Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

mazda 6 MZR-CD - Ciągle błąd P0302 mistfire detected podczas dni wilgotnych

19 Lut 2013 17:36 4212 10
  • Poziom 10  
    Witam
    W mojej mazdzie 6 diesel silnik MZR-CD moc 121KM[/b] w deszczowe dni występuje błąd P0302 czyli Cylinder No.2 mistfire detected - inaczej wypodanie zapłonu na drugim cylindrze.
    Błąd podczas np. deszczu, mgły się utrzymuje tzn. po skasowaniu go znowu się pojawia. Ostawiałem czujnik położenia wału ze względu na niskie położenie ale po wymianie błąd w deszczowe dni nie znika.
    Błąd występuje na tym samym cylindrze ciągle tak że myśle że to kable odpowiadające za ten cylinder. Czy się mylę?
    Proszę o sugestie gdzie mam szukać usterki tzn. w jakim odcinku kabla ?
    Z góry dziękuję za zainteresowanie tematem.
  • Poziom 35  
    Nie mylisz sie . Przy wypadaniu zapłonów zaczyna sie od wymiany świec przewodów.
  • Poziom 16  
    misiek-888 napisał:
    Nie mylisz sie . Przy wypadaniu zapłonów zaczyna sie od wymiany świec przewodów.

    Ale to diesel.
    Zamień wtryski miejscami i zobacz czy błąd wędruje z wtryskiem.W tym motorze chyba masz przy wtryskach kable z rezystorem kalibracyjnym więc wtryski zamieniaj razem z kabelkami.
  • Poziom 10  
    Ale co mi da zamiana wtrysków jeśli to sprawa elektryki a na to wygląda ponieważ tylko występuje przy wilgoci to raczej szukałbym jakiegoś przebicia w kablach od sterownika wtrysków do wtryskiwaczy.
    Co o tym sądzicie?
    Chyba że jest problem z tym kablem oporowym jeśli jest przy wtrysku?
  • Poziom 14  
    sam sobie odpowiedziales. Sprawdz kable czy gdzies nie przetarte. I zamien wtryski jak kolega radzil to wtedy wykluczysz wtryski jak blad bedzei utrzymywal sie na tym samym pinie
  • Poziom 10  
    Witam
    Dziś rozebrałem trochę moją Mazdę i zobaczyłem że numery kabli oporowych przy wtryskach to 1,8,1,8 natomiast numery wtrysków na denkach 12,13,9,13 .
    Wtryskiwacze pewnie nie są skalibrowane - tak myślę.
    Czy myślicie że to może mieć znaczenie w usterce którą opisuje ?
    Kable od wtrysków oraz wtyczki przy sterowniku wtryskiwaczy wydają się być w porządku.
    Nie chcię bez potrzeby wyciągac całej instalacji bo to dużo roboty.
    Proszę o ocenę.
  • Poziom 14  
    te numery to raczej nic wspulnego nie maja z awaria twojej madzi.

    Szukanie zacznij od najprostrzych czynnosci. Tzn przeswietl kable, a na samym koncu baw sie w kalibrowanie wtryskow, ewentalnie wymiane ich.

    Jeali usterka pojawia sie w wilgotne dni to zrub eksperyment odpal auto i zraszaczem popsiukaj po kablach a noz zacznie szarpac silnikie ( lub potrzep tymi kablami, moze gdzies niestykaja) jak zacznie szarpac silnikiem to juz jestes na dobrym tropie
  • Poziom 21  
    No gniją na potęgę ,kiepskiej jakości kabelki a blacha to lepiej nie mówić
  • Poziom 10  
    Metody ze zraszaczem to już próbowałem ale spróbuję jeszcze raz bo teraz w wilgotne, deszczowe dni objawy się nasiliły. No i wreszcie zwraca mi komputer błąd o którym piszę.
    Może za mało je polewałem:-)
  • Poziom 10  
    Przeprowadziłem testy ze zraszaczem.
    Psikałem przewody przy wtryskach i nic, pózniej karcher i lewe nadkole i także nic.
    Czy może ktoś zasugerować na jakich odcinakch okablowania się szczególnie skoncentrować?
    Podobno wtryskiwacze są sterowane wysokonapięciowo tzn ok 80V. Czy to prawda ?
    Czy skoro błąd pojawia się podszas wilgoci, jazdy w deszcz to jest prawdopodobne aby drugi wtryskiwacz niedomagał i jest sens zamieniać wtryski ze sobą ?
    Nie chcę się brać za wymianę instalacji bo to bardzo duże przedsięwzięcie
    Proszę o jakieś sugestie z góry dziękuję.
  • Poziom 26  
    Zmierz kompresję na początek. Kabelki zostaw na później.