Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Favorit 1992 - Szarpie i Furczy Słaba moc silnika

Uczesię 19 Lut 2013 17:23 1848 6
  • #1 19 Lut 2013 17:23
    Uczesię
    Poziom 13  

    Cześć mam problem od jakiś 2 tygodni z moją Favorit dzieje się coś dziwnego,najpierw zaczeła furczeć tak jakby miała wydmuchaną uszczelkę na mocowaniu rury z kolektorem wylotowym fakt jest uszczelka wydmuchana,ale czy to jest powód że skoda na 1 biegu i dodaniu gazu do dechy doszła do 3000 obr/min i dalej nie da rady?
    Rozkręciłem obudowę filtra wyczyściłem odmę prowadzącą z obudowy filtra do osłony zaworów fakt odma w środku była zasyfiona,wymieniłem wężyk paliwa który idzie od odstojnika paliwa do gaźnika wyczyściłem kopułkę,kable w dobrym stanie praktycznie nowe,palec rozdzielacza wyczyściłem. Co myślicie? że ta uszczelka może być powodem moich kłopotów?? Czekam na jakieś rady i z góry dziękuje.

    0 6
  • #3 19 Lut 2013 18:29
    Adi24
    Poziom 21  

    Może wydech masz przytkany, sprawdzałeś? Poza tym, tak jak kolega wcześniej sugerował, świece. Ja dodam jeszcze regulację zaworów, przejrzeć gaźnik. Przyczyn może być wiele. A nieszczelny wydech może się przyczynić do zmniejszenia osiągów silnika.
    Czy na luzie silnik się kręci powyżej tych 3 tyś?

    0
  • #4 19 Lut 2013 19:19
    Uczesię
    Poziom 13  

    Wydech byłe wymieniany na nowy. sprawdzałem go tak organoleptycznie i jest ok ale zapomniałem dodać że na końcu wydechu osadza się taka jakby czarna maź tak jakby z oleju, tak jak wspominałem dziwnie Furczy. Rano jak ją odpalam w garażu to jak dodaje gazu to ledwo się zbiera i dochodzi do 5000 obr/min max ledwo wyjeżdżam z garażu bo mam lekko pod górkę. Sprawdzę świecę no i może wymienię tą uszczelkę rury. Pytam was bo nie jestem aż tak dobrym mechanikiem a zawsze sobie dawałem radę ze Skodziną :)

    0
  • #5 20 Lut 2013 10:30
    Uczesię
    Poziom 13  

    Dziś sprawdziłem świece były zasyfione sadzą przeczyściłem lecz elektrody jeszcze dobre,powiem tak jak przygazuje na luzie tak do 5000 obr/min to gdzieś w okolicach łączenia rury z kolektorem wydobywa się czarny dym i to nawet dużo,wsadziłem do otworu wylotu spalin gumowego węża i trochę chciałem przetkać,i wypadło dość trochę smolistego dziadostwa,praca silnika się poprawiła ale jak przetkać dokładnie ten tłumik macie panowie jakieś rady? :D

    0
  • #6 20 Lut 2013 12:44
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Wydech zatkany.Poluzuj śruby na łączeniu kolektor wydechowy rura i zobacz czy sie wkręca wtedy na obroty

    0
  • #7 02 Mar 2013 14:09
    Uczesię
    Poziom 13  

    Tak rzeczywiście końcowy wydech był zatkany,wydmuchana była również uszczelka ta od dwururki,po zamontowaniu nowego wydechu i wymianie uszczelki,samochód chodzi super,nawet nie pamiętam żeby tak chodził fajnie pełna moc. Dziękuję wszystkim za pomoc:D Temat zamykam

    0