Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna 2,0 16 v benz. rok prod. 99 wyciek oleju spod koła zmiennych faz

20 Lut 2013 19:04 4995 6
  • Poziom 2  
    Mam problem z Renault Laguna 2,0 16 v w benzynie rok produkcji 1999 tzn. wycieka olej spod koła zmiennych faz rozrządu. Może jest mi ktoś w stanie pomóc. Samochód stoi w garażu rozebrany do wszystkiego mam dostęp. Próbowałem w różnych pozycjach montować nowy simering ale nic to nie dało jak ciekło tak cieknie najbardziej na zimnym silniku w momencie wchodzenia samochodu na wyższe obroty.
  • Poziom 22  
    Wałek nie ma przypadkiem rowka ??
  • Poziom 2  
    Nie zauważyłem aby wałek miał rowek. Wymieniałem koło ponieważ silnik głośno pracował jak diesel. Kupiłem używkę na allegro i od tamtego czasu jest problem. Próbowałem składać wszystko do kupy na poprzednie koło ale bez rezultatu, cieknie na jednym i drugim. Może problem gdzieś tkwi w montażu simeringu tzn. za płytko zabijam lub za głęboko. Niestety nie zapamiętałem w którym miejscu był poprzedni. Już tyle razy to rozbierałem i składałem. Może oprócz simeringu była tam jeszcze jakaś część i czegoś brakuje dlatego wyrzuca olej.
  • Poziom 31  
    A tam nie ma jeszcze o-ringu pod śrubą koła? Nie pamietam dokładnie, ale coś mi tak świta.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A nowy chociaż ten uszczelniacz?
  • Poziom 2  
    Dziękuję za podpowiedzi właśnie nie wiem czy czegoś mi ni brakuje simeringi brałem nowe
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    Witam!
    Szukam pomocy w podobnej kwestii, kupiłem Lagune I 2.0 16v, z mokrym silnikiem. Uszczelniłem wszystko wymieniłem zimeringi, uszczelniłem pokrywę zaworów, nowy rozrząd, paski, koła , napinacze, nowe KZFR. Po przejechaniu 100 km zauważyłem spocenie z czystego oleju. Rozebrałem rozrząd i cieknie mi spod koła KZFR. Kupiłem nowy uszczelniacz wymieniłem, poskładałem i znowu cieknie. POMOCY. Czy ktoś ma jakiś pomysł na rozwiązanie mojego problemu.
    Wszystkie części dobrej jakości, KZFR oryginalne Renault.

    Udało mi się rozwiązać problem wycieku spod koła KZFR.
    1. Koło należy wymienić na nowe oryginalne koszt 480 zł.
    2. Olej powinien być o parametrach dedykowanych, to ważne, hydrauliczne luzy zaworowe!
    3. ZIMERING nr 3 - koszt 30 zł kupiłem z zeszlifowanymi oznaczeniami renault, uszczelniacz powinien mieć średnicę wewnętrzną 32 mierzoną suwmiarką na sucho, średnica flanszy KZFR to 34 ale proszę pamiętać że wchodzi w głowice dosłownie kilka mm. Grubość uszczelniacza to 4,5 mm. W czasie montażu WAŻNE nie wolno wciskać go głęboko w głowice jego płaszczyzna czołowa powinna równać się z płaszczyzną głowicy. Należy uważać na sprężynę aby niewypadła w czasie montażu.
    Moje stare koło miało rowek wyszlifowany od uszczelniacza i dlatego lał olej po rozrządzie.
    Po wymianie rozrządu całość pracuje cichutko a moc wzrosła zadowalająco, moja lal daje przyjemność z jazdy. Nadmienię że rozbierałem rozrząd już tyle razy że obawiam się o gwinty.
    Mam nadzieje że przyda się komuś ta informacja, ponieważ ja nie znalazłem takiej w necie i sam musiałem się sporo narobić i trochę kasy stracić a ile nerwów, żona wyzywała po coś to kupił tyle kasy poszło i nie działa, blbe ble!