Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Omega - Opel Omega 2.0 16v automat w trybie awaryjny

20 Lut 2013 20:25 7725 8
  • Poziom 12  
    Witam. Ponieważ nie znalazłem jeszcze takiego przypadku jak mój problem, chce założyć nowy temat. Zaczęło się od pomrugiwania lampek od skrzyni biegów, mruganie to ustąpiło, następnie zaczęły zawieszać się ABS, lampka ABS raz mrugała, a raz zapalała się na dłuższą chwilę, aż w końcu ABS-y wyłączają się od razu po ruszeniu do przodu i tak już prawie 2 tygodnie. Trzy dni temu podczas jazdy na odcinku 80km skrzynia przełączyła się w tryb awaryjny 4 razy, a od wczoraj gdy tylko ruszę samochodem tylko do przodu zapalają się wszystkie lampki skrzyni i wchodzi w tryb awaryjny, autko jedzie tylko na biegu 5 jak się nie mylę , ale bieg wsteczny jest w porządku jedzie normalnie i nie palą się żadne lampki.
  • Poziom 12  
    Zacznij od podłączenia komputera do ECU silnika, skrzyni i ABS. Lampki nie mrugają po to żeby Ci umilić podróż tylko żeby sprawdzić co się dzieje. To że skrzynia biegów przeszła w tryb awaryjny jest normalne. W końcu przez tyle czasu ignorowałeś usterki. A czujniki ABSu to jeden z najważniejszych parametrów dla ASB.
  • Poziom 12  
    Nie wiedziałem że abs ma wpływ na działanie asb. Dziękuje za konkretną i prostą odpowiedź. Ale przed komputerem spróbuje jeszcze własnych sił i będę informował o postępach.

    Dodano po 12 [minuty]:

    Wstępnie już wcześniej zajrzałem do selektora asb znalazłem upalone 2 styki na palcu selektora i są krótsze o jakieś 3mm.

    Dodano po 1 [minuty]:

    I mam jeszcze pytanie dlaczego nie mam żadnych kodów usterek zapisanych na temat abs i asb w komputerze?

    Dodano po 1 [minuty]:

    Chodzi mi tutaj o możliwość odczytania kodów na spinacz

    Dodano po 3 [minuty]:

    Opel Omega - Opel Omega 2.0 16v automat w trybie awaryjny

    Dodano po 22 [minuty]:

    I co jeszcze dzisiaj zauważyłem, podniosłem każde koło z osobna, na włączonym zapłonie obróciłem każdym kołem z osobna i tylko obydwa koła przednie po obróceniu wyłączały mi abs
  • Poziom 10  
    Jak dla mnie te te tylnie własnie nie działają.Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Proszę o pilna odpowiedź. Dlaczego w układzie abs na płycie modułu upaliło mi ścieżkę nr 86 do przekaźnika, po zregenerowaniu tej ścieżki po włączeniu zapłonu, czy tez odpaleniu auta upaliło mi ścieżkę nr 87 na drugim przekaźniku. Pompa o numerze XC

    Dodano po 2 [minuty]:

    Opel Omega - Opel Omega 2.0 16v automat w trybie awaryjny

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam że uszkodzony czujnik w przednim prawym kole wymieniłem na czujnik od vectry b
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Sprawdziłem diody są dobre a plastik nie przewodzi prądu, czy masz jeszcze jakieś koncepcje? jesteś w stanie powiedzieć coś więcej o stykach 86 i 87 na tych przekaźnikach?

    Dodano po 1 [minuty]:

    chciałbym sprawdzić jeszcze płytę modułu ale nie wiem jak rozebrać, próbowałem podwazac śrubokrętem ale nie reaguje.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Opel Omega - Opel Omega 2.0 16v automat w trybie awaryjny

    Dodano po 6 [minuty]:

    Styk 86 idzie według płytki do styku opisanego Bat +

    Dodano po 6 [minuty]:

    Przepraszam pomyliłem się, na przekaźniku na którym doszło pierwsze upalenie się ścieżki ze styku Bat+ biegnie do 87 a następnie do 86 jest to połączenie szeregowe

    Dodano po 29 [minuty]:

    Zlutowałem ścieżki po montażu włączyłem zapłon i zaczął skakać jeden z przekaźników, odłączyłem pompę ponownie włączyłem zapłon i zgasła kontrolka od ABS czy to może oznaczać uwaloną pompę ABS?

    Dodano po 1 [minuty]:

    jeżeli to czy można podłączyć na krótko pompę? żeby ją sprawdzić
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    A jak podłączyć pompę na krótko? są tam przewody 2 żółte, 3 szare, 1 zielony

    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Zrobione. przyczyną był uszkodzony przewód od pompy koloru szarego i dotykał obudowy silnika pompy, ale dalej tkwi problem z wyłączającym się abs po kilku metrach się wyłacza