Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Prostownik automatyczny 12v 10A DEtronik vs Ctek

motospec 20 Lut 2013 01:06 13131 12
  • #1 20 Lut 2013 01:06
    motospec
    Poziom 12  

    Witam!!

    Niedawno natknąłem się na automatyczny prostownik 12V 10A firmy DEtronik który jest podobno porównywalny z droższymi prostownikami Ctek.
    Robi je firma z Sulejówka na podzespołach Dell-a.
    Sprzedają je między innymi na Alledrogo użytkownik: Wolofgang.

    Czytając opis oferta jest zachęcająca, jednak poza opisem producenta nie znalazłem nigdzie więcej informacji czy opinii o tym sprzęcie.

    Czy ktoś ma taki prostownik, może powiedzieć coś więcej jako niezależne źródło.
    Czy można porównać to urządzenie do Ctek MXS 5.0?

    Opis ze strony:

    Cytat:
    Przeznaczeniem urządzenia jest ładowanie akumulatorów: żelowych, bezobsługowych, motocyklowych, samochodowych, oraz zasilanie urządzeń przystosowanych do ( DC12V).

    chłodzenia z kontrolą i kompensacją temperatury. Zabezpieczony prądowo, termicznie ,oraz przed odwrotnym podłączeniem. Brak iskry przy zwarciu. Zabezpieczony przed prądem udarowym z akumulatora na wypadek uszkodzenia przewodów podłączeniowych. Posiada wielopunktowy system pomiarowy.
    Badaliśmy wiele typów prostowników oferowanych na naszym rynku, lecz żaden nie był w stanie się z nim porównać w kategoriach: wymiaru, stabilności, systemu kontroli (odsiarczanie, ładowanie zasadnicze, poprawa dynamiki, ładowanie buforowe z kontrolą upływności), , małej wagi (0,2kg) i prądu (max10A).
    Akumulatory żelowe ładowane odpowiednim prądem przy odpowiednich potencjałach mogą być sprawne nawet kilkanaście lat.

    Urządzenie jako prostownik z systemem Inteligentnym DELTA(-U) DETEKTOR
    Pozwala na ładowanie akumulatorów w krótkim czasie i różnych pojemności od (4 do 150 Ah). Przeznaczony jest głównie do ładowania akumulatorów bezobsługowych. Proces ładowania zasadniczego podejmuje od napięcia (6,8V) Sprawdza stan zasiarczenia akumulatora. Jeżeli test jest pozytywny, załącza funkcję odsiarczania ładując małym prądem nawet kilka godzin. Gdy zakończy się już funkcja odsiarczania, załącza ładowanie zasadnicze. Przy akumulatorach sprawnych, a tylko wyładowanych podejmuje ładowanie zasadnicze jako pierwsze. Prąd ładowania wówczas zależy od parametrów dynamicznych akumulatora, oraz jego pojemności. W trakcie ładowania osiąga napięcie (14V) a prąd ładowania ograniczany jest przez źródło prądowe, które precyzyjnie doładowuje akumulator. W przedziale pomiędzy (14 do 14,5V) następuje ograniczanie prądu do (2A) przy którym zachodzi zjawisko delty napięcia i lawinowo przechodzi do (13,7V) redukując przy tym prąd ładowania (0-2A). Napięcie w przedziale (13,7V) utrzymywane jest z tolerancją od (13,65 do 13,75V) Możliwe jest doładowywanie pulsacyjne, w celu poprawy parametrów dynamicznych akumulatora. Przy małych pojemnościach akumulatorów do (20Ah) uaktywniana jest dodatkowa funkcja ładowania precyzyjnego,(pulsuje dioda zielona) lecz załączana jest dopiero po pełnym naładowaniu akumulatora. Prąd ładowania wówczas jest pompowany impulsami do o wartości nie przekraczającej (0,01A) Załączenie się tej funkcji jest testem akumulatora na jego upływność. Jeżeli ta funkcja się uaktywnia to akumulator ma dobrą kondycję i w stanie zasilania buforowego może być podłączony przez wiele miesięcy (nawet cały sezon zimowy), bez obawy odparowania elektrolitu. Jest to stan zasilania buforowego. W przypadku chwilowego poboru prądu z akumulatora energia jest natychmiast uzupełniana ładowaniem zasadniczym. Posiada system podnoszenia wyładowanego akumulatora od (0V). Prostownik rozpoznaje poszczególne etapy naładowania akumulatora, sygnalizuje zakończenie ładowania zasadniczego. Może być podpięty do akumulatora w motocyklu, samochodzie, lub poza nim (nie powoduje zakłóceń pracy komputerów). Tętnienia napięcia przy prądzie (10A) są na poziomie (0,4V). Jest odporny na zmiany napięcia zasilania sieci pracując stabilnie od ( 130V- 240V). Posiada zbilansowany system informacji na dwóch zintegrowanych diodach (zielonej i czerwonej),oraz obracający się element wentylatora też jest informacją poglądową.;





