Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SCANIA R - Zawory, cewki paliwowe

adamgwer1 21 Lut 2013 19:55 5964 4
  • #1 21 Lut 2013 19:55
    adamgwer1
    Poziom 6  

    Witam, czy wie ktoś może jak fachowo przeczyścić zaworki od kąta i dawki wtrysku w Scani R, euro4? Z góry dziękuje.

  • #2 21 Lut 2013 20:21
    kwantor
    Poziom 38  

    Nic tam nie ma do czyszczenia, ale warto zaglądnąć tam i sprawdzić, czy nie rozkręcają się zworki ruchomych rdzeni.
    odkręcić zawór od listwy 3x imbus chyba "5"
    Potem rozkręcić zawór następne 2 śruby i rozłożyć wszystko.
    Zworka jest przykręcona malutkim torxem, sprawdzić, czy nie jest popuszczona, rzadko kiedy nie jest. :D
    Grzebanie w układzie wtryskowym powinno być motywowane czymś, np. nierówna praca, nadmierne zużycie paliwa, dymienie.
    Jedna z tych rzeczy zdaje się wystąpiła w tym "słynnym" silniku euro 4?

  • #3 22 Lut 2013 11:47
    adamgwer1
    Poziom 6  

    Tak, piszę o cewkach bo chyba wszystko inne zostało sprawdzone: szczelność, intercoolera, ciśnienie paliwa, wtryski(komputerowo), doładowanie powietrza, czujnik doładowania sprawny, egr nowy, smok w zbiorniku czysty, woda z intercoolera spuszczona, dławik górski działa poprawnie. Objawy to nierówna praca silnika, brak mocy, duże spalanie, "twardy" klang silnika i co ciekawe czasami występuje coś jakby samozapłon przy ujmowaniu gazu. Te cewki podobno można szlifować papierem ściernym 2000, skręcić trzpienie, ale jeszcze jakieś podkładki można chyba obrócić?

    Dodano po 34 [minuty]:

    A gdzie jest ta zworka na malutki torks? W rychomym rdzeniu czy cewce?

  • Pomocny post
    #4 22 Lut 2013 17:09
    kwantor
    Poziom 38  

    System HPI jest taki, że diagnostyka komputerowa jest w ciemnej d...Właśnie znalazłem w pompowtrysku dodatkowy otwór powstały centralnie w kierunku tłoka.
    Pojechałem na scanię i tylko po to, aby się przekonać, czy SDP3 wykryje to- nie, nie wykrył ani test wyłączania wtryskiwaczy, ani balans cylindrów..
    System EGR ma być szczelny do bólu. Zamknąć sposobem klapę górala i depnąć na gaz- zobaczysz co się dzieje na połączeniach.
    Cewki są dobre nawet po 1200 tyś i tam nie obraca się nic- rozbierzesz, to zobaczysz tą blaszkę w kształcie motyla i sprawdź, czy nie jest rozkręcony torx mocujący. nic nie szlifuj- oceń stan przylgni odciśnięty na zaworku wzrokowo- ładne "kółeczko" bez wgłebień obiecuje dobry stan.
    Czujnik doładowania ma pokazywać 1,09 bara przy 500 obr/min i odczyt ma być stabilny (tak ma widzieć EDC) Wyjmowałeś go? ciekawy widok tego koksu na nim z EGR.
    Ja to zaślepiam po kolei, jaki mi w ręce podejdzie.

    W elektrozaworach występują zaworki zwrotne, nie wiem jak je sprawdzić.
    Jeśli byłeś na prawdziwej diagnostyce, to wyszła by nieprawidłowość płynąca z elektrozaworów, bo nie realne jest uszkodzenie wszystkich, zaś jeden, czy dwa, pokażą na problem w którymś banku.
    Opisy mówią też, że nie można zdiagnozować uczciwie poprawności dawkowania kątami wtrysku..
    Jeśli jest coś nie tak, to przy 1500/min. ponoć dymi na biało.
    Taki głupi system Kuminsa.

    Przy wymianie oleju sprawdź, czy nie ma złuszczonych kawałków z wałka lub rolek
    na magnesie korka.

  • #5 27 Lut 2013 12:34
    adamgwer1
    Poziom 6  

    Zaworki wyglądają ok, jeden lekutko rozkręcony skręciłem. Dzięki

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME