Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kenwood KA-V3700 - Wymiana wylanych kondensatorów

19 Lut 2013 10:03 2118 10
  • Poziom 12  
    Witam. To mój jeden z pierwszych post na forum dlatego pozdrawiam wszystkich. Na elektrodzie się nie udzielam, bo jestem "zielony", ale dość często korzystam z "mądrości" innych, za co wszystkim wielkie dzięki. Otóż zauważyłem ostatnio w moim w/w amplitunerze wylane 4 kondensatory i chciałbym je wymienić i pytanie tylko na jakie. Ja wiem, że najlepiej na takie same, ale nie mogę takowych znaleźć a więc tak:

kondensatory zaznaczone na zielono: nie mogę kupić 6800uF/71V, ale mogę kupić 10000uF/80V. Czy muszą to być kondensatory o niskiej impedancji, czy raczej nie zwracać na to uwagi? Czy za wszelką cenę szukać 6800uF, bo są 6800uF/80V? Czy zwiększenie ich pojemności do 10000uF nic nie uszkodzi?

kondensatory zaznaczone na czerwono: 2200uF/35V mogę kupić zarówno tanie, jak i droższe (niskooporowe np Panasonica) i mam dylemat, bo jeżeli ma to znacznie pogorszyć dźwięk to wolę droższe. A czy tu można zwiększyć pojemność bez obawy o uszkodzenie czegokolwiek?
    Które z tych kondensatorów są w torze audio a które są od filtracji zasilacza? Przepraszam, że mam tyle pytań, ale ja się na tym nie znam, ale chciałbym to naprawić we własnym zakresie dla własnej duuużej satysfakcji.
    Z góry dziękuję za wszelaką pomoc i pozdrawiam.

kenwood KA-V3700 - Wymiana wylanych kondensatorów
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Najpierw należy się upewnić, że kondensatory są istotnie "wylane", a nie przyklejone klejem do płytki drukowanej. Co w przypadku kondensatorów filtru zasilacza jest wręcz regułą.

GM
  • Poziom 12  
    Na 100% są wylane, chyba że w fabryce kleił je ktoś na strasznym kacu.
  • Specjalista techniki DVD
    karoles75 napisał:
    Które z tych kondensatorów są w torze audio a które są od filtracji zasilacza?