    - zielona miga - brak zasilania (zabezpieczony)
    - zielona pulsuje prąd (0 do 0,01A) doładowywanie precyzyjne
    - świeci na zielono prąd (0,01 do 2A) doładowywanie buforowe
    - świeci na żółto, prąd pobierany w zakresie (2 do 3A) końcowy etap ładowania zasadniczego
    - świeci na pomarańczowo, od żółtego do czerwonego w przejściach tonalnych prąd (3 do 10A).
    - wentylator pracuje od (2 do 10A) w trakcie ładowania zasadniczego.
    - krokodylki podłączeniowe są b.solidne wykonane z grubej blachy.
    - łączna długość przewodów z prostownikiem 310cm.
    - w przeprowadzonych testach pojazd można uruchomić po 10 min. ładowania akumulatora.

    Jeżeli podłączony prostownik do akumulatora pojemności (45Ah) załącza ładowanie zasadnicze na dłużej niż na 10 minut oznacza to, że akumulator wymagał doładowania. lub na skutek niskich temperatur utracił część ładunku.
    Każdy akumulator ma swoją niepożądaną rezystancję równoległą poprzez którą rozładowuje swój ładunek, im starszy akumulator tym ta rezystancja jest mniejsza i w krótszym czasie może nastąpić samo rozładowanie oraz zasiarczenie.
    Aby można było długi czas eksploatować akumulator niezbędne jest utrzymywanie go w stanie wysokiego naładowania i sprawdzanie poziomu elektrolitu.
    Prostownik może być podłączony buforowo (na stałe) do akumulatora 12V pojemności od (4 do 120Ah.) przez wiele miesięcy. W stanie zasilania buforowego pobiera b.mało prądu z sieci zaledwie kilka Watów, czyli około 10 razy mniej od tradycyjnego. Akumulator zaś będzie w stanie pełnego naładowania.

    W trakcie ładowania zasadniczego moc pobierana z sieci zawiera się od( 90-140 Watów).
    Moc pobierana z sieci w momencie przejścia w stan zasilania buforowego jest poniżej (25 Watów). Dla akumulatora o pojemności np. 45Ah po dwóch dniach ładowania buforowego moc pobierana jest na poziomie (4 Watów) po dwóch tygodniach pobór mocy spada do ok. (2.5Wata).
    Moc strat bez obciążenia jest na poziomie (1 Wata).
    W bilansie za 6 m-cy koszt zasilania buforowego akumulatora, przy stawce brutto 45gr/kWh. Wyniesie poniżej 5zł.Tak małe straty, możliwe są do osiągnięcia jedynie z zastosowaniem nowych technologii V-MOSFET w przetwornicach impulsowych.

    Urządzenie jako zasilacz z systemem zabezpieczenia prądowego (12V 10A)
    - posiada wymienne przewody, z krokodylkami lub gniazdem zapalniczkowym, w którym zabudowany jest detektor, zmieniający funkcję z prostownika na zasilacz (DC12V,10A).
    - może służyć do zasilania np. lodówki turystycznej prąd ok.(6A), radia samochodowego do ok.(8A) CB radia dużej mocy, ładowarek do tel., ładowarek PDA, nawigacji i innych o poborze prądu do (10A). - łączna długość przewodów z urządzeniem 230cm.
    - może pracować w temperaturach zewnętrznych od (-30 do 70*C)
    - obudowa wykonana jest z ABS-Poliamid (odporne na upadki).
    - urządzenie jest estetycznie wykonane, wygodne w użyciu i transporcie.
    - można je mieć zawsze w aucie lub motocyklu nawet w małym schowku, czy kieszeni bocznej drzwi.
    - zapakowane z przewodami w kartonowe foliowane pudełko o wym. 170/115/55mm.

