Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW B5 - VAG-COM nie widzi interface przy podpiętym przewodzie

21 Lut 2013 14:30 7590 17
  • Poziom 10  
    Witam!
    Dostałem fejsik od wuja OBDII jakiś z allegro zapewne za 5 dyszek. Oprogramowanie VAG-COM 311.2. Fejsik raczej sprawny, bo widzi seata(widzi moduły i zczytuje błędy), nawet łączy się z Rover'em 75 (co prawda bez połączenia z modułami). Jednak gdy próbuję podłączyć się do VW B5 po liftingu wyskakuje komunikat:
    Port status: OK
    interface status: 3 Not found or Not Ready
    Próbowałem na wszystkich portach COM (1-4) i ciągle to samo. Oczywiście wszystko przy kluczyku w pozycji I (zapłon). Volzwagenik ma problemy z immo, centralnym i drzwiami pasażera (pewnie czujnik zrąbany). Chciałem wyczyścić błędy i sprawdzić co i jak, jednak nie mogę się podłączyć.
    Gdzieś czytałem o tym, żeby zewrzeć jakieś styki w kostce przy samochodzie, jednak boje się to robić nie mając potwierdzenia (dokładnie nawet nie wiem czy chodziło o VW czy o R75). Może odłączenie aku coś pomoże?
    Czy koledzy z forum są w stanie mi coś poradzić?

    PS.
    Oprogramowanie na kompie to WIN7 32-bit
  • Poziom 29  
    Zmień baudrate w porcie na niższy, jeżeli nadal się nie połączy to nic nie zrobisz.
  • Poziom 10  
    Zmieniłem na różnie poniżej 16... Na czym by mogło polegać to zwieranie stykow?
  • Poziom 42  
    musrus napisał:
    to zwieranie stykow?

    Zapomnij....
    .
    .
    Sprawdź zasilanie na gnieździe w samochodzie...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 29  
    Nic się nie zwiera, daj se spokój bo za chwilę napiszesz...........gdzie tanio dostanę ECU.
  • Poziom 10  
    Ok, nie będę się bawił w zwieranie styków.
    Rozumiem Was, że lamerzy są denerwujący... Tak, jestem lamerem. Przyznaję się bez bicia i fakt tego, że żaden elektromechanik, diagnosta komputerowy w okolicy nie potrafi naprawić pasacika mnie też denerwuje. Dochodzą do tego koszty u każdego z nich za samo podpięcie. Wielkie dzięki za takich fachowców, wolę sam się nauczyć i to zrobić. Goły i wesoły nie jestem jeśli chodzi o elektronikę. Powiecie, że sama wiedza z zakresu elektroniki mi nie pomoże wiele. Ok zgadzam się. Jednak każdy kiedyś zaczynał, prawda? Także jeśli ktoś ma zamiar chociaż delikatnie pomóc to jestem mu bardzo wdzięczny i proszę nie nabijać sobie postów z głupimi komentarzami o lamerach. Co do droższego sprzętu to nie będę kupował za 2 koła lub 9 koła na x431, żeby się czegoś nauczyć... nie stać mnie na takie zabawki w tym momencie. Ale dzięki wiesiek3d za jakiekolwiek wskazówki.

    Między innymi dlatego (powrót do słów o lamerstwie) stworzyłem temat w dziale dla początkujących.
  • Admin grupy Samochody
    musrus napisał:
    Przyznaję się bez bicia i fakt tego, że żaden elektromechanik, diagnosta komputerowy w okolicy nie potrafi naprawić pasacika mnie też denerwuje.
    Zapraszam do mnie.
    musrus napisał:
    Jednak każdy kiedyś zaczynał, prawda?
    Wiesz ile czasu spędziłem żeby wiedzieć to co teraz?A jak zapytałem majstra o coś to odpowiadał"Ja dochodziłem do wszystkiego sam tobie też polecam." Teraz wiem dlaczego tak mówił.
    musrus napisał:
    Rozumiem Was, że lamerzy są denerwujący... Tak, jestem lamerem.
    To nie badź , szukaj. W necie na ten temat jest wszystko.Wystarczy poszukać.
  • Poziom 43  
    musrus napisał:
    Przyznaję się bez bicia i fakt tego, że żaden elektromechanik, diagnosta komputerowy w okolicy nie potrafi naprawić pasacika mnie też denerwuje


    A co zlecasz w warsztacie do naprawienia?
  • Admin grupy Samochody
    Strumien swiadomosci swia napisał:
    musrus napisał:
    Przyznaję się bez bicia i fakt tego, że żaden elektromechanik, diagnosta komputerowy w okolicy nie potrafi naprawić pasacika mnie też denerwuje


