Nadal widoczny błąd p0101.

    Po odpaleniu silnika check mruga cały czas.

    Auto w trybie awaryjnym max 3000 rpm.

    Macie jakiś pomysł?
  • #23
    Neron-ek
    Level 12  
    Adaptacja przepływki za pomocą SD i jak ręką odjął.
  • #24
    kiko_tychy
    Level 15  
    Siemka mam podobny problem. Co to SD ? Jak wylaczyc programowo DPF ?
  • #25
    Neron-ek
    Level 12  
    Sam SD nie daje możliwości wyłączenia filtra.
    U mnie wyłączono poprzez modyfikację oprogramowania.
  • #26
    kiko_tychy
    Level 15  
    Ja u siebie mam bledy: 2624 2626 i 1436. Autko nie chce jechac turbina dmucha w wydech.
    Kreci maksymalnie do 3500 obr podczas jazdy. Sprawdzalem juz wlacznik stopu i wydaje byc sie OK.
    Gdzie szukac przyczyny?
  • #27
    Neron-ek
    Level 12  
    Masz zawalony filtr cząstek stałych.
    Albo wymienisz i zrobisz adaptację SD.
    Albo usuniesz.
    Z usuwaniem uwaga. Mało kto potrafi dobrze zrobić mercedesa.
  • #28
    kiko_tychy
    Level 15  
    Czy jest to pewne na 100 % ?
  • #29
    Neron-ek
    Level 12  
    Oba błędy 2624 2626 świadczą o DPF i powodują przejście sterownika w tryb awaryjny - max 3000obr. i brak ładowania turbiny - jedziesz żółwiem.

    1436 to chyba od klimatyzacji i nie powoduje utraty mocy.

    99% to DPF, jednak trzeba to potwierdzić dokładną diagnostyką.
    Często same numery błędów nie mówią wszystkiego.
  • #30
    kiko_tychy
    Level 15  
    1436 to było coś z ciśnieniem na wydechu lub z brakiem możliwości wypalania go - coś w tym stylu.
    DPF był 5 tyś km temu wypalany ale autko jeździ jako bus wiec nie ma możliwości wypalenia go podczas jazdy.
    Czyli programowo wywalić DPF i fizycznie go wyeliminować i będzie po kłopocie ?