    źródło: Detronik

    0 12
  • #2 10 Mar 2013 08:36
    gwidon1701
    Poziom 10  

    Dowiedziałeś się może coś o tym prostowniku ? Bo sam się rozglądam za czymś takim jak Ctek .

    1
  • #3 10 Mar 2013 23:20
    motospec
    Poziom 12  

    Właśnie jak widać po tym temacie nic.
    W sieci oprócz oficjalnych opisów i paru 3 czy 4 wzmiankach typu jest dobry bądź świetny prostownik na różnych forach samochodowych nie znalazłem nic konkretnego.
    Znalazłem za to Ctek-a MXS 5.0 nówkę w sklepie Petrostar(mają też konto na alledrogo pod nickiem petrostar_wawa, jak dobrze pamiętam) w warszawie za 229zł czyli bardzo podobnej do ceny tamtego prostownika a o 40 - 50zł taniej niż w innych sklepach.
    W związku z tym że cena jest podobna a i do sklepu miałem niedaleko postawiłem na polecanego i zachwalanego wszędzie Ctek-a i w piątek go kupiłem.
    Narazie mogę tylko powiedzieć że jakość wykonania samego urządzenia jak i kabli, krokodylków, złącz jest na bardzo wysokim poziomie i jestem pozytywnie zaskoczony.
    Porządne grube kable, dobre krokodylki, wszystko zapakowane w ładnym kartoniku, sama ładowarka przytwierdzona do tekturki.
    Do tego mamy jeszcze przyłącze z oczkami by podłączyć ładowarkę na stałe do aku i ładny pokrowiec do przechowywania ładowarki.

    Tak że kwestie dobrej ładowarki mam raczej załatwioną.

    Ale ja ktoś będzie wiedział coś o tym prostowniku detronika jakieś konkretne informacje z testów użytkowania to jestem bardzo ciekawy.

    2
  • #4 11 Mar 2013 08:18
    gwidon1701
    Poziom 10  

    Ok dzięki za odpowiedź .
    Ja chyba tez nie będę kombinował i kupię cteka bo zrobił na mnie wrażenia .
    Znalazłem ogłoszenie na allegro regeneracja akumulatorów ? Podchodziłem do tego bardzo sceptycznie , lecz cena nie była duża a i przy okazji jechałem do Szczecina . Więc wziąłem akumulator baner 110 ah , coś tam trzymał Ursus c360 w ciepłe dni kręcił ale nie mrawo . Wczoraj ciągnik nie odpalany kilka dni , wieczorem minus 7 stopni , a ciągnik kręcił jak wściekły , zalany jest płynem i świece żarowe coś nie grzeją więc kręcił dosyć długo , dzisiaj rano powtórka . Gościu który regenerował akumulator miał właśnie trzy prostowniki ctek 5, 7 i 10 .

    1
  • #5 11 Mar 2013 14:48
    morcin2
    Poziom 18  

    w celu poprawy parametrów dynamicznych akumulatora, technologia technologia :D i do smieci.

    0
  • #6 27 Maj 2013 21:13
    blon-di
    Poziom 2  

    Ja osbiście polecam Semi MTM12-15 (www.semi.com.pl).
    Kupiłem taki MTM12-15, podłączam go z żarówką 10W i ładuję. Mam ładowanie i odsiarczanie jednocześnie(szczegóły na stronie semi). Prostownik ma wiele zabezpieczeń, jest polskiej produkcji, praktycznie niezniszczalny.
    Drugi jaki mam to ctek 7.0. Oba są oki, do ładowania i kontroli na pewno lepszy bedzie ctek, ale odsiarczanie lepiej realizuje semi.

    Wojtek.

    1
  • #7 27 Maj 2013 22:47
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Ja katuję już 2 lata Black&Deckera 30A w warsztacie i daje radę.

