Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Focus mk1 1.8tdci - odpala tylko na plaka jeździ dobrze

qpx 19 Feb 2013 19:35 10122 5
  • #1
    qpx

    Level 11  
    A więc tak, nie mogę sobie poradzić z focusem mk1 1.8tdci 115KM.

    Odpala tylko na plaka.



    Po odpaleniu na plaka, silnik chodzi dość ładnie nie wydaje żadnych dziwnych dźwięków, ma moc i jazda nim jest przyjemna. Po rozgrzaniu odpalał do momentu, aż wystygł.

    Przewody paliwowe sprawdzone, nie ma żadnych nieszczelności, czy jakiegoś przewodu zapchanego i jest nowy filtr, a paliwo się NIE cofa.
    Nowy akumulator i silnik bardzo dobrze kręci.
    Podciśnienie przed pompą ~0,05bar skaczące do 0,1bar (i tu pytanie czy nie jest za małe?)
    Zawór dozujący sprawny posiadam na podmianę drugi.
    Podczas rozruchu z przelewu leci paliwo, a chyba nie powinno??
    Napięcie na czujniku ciśnienia na zasobniku przed zapłonem 0,5V podczas rozruchu ledwo rośnie do 0,6V po odpaleniu na plaka i rozgrzaniu silnika napięcie rośnie do 0,74V silnik zaskakuje odpala i napięcie na biegu jałowym ok 1,1V-1,3V.

    Ewidentnie wszystkie wnioski wskazują na to, że pompa podczas rozruchu nie może uzyskać odpowiedniego ciśnienia na zasobniku potrzebnego do odpalenia. Z drugiej strony gdyby była uszkodzona pompa to po odpaleniu na plaka auto nie jeździło by prawidłowo, bo brakowało by odpowiedniego ciśnienia na zasobniku, a auto jeździ jak wściekłe!! Trzeba je tylko odpalić na plaka;/
  • #2
    misiek-888
    Level 35  
    Zrób próbę przelewową wtryskiwaczy i wszystko się wyjaśni.
  • #3
    qpx

    Level 11  
    test przelewowy:
    po ok 2min pracy na biegu jałowym przelew na wtryskach
    I wtrysk 10ml
    II wtrysk 25ml
    III wtrysk 30ml
    IV wtrysk 150ml

    Wnioskując czwarty wtrysk przepuszcza zbyt dużą ilość paliwa do przelewu i pompa nie jest w stanie uzyskać wymaganego ciśnienia na zasobniku podczas rozruchu, tym samym 4ty wtrysk należy zregenerować/naprawić i kłopot z problemem odpalenia zniknie, dobrze myślę??
  • Helpful post
    #4
    misiek-888
    Level 35  
    Dobrze myślisz .
  • #5
    qpx

    Level 11  
    dziękuję za pomoc! Wtrysk pojedzie do regeneracji po zabiegu zrelacjonuje ciąg wydarzeń.
  • #6
    qpx

    Level 11  
    Po regeneracji, auto zaczęło odpalać, lecz kolejna próba przelewowa pokazała iż pozostałe wtryski są również do regeneracji. Temat rozwiązany.