Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 1.9 TDI - nie odpala, po wciśnięciu sprzęgła zgasło

19 Lut 2013 13:02 2781 15
  • Poziom 7  
    Witam mam problem z golfem a mianowicie autko chodzilo dobrze do dzisiaj wracalem ze sklepu wcisnalem sprzeglo i auto zgaslo i juz nie odpali moze ktos pomoc cos podpowiedziec co sprawdzic zanim pojade z tym do mechanika??
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 37  
    Po pierwsze - pisownia (interpunkcja!!!).
    po drugie -
    kazio1009902 napisał:
    autko chodzilo dobrze do dzisiaj wracalem ze sklepu wcisnalem sprzeglo i auto zgaslo

    Raczej nie zasilanie zaworu, bo by nie "czekało" na wciśnięcie sprzęgła. Pewnie zasilanie w paliwo. Choć warto by sprawdzić błędy w ECU (naturalnie, VAGiem :D ). Kontrolka świec żarowych miga może? To objaw uszkodzenia elektryki.
  • Poziom 20  
    Popuść rurkę i zobacz czy pompa paliwo podaje
  • Poziom 7  
    sprawdzilem zaworek na pompie i po wlaczeniu zaplonu daje znak ze sie otwiera , sprawdzilem przekaznik 109 ktory nie dawno byl wymieniany i tez mu nic nie dolega kontrolka od swiec tez zachowuje sie normalnie gasnie normalnie nie miga zaraz zobacze czy paliwo podaje

    Dodano po 17 [minuty]:

    odkrecilem wezyk od zasilania wtryskow i przy probie odpalenia ropa nie idzie ,wogóle ani kropli i co mam dalej robic ??
  • Poziom 20  
    Jeżeli nie podaje paliwa no to albo się zaworek fizycznie nie otwiera albo się pompa skończyła, możesz podać jeszcze przez bezpiecznik +12V na zaworek bezpośrednio z akumulatora

    Dodano po 1 [minuty]:

    Aczkolwiek diagnoza by była wskazana
  • Poziom 14  
    Po przekręceniu kluczyka na zapłon pompa powinna zaszumieć .
    Jeśli nic nie słychać można jeszcze odłączyć kostkę z przewodami od pompy paliwa i podłączyć żarówkę i obserwować .
    Po przekręceniu na zapłon ma się żarówka zapalić na 2 sekundy.
    Potem można zakręcić rozrusznikiem i zobaczyć czy się zaświeci .
    Jeśli żarówka się zaświeci oznacza to że dochodzi napięcie na pompę.
  • Poziom 37  
    bart.auto napisał:
    Aczkolwiek diagnoza by była wskazana

    Bo nawet immo mógł zablokować pracę silnika...
  • Poziom 20  
    No pewnie że immo mogło uniemożliwić pracę silnika ale to się dopiero można dowiedzieć podczas diagnozy
  • Poziom 14  
    kazio1009902 napisał:
    odkrecilem wezyk od zasilania wtryskow i przy probie odpalenia ropa nie idzie ,wogóle ani kropli


    No ale z węża by trochę paliwa poleciało jak by kilka razy kluczyk przekręcił na zapłon
    Ciekawe czy kolega ma immo w tym golfie ?
  • Poziom 20  
    Aczkolwiek nikt nie wie który to rok?
  • Poziom 37  
    Ja nie wiem, zgaduję, że miedzy 1993 a 1997 .
    Nie ważne.
    Ważne jest że to chyba jednak nie immo: immobiliser pozwala na odpał ale tylko na dwie sekundy i gasi silnik. Tak ładnie zrobione w VW, by się nie nakręcić na próżno. Tu o niczym takim Kolega Autor nie pisze.
  • Poziom 20  
    A nie przyszło nikomu na myśl czy gość ma ON w baku?
  • Poziom 7  
    golf jest 96r. paliwo w baku jest !! filtr paliwa można wykluczyć i zawór na pompie tez zdjęty został wężyk od zasilania paliwa i bezpośrednio z banki pompa paliwo ciągnie i na wężykach wtrysków daje paliwo .

    Dodano po 1 [godziny] 38 [minuty]:

    Nie mam juz glowy do niego może ktoś z was wie co może mu dolegać
  • Poziom 28  
    Jeśli auto nie ma immo i można tę przyczynę wykluczyć, to w pierwszej kolejności otworzyć dolot i spróbować odpalić na Plaka. Jeśli zapali to w ten sposób będzie pewność co do układu zasilania. A dalej to już szukać w rozrządzie bo jak napisałeś zaworek pompy działa, chociaż taka diagnoza "na słuch " też nie jest pewna.
  • Poziom 7  
    Usterka naprawiona wszystko było w porządku po za rozrządem . Rolka napinająca sie poluzowała i pasek przeskoczył . Na szczęście obeszło sie bez Mechanika i bez większych szkód . Temat uwazam za zakończony , dzieki za pomoc