Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik 4kW produkcji ZSRR - podłączenie wyłącznika gwiazda-trójkat

mateusz150000 21 Lut 2013 12:44 4743 12
  • #1 21 Lut 2013 12:44
    mateusz150000
    Poziom 7  

    Witam wszystkich.
    Jestem nowy na tym forum i przepraszam jesli zamieszczam ten TEMAT w nieodpowiednim miejscu.

    Mam silnik 4 kW i chce podłączyć włacznik G/T
    Silnik jest produkcji ZSRR
    I mam taki problem posiadam schemat do tego włacznika elektryk mi popisał jakie fazy gdzie dać oznaczył je literami i powiedział ze w silniku bede miał takie same
    1
    Silnik 4kW produkcji ZSRR - podłączenie wyłącznika gwiazda-trójkat
    No i R,V,Y,T od silnika tylko ze ja mam na silniku C1,C2,C3
    C1-Czerwony kabel
    C2-Czarny
    C3-Ciemny zielony
    No i zero na obudowe -Niebieski
    Silnik 4kW produkcji ZSRR - podłączenie wyłącznika gwiazda-trójkat
    I jak to podłaczyć do R,V,Y,T gdzie dać C1,C2,C3 i zero???
    No od wtyczki jak dać na U,X,S,W??? Silnik 4kW produkcji ZSRR - podłączenie wyłącznika gwiazda-trójkat
    Przepraszam za jakosć zdjęć .
    Prosze o porade

    0 12
  • #2 21 Lut 2013 12:53
    krzysiek7
    Poziom 34  

    Jeśli ten silnik pracował z mostkami na zaciskach założonymi tak jak widać na środkowym zdjęciu, to zapomnij o przełączniku gwiazda/trójkąt.
    Dla pewności daj zdjęcie tabliczki znamionowej ale to raczej tylko formalność. :D

    0
  • #3 21 Lut 2013 15:36
    mateusz150000
    Poziom 7  

    Dlaczego mam zapomniec ???
    Na tabliczce znamionowej jest napisane Gwiazda/Trójkąt ,
    dodam zdjecie jeszcze,, to tylko formalnosć
    silnik nie pracuje na zwykłym właczniku na raz, wybija mi korki ...
    ZSRR jaja sobie robi ???

    Dodano po 16 [minuty]:

    FOTO
    Silnik 4kW produkcji ZSRR - podłączenie wyłącznika gwiazda-trójkat

    Dodano po 29 [sekundy]:

    ??????

    0
  • #4 21 Lut 2013 16:02
    Leszek Augustyniak
    Poziom 19  

    Nikt jaj sobie nie robi i jest tak jak pisze kolega krzysiek7. Trzeba tylko przeczytać dokładnie tabliczkę znamionową, jest tam napisane że przy połączeniu w Δ silnik może i powinien być zasilany napięciem 3x220V, a przy połączeniu Y napięciem 3x380V.

    0
  • #5 21 Lut 2013 16:21
    2134684
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 21 Lut 2013 16:39
    mateusz150000
    Poziom 7  

    Włacznik na raz ŁK15 in16A 50/60Hz
    5kW 500V 4kW
    AC3 4kW 380V 3kW AC4
    2kw 220V 2kW

    Dodano po 2 [minuty]:

    No i co w tym przypadku Pozostaje zrobić??

    0
  • #7 21 Lut 2013 16:40
    2134684
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 21 Lut 2013 16:43
    elektryku5
    Poziom 37  

    Podałeś typ załącznika, a miałeś napisać jakie zabezpieczanie jest wyrzucane.


    Połączenie trójkąt zarezerwowane jest dla napięcia międzyfazowego 220V i nic Ci to nie da.

    0
  • #9 21 Lut 2013 18:27
    mateusz150000
    Poziom 7  

    elektryku5 napisał:
    miałeś napisać jakie zabezpieczanie jest wyrzucane.


    ''Trzeba było od razu,, myslałem ze ci chodzi o włacznik''

    B16A jest wywalane

    Dodano po 6 [minuty]:

    Ten silnik chodził na właczniku na raz ŁK15 in16A 50/60Hz ale u poprzedniego własciciela i miał problemy z rozpedzeniem sie ,,ale jak sie rozpedził to chodził dormalnie

    0
  • #10 21 Lut 2013 18:32
    2134684
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 21 Lut 2013 18:43
    mateusz150000
    Poziom 7  

    tylko ze ten silnik jest zamontowany w łuporko-rebaku poprzez przekladnie i koło zamachowe i jak sie rozpedza to jest opór jak sie go wspomorze to juz git i chodzi
    czyli TeN wł Δ \Y nie bedzie do tego silnika ?

    0
  • #12 21 Lut 2013 18:47
    elektryku5
    Poziom 37  

    Już wspomniano na początku, ten silnik na trójkącie jest pod 220V, więc po takim wpięciu się upali niestety.

    0
  • #13 21 Lut 2013 22:23
    2134684
    Użytkownik usunął konto