    1
  • #8 25 Sie 2013 11:01
    kaiserman
    Poziom 10  

    Właśnie mam padnięta Centre future bezobsługowa około 4 letnia w samochodzie co nie był używany pół roku mam 7V ,czy taka ładowarka CTEKA MSX 5.0go odsiarczy grzeje się i nie ładuje pewnie zasiarczony. Szukam czy ktoś korzystał z odsiarczania… albo ktoś może z 3 miasta jest?
    własnie tez widziałem tą aukcje na allegro ze szczecina i czytałem negatywy osoby i zrezygnowałem... i mysle ją kupić MSX 5.0 bo przy normalnym ładowaniu grzeje się bardzo mocno... szukam w internecie więcej informacji i testów o nim

    0
  • #9 25 Sie 2013 11:39
    morcin2
    Poziom 18  

    kaiserman napisał:
    Właśnie mam padnięta Centre future bezobsługowa około 4 letnia w samochodzie co nie był używany pół roku mam 7V ,czy taka ładowarka CTEKA MSX 5.0go odsiarczy grzeje się i nie ładuje pewnie zasiarczony. Szukam czy ktoś korzystał z odsiarczania… albo ktoś może z 3 miasta jest?
    własnie tez widziałem tą aukcje na allegro ze szczecina i czytałem negatywy osoby i zrezygnowałem... i mysle ją kupić MSX 5.0 bo przy normalnym ładowaniu grzeje się bardzo mocno... szukam w internecie więcej informacji i testów o nim


    Wedle sieci i popularności to raczej nic lepszego nie dostaniesz a że grzeje się w srodku lala to myśle że nic złego.

    0
  • #10 25 Sie 2013 13:14
    tzok
    Moderator Samochody

    kaiserman napisał:
    mam padnięta Centre future bezobsługowa około 4 letnia w samochodzie co nie był używany pół roku mam 7V
    Jak ma 7V to nadaje się do utylizacji, ma zwarcia na celach i nic już mu nie pomoże. Płyty pewnie powyginało i popękały. Zasiarczony akumulator ma normalne napięcie spoczynkowe (12.3-12.7V) tylko bardzo małą wydajność prądową, a przy próbie ładowania jego napięcie wzrasta bardzo szybko, Twój akumulator jest po prostu zniszczony.

    0
  • #11 26 Sie 2013 07:52
    kaiserman
    Poziom 10  

    witam gdzieś czytałem ze ktoś miał rozładowany do 2,3V i mu ruszył akumulator:) myśle kupić i przetestować:) a kolega tez miał aku do motoru i 2 dni ładował i nic i oddał do znajomych do jakiejś firmy ze stoczni i mu naprawili akumulator

    0
  • #12 26 Sie 2013 11:07
    tzok
    Moderator Samochody

    Tak rozładowanego akumulatora automatyczna ładowarka zapewne nawet nie zacznie ładować... przy okazji można uszkodzić ładowarkę, a ta ładowarka jest droższa niż nowy akumulator. Można płukać i wymieniać elektrolit ale działalności takiej prowadzić nie można, bo nie byłoby na to zgody ochrony środowiska, taki serwis mógłby przeprowadzić jedynie producent ale chyba nie muszę tłumaczyć dlaczego tego oferuje.

    0
  • #13 27 Sty 2017 19:24
    Jacinto777
    Poziom 2  

    Witam, lepiej późno niż wcale.
    Mam dwa takie produkty tej firmy. Pierwszy jest z przed 10 lat i drugi kupiłem 5 miesięcy temu ( trzecia generacja po pierwszym zakupie 12V /12A)
    Kupiłem drugi taki bo mam dwa samochody i zimą stoją pod gołym niebem. Sprzęt działa rewelacyjnie, dlatego kupiłem drugi tej samej firmy. Samochód miałem podłączony w te wielkie mrozy z przed kilku lat przez 6 tygodni - bez przerwy. Pilnowałem tylko, żeby ktoś łaskawy mi nie wyłączył przedłużacza. Sprawdził się w 300% . Jeżeli chodzi o ten najnowszy to dopiero zacząłem testować go tej zimy. Tak że polecam ten zakup. Kupowałem go bezpośrednio w sklepie w Sulejówku ( przy torach obok stacji ).
    Pozdrawiam Jacek.

    2