Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Felicia 1.3 MPi + LPG - Ciężko odpala i strzela w wydech

mkpl 19 Feb 2013 16:52 5139 9
  • #1
    mkpl
    Level 37  
    Cześć

    Mam felę od znajomego z silnikiem 1.3MPi. Jest w niej instalacja LPG II gen.

    Problem polega na tym, że trzeba ją kręcić z 6 razy i pompować pedałem gazu aż chwyci na benzynie a potem po przegazówce już jest ok i chodzi wzorowo na LPG i PB.
    Przy okazji kilka razy strzeli w tłumik.

    Dzieje się tak tylko po dłuższym postoju (np po nocy).

    Wyczyściłem moduł wn wymieniłem świece oraz izolatory i zero poprawy.

    Podejrzewam przekaźnik pompy paliwa (pompa raczej jak by padła to raz a porządnie), emulator lpg (jak rozpiąć wtyczki z wtryskiwaczy?) ewentualnie czujnik temperatury.
  • #2
    damian8719
    Level 10  
    Jakie ma ciśnienie paliwa, gdy tak długo kreci?
  • #3
    dabu
    Level 32  
    A ja ze swojej strony powiem tak:
    Gaz zakręcić, pojeździć cały dzień tylko na benzynie i rano na drugi dzień zobaczyć ze będzie dobrze.
  • #4
    mkpl
    Level 37  
    Paliwo sprawdzę tylko śniegiem przestanie sypać.

    Podejrzewam dwie rzeczy. Jak kolega wyżej wspomniał faktycznie może i ulatnia się lpg w dolot (zdejmę z rana pokrywę filtru powietrza i sprawdzę.

    Druga opcja to możliwe, że daje ciała emulator wtryskiwaczy. Chciałem go chwilowo wypiąć z układu ale nie wiem jak zabrać się za te wtyczki od wtryskiwaczy.
  • #5
    damian8719
    Level 10  
    Jak odłączyć LPG? Wyjąć bezpiecznik od LPG :idea:
  • #6
    jgajek
    Level 13  
    damian8719 wrote:
    Jak odłączyć LPG?wyjąć bezpiecznik od LPG:idea:


    No to na bank coś da...
    Zakręcić butle i wypalić do zera.

    Czy wielka zadyma z tyłu jak już zapali?
  • #7
    mkpl
    Level 37  
    Ok. Odłączyłem LPG całkowicie przewietrzyłem dolot i klapa...

    Kicha strzela w tłumik i wgl. Na chwilę obecną znalazłem problem przy wtyczce map sensora. Jest całkowicie zielona. Zalałem na chwilkę odrdzewiaczem powkładałem kilkakrotne wtyczkę i coś lekko lepiej ale nie udało mi się odpalić a rozładowałem akumulator doszczętnie.

    Kluczowymi czujnikami w MPi był hall i map sensor? Sprawdzałem tak wzrokowo czujnik temp. Wygląda na nowy bo wymieniany razem z termostatem ale jutro jeszcze dokładnie go pomierzę.
  • #8
    lysydarek
    Level 1  
    witam , propnuję zregenerować reduktor gazu , czyli popularny parownik , zestawy regeneracyjne można kupić na allegro , wymiana nie jest trudna , ja osobiscie mam felijię 1,6 mpi , ale objawy miałem takie same , po dłuższym postoju trzeba było ją długo kręcić , zużycie gazu wzrosło o jakieś dwa litry , wymieniłem mębramę oraz uszczelki w reduktorze - parowniku , wyregulowałem ciśnienie i ............. jak ręką odjął , pali od pierwszego , zużycie gazu zmalało , nie szrpie , nie prycha , wszystko ok

    Dodano po 2 [minuty]:

    dodam jeszcze , że wymieniałem różne czujniki , czyściłem przepustnicę , aparat zapłonowy , świece , przewody i niestety nic nie pomagało , dopiero po regeneracji parownikia , czyli reduktora gazu wszystko wróciło do normy
  • #9
    Lis-u
    Level 12  
    Panowie mam taki sam problem. Silnik 1.3MPI bez gazu. Po dłuższym postoju samochód odpali, jednak po chwili zgaśnie (nie zawsze, czasami się przydusi, potrzęsie i chodzi). Zawsze po odpaleniu nie reaguje na pedał gazu, nie chce wejść na obroty. Słychać, że próbuje, jednak trzęsie się i nie daje rady. Gdy wduszę gaz strzeli sobie parę razy i zaczyna pracować poprawnie, później już pracuje bez zarzutów, można wyłączać i włączać silnik bez problemów, ma moc itp. Czas od odpalenia do poprawnej pracy to około 30-40 s. Dodam, że podczas strzelania (prawdopodobnie w tłumik) w samochodzie czuć zapach benzyny. Macie jakieś pomysły?
  • #10
    maszan
    Level 25  
    Problemy z pierwszym odpaleniem w silnikach 1.3 może tez powodować zbyt mały luz zaworowy - proponuje skontrolować na zimnym silniku i wyregulować. Regulacja na śrubkach : ssące 0.25 , wydechy 0.2mm ( regulacje najlepiej po nocy bez odpalania zrobić).