    A co zlecasz w warsztacie do naprawienia?
    Myślisz że był w jakimś?Vaga przecież ma. :D
  • Poziom 39  
    Co się dzieje z samochodem?
  • Admin grupy Samochody
    trans-serwis napisał:
    Co się dzieje z samochodem?
    musrus napisał:
    Volzwagenik ma problemy z immo, centralnym i drzwiami pasażera (pewnie czujnik zrąbany). Chciałem wyczyścić błędy i sprawdzić co i jak, jednak nie mogę się podłączyć.
  • Poziom 10  
    Samochód po zakupie:
    -> kontrolka drzwi świeci cały czas (otwarte drzwi)
    -> immo nie wyłącza się po otwarciu drzwi, dopiero po włączeniu zapłonu (włącza się normalnie po zamknięciu drzwi)
    -> pilot w kluczyku nie działa (otwiera się tylko przy manualnym otwieraniu)
    -> światło w wewnątrz nie zaświeca się po otwarciu drzwi (działa tylko jak włączam ręcznie)
    -> światło w drzwiach kierowcy (to na dole) świeci przy otwieraniu
    -> dodam, że alarm działa tylko w sposób migających kierunkowskazów, brak sygnału dźwiękowego

    Dziś odłączyłem akumulator na ok. 15-20 min, po tym czasie podłączyłem ponownie i odczekałem 5 min. Objawy:
    -> Centralne działa tylko przednie kierowcy i pasażera (tylnie ani drgnie),
    -> Szyby elektryczne ani drgną
    -> Kontrolka otwartych drzwi znikła na amen (nawet jak mam otwarte to nie świeci)
    -> światełko w drzwiach kierowcy nie świeci przy otwieraniu
    -> światło wewnątrz w ogóle nie drgnie nawet manualnie jak próbuje włączyć
    -> komputera nadal podłączyć nie idzie
    -> alarm w ogóle się nie załącza przy otwieraniu drzwi mimo, że immo mruga cały czas.

    Co do kompa to jeszcze muszę sprawdzić radyjko, bo zauważyłem, że nie jest oryginalne... (to nie moje auto, ledwo co w niego wsiadłem), odłączę radyjko i powinien komputerek już chodzić.

    Czy zamek w drzwiach kierowcy może być problemem? Słyszałem, że zimne luty są częstym powodem podobnych objawów? Pytam, żeby wiedzieć gdzie uderzyć najpierw?
  • Admin grupy Samochody
    To zostaw tego fejsika w spokoju i zajmij się modułem komfortu.A z racji chęci nie bycia lamerem kolega znajdzie info u wujka gogle.(zalanie i zgniłe wiązki)
  • Poziom 10  
    Moduł czysty. Przelutowane zostały pady z wtykami, bo przy poruszaniu wtykiem elektryka wróciła do stanu poprzedniego, tzn centralny działa również na tył itd. jak opisywałem.
    Dodam, że moduł był kiedyś podmieniany w warsztacie na inny i działo się to samo.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    musrus napisał:
    Co do droższego sprzętu to nie będę kupował za 2 koła lub 9 koła na x431, żeby się czegoś nauczyć... nie stać mnie na takie zabawki w tym momencie.


    Mając sprzęt nawet za 50tyś. zł. nie wiedział byś co do czego. Nie o to chodziło Motronicowi. Liczy się wiedza a nie sprzęt.

    musrus napisał:
    -> immo nie wyłącza się po otwarciu drzwi, dopiero po włączeniu zapłonu (włącza się normalnie po zamknięciu drzwi)

    Chyba nie wiesz co to immo.

    musrus napisał:
    -> światło w drzwiach kierowcy (to na dole) świeci przy otwieraniu

    Raczej jest to normalny objaw.

    Lutowanie w module komfortu nic Ci tu nie da jak masz zgnite przewody w podłodze.
  • Poziom 20  
    A mówiłem ostatnio że prawie każdy kto ma wozidło z grupy Vw i pochodnych po tygodniu ma kabelek do niego , niedługo Vagi z 5 dyszek w kioskach ruchu będą sprzedawać,tylko kupując coś takiego trzeba jeszcze wiedzieć co takie coś potrafi
  • Poziom 10  
    Ok dzięki. Teoretyczne wywody mnie nie interesują.
    Poza tym nie rozumiem działu dla początkujących, gdzie właśnie oni są dyskryminowani. zamykam