Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Omega 2.5 td - Ustawienie nastawnika pompy.

Kulpiok 19 Feb 2013 22:02 7407 14
SterControl
  • #1
    Kulpiok
    Level 11  
    Witam. Czy jest może ktoś z okolic Włocławka, bądź Radziejowa, kto za niewielkie pieniądze potrafi jak w temacie, wyregulować nastawnik pompy przy Omedze 2.5td ?
  • SterControl
  • #2
    żałosna udręka
    Level 34  
    W praktyce jak ruszysz nastawnik to zazwyczaj zaczyna cieknąć. Lepiej od razu zrobić raz a porządnie. Wybierając warsztat, pytaj czy wie na jaką wartość dawki należy go ustawić. Jak nie poda konkretnie liczby, to raczej podziękuj.
  • SterControl
  • #3
    Kulpiok
    Level 11  
    A jaki mniej więcej byłby przybliżony koszt takiej regulacji w warsztacie ?
  • #4
    Piotr Kołtuniewicz
    Level 17  
    Koszt usługi 150pln
  • #5
    Kulpiok
    Level 11  
    Jeszcze jedno może takie głupie pytanko. Czy podpinając samochód pod komputer, mechanik może stwierdzić iż nie ma potrzeby regulacji nastawnika? Czy musi przy nim "grzebać" ?
  • #6
    trans-serwis
    Level 39  
    Kulpiok wrote:
    Jeszcze jedno może takie głupie pytanko. Czy podpinając samochód pod komputer, mechanik może stwierdzić iż nie ma potrzeby regulacji nastawnika? Czy musi przy nim "grzebać" ?
    Co się dzieje z samochodem?
  • #7
    Kulpiok
    Level 11  
    Bardzo słabo odpala na zimnym, a przy -2 bez strartera lub plaka nie pójdzie, drugim objawem są lekkie (aczkolwiem rzadkie) szarpnięcia podczas równej jazdy ( ok 80-100 km/h). Samochód nie faluje, ciśnienie na tłokach dobre.
  • #8
    trans-serwis
    Level 39  
    Szukasz kogoś kto ci ustawi tanio nastawnik.
    Jeżeli ci ustawi i samochód dalej będzie źle odpalał to będziesz reklamował usługę?
  • #9
    Kulpiok
    Level 11  
    Jeżeli przedstawie mu te objawy i mechanik stwierdzi, że na 200% jest to wina nastawnika, co poprze wykazem z komputera ( czyli spalania będzie grubo poniżej lub powyżej 5.5 mg/stroke) i nic nie pomoże, to reklamował nie będe (o ile nie będzie chodziła jeszcze gorzej). Jeśli natomiast po regulacji, nadal będzie źle odpalała, będzie to znaczyło, że wina nie leży po stronie nastawnika.

    Dodano po 6 [minuty]:

    A i jeszcze jednym objawem jest, że na zimnym silniku podczas jazdy mocno szarpie na niskich biegach, dopóki się troche nie rozgrzeje ( ok 5 minut jazdy)
  • #10
    trans-serwis
    Level 39  
    Kulpiok wrote:
    Jeżeli przedstawie mu te objawy
    O takiej rozmowie piszesz dopiero teraz, wcześniej to ty szukałeś kogoś kto ustawi nastawnik.
    Uważam że powinieneś poszukać kogoś kto zdiagnozuje problem i naprawi ci samochód, bez narzucania mu co ma robić i za ile.
  • #11
    Kulpiok
    Level 11  
    Tak, masz rację. w innym temacie również opisywałem problemy jakie występują przy omedze. Zasugerowano mi właśnie nastawnik, dlatego chciałem się dowiedzieć ile taka regulacja by kosztowała i czy jest ktoś z moich okolic, kto zna się na takich samochodach.
  • #13
    Kulpiok
    Level 11  
    Dzisiaj sprawdziłem błędy metodą na spinacz i wykazało mi takie błędy 23, 49 , 64 , 91, 92. Co o tym myślicie?
  • #14
    ladamaniac
    Level 39  
    Skasuj błędy, zapal na zimnym silniku, przejedź parę kilometròw, aż się silnik nagrzeje, odczytaj i podaj, które błędy wròciły. Potem będziemy wróżyć dalej.
  • #15
    Chemik333
    Level 12  
    A co tu wróżyć skoro już wiadomo sporo.

    23- czujnik polozenia pedalu przyspieszenia P 67 nieprawidlowe dzialanie
    49- przekaznik czasu wstepnego grzania silnika K25
    64- obieg objetosci wtrysku - mechanizm nastawczy pompy P68 dotyczy koncówki 1, 2, 39, 14, 21 na K70
    91- tempomat za male napiecie, zwarcie na mase
    92- tempomat za duze napiecie, powyzej 4,7V - zwarcie lub przerwa w obwodzie lub pojazdy bez tempomatu

    Zatem na początek 91 i 92 olewasz, a zupełnie je olewasz jeżeli masz samochód bez rączki z tempomatem (przy kierunkowskazach).

    23 może oznaczać zużycie potencjometru pod pedałem gazu, lub jakiś niestyk - najpierw przeczyścić co się tam da, potem ewentualnie wymienić, chyba że ktoś coś innego podpowie?

    64 to najgorszy syf, bo oznacza że najprawdopodobniej pompiarz musi wykonać solidny kawał roboty regenerując głowiczkę pompy, ale to pomińmy chwilowo - znam ludzi którzy z tym jeździli trochę i jakoś bardzo im to się nie objawiało - a w tej chwili przedstawiony problem to odpalanie na zimnym, więc patrz niżej

    49 - to przyczyna złego odpalania na zimnym. Po pierwsze polecam wymianę wszystkich świec żarowych, lub PRZYNAJMNIEJ (jezeli koniecznie chcesz uniknąć wydatków) ich wykręcenie i sprawdzenie przykładając do akumulatora obcęgami (i kablem) jak się nagrzewają, czy wszystkie równomiernie i do tego samego stopnia w tym samym czasie. Często przepalenie, lub nawet słabsze działanie kilku objawia się w ten sposób. Do tego do łatwego dostepu ściągasz kolektor dolotowy - uważaj na późniejsze poprawne podłączenie wszystkich wężyków, bo pojawią Ci się kolejne błędy których nie znałeś do tej pory. Jak wszystkie świece na 100% są ok (sprawdzanie omomierzem przez niektórych fachowców można sobie darować, bo to słaby sposób na sprawdzenie świec i jedynie wykryje się te zupełnie przepalone, ale nie da się ze wszystkimi "słabszymi") to musisz znaleźć kogoś również z łamagą td i podmienić przekaźnik pod maską taki czarny z którego idą kable do świec. Mi on kiedyś padł i też mogłem kręcić... Dobry bezpiecznik na nim wcale nie oznacza, że jest on działający.

    Tak więc: najpierw walka z 49, potem sprawdzenie 23, a na koniec rozwiązanie 64 które na pewno trochę kosztów pochłonie. 91 i 92 to bym olał, chyba że cholernie potrzebujesz tempomat, ale to i tak na